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ATM
Ancillary banking service
Auto-bank
Automatic teller machine
Banking
Banking facilities
Banking operation
Banking services
Banking transaction
Banking type of ancillary service
Cash dispenser
Contribute to cost-effective physiotherapy services
Contribute to quality physiotherapy services
Contribute to safe physiotherapy services
Cost of development
Cost of improvement
Cost of services
Data-bank service centre
Electronic banking
HOBS
Home and office banking service
Home banking
Host computer
Internet banking
No-cost banking service
Offer banking services
Offer economic services
Offer financial services
On line data service
Online banking
Online data processing
Self-service bank
Undertake physiotherapy service quality activities

Vertaling van "no-cost banking service " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


electronic banking [ ATM | auto-bank | automatic teller machine | cash dispenser | HOBS | home and office banking service | home banking | internet banking | online banking | self-service bank ]

bancatique [ banque à domicile | banque en ligne | banque libre-service | banque sur Internet | distributeur automatique de billets | guichet automatique de banque | télépaiement | vidéocompte ]


banking [ banking operation | banking services | banking transaction ]

activité bancaire [ opération bancaire | service bancaire ]


ancillary banking service | banking type of ancillary service

service accessoire de type bancaire | service bancaire accessoire


cost of development | cost of improvement | cost of services

coût de la desserte | coût de viabilisation


banking facilities | banking services

aménagements bancaires


offer economic services | offer banking services | offer financial services

proposer des services financiers


on line data service [ data-bank service centre | host computer | online data processing(UNBIS) ]

centre serveur [ serveur de données ]


contribute to cost-effective physiotherapy services | contribute to safe physiotherapy services | contribute to quality physiotherapy services | undertake physiotherapy service quality activities

contribuer à des services de physiothérapie de qualité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will: Present in 2011 a White Paper on Pensions to jointly address sustainability and adequacy of pensions in the post-crisis context. Launch a European Innovation Partnership (EIP) on active and healthy ageing in 2011 and support initiatives for active ageing at all levels in the context of a European Year for Active Ageing in 2012. Develop the Voluntary European Quality Framework on social services at sectoral level, including in the field of long-term care and homelessness. Undertake an assessment of the efficiency and effectiveness of health expenditure, including in relation to the issues highlighted in the communicat ...[+++]

La Commission: présentera en 2011 un livre blanc sur les retraites qui abordera simultanément l’adéquation et la viabilité des retraites dans le contexte de l’après-crise; lancera en 2011 un partenariat européen d'innovation sur le vieillissement actif et en bonne santé et soutiendra les initiatives en faveur du vieillissement actif à tous les niveaux dans le cadre d’une année européenne du vieillissement actif en 2012; développera le cadre volontaire européen pour la qualité des services sociaux au niveau sectoriel, y compris dans le domaine des soins de longue durée et du sans-abrisme; procédera à une évaluation de l’efficience et d ...[+++]


where practical and available, without prejudice to the eligibility rules of the central bank, it shall have access to central bank accounts and other central bank services to enhance its management of liquidity risks and Union credit institutions shall deposit the corresponding cash balances on dedicated accounts with Union central banks of issue.

lorsque cela est envisageable en pratique, sans préjudice des règles d’éligibilité de la banque centrale, il a accès aux comptes détenus auprès de la banque centrale et à d’autres services fournis par la banque centrale pour améliorer sa gestion du risque de liquidité, et les établissements de crédit de l’Union déposent les soldes de trésorerie sur des comptes spécifiques auprès des banques centrales d’émission de l’Union.


27. Stresses that effective, fair and sustainable competition is necessary for maintaining a well-functioning and efficient banking sector that facilitates funding to the real economy by ensuring universal access to, and reducing the cost of, banking services; stresses, in this context, that supervisory rules, among other provisions, should take into account the risk profile, the regional scope and the business model of the respective institutions;

27. souligne qu'une concurrence effective, loyale et durable est nécessaire pour maintenir le bon fonctionnement et l'efficacité d'un secteur bancaire qui facilite le financement de l'économie réelle en garantissant l'accès universel aux services bancaires et en réduisant leur coût; souligne, dans ce contexte, que les règles de surveillance devraient, entre autres, tenir compte du profil de risque, de la portée régionale et du modèle économique des établissements concernés;


16. Regrets that, in the current situation, most payment costs are non-transparent, pointing out that those that do not use expensive payment methods still cover their costs; recalls that each payment method has its costs; asks the Commission, therefore, also to consider in the future the cost, peculiarities and societal impacts of cash and cheque payments, for all market players and consumers, as compared to other payment methods; recalls that all Europeans should have access to basic banking services; stresses ...[+++]

16. déplore que, dans la situation actuelle, la plupart des coûts des services de paiement ne soient pas transparents; souligne que ceux qui n'utilisent pas de méthodes de paiement coûteuses en supportent néanmoins les coûts; rappelle que chaque méthode de paiement a ses coûts; demande par conséquent à la Commission d'examiner également à l'avenir le coût, les particularités et les répercussions sociétales des paiements en espèces et par chèque pour tous les acteurs du marché et les consommateurs par rapport aux autres méthodes de paiement; rappelle que tous les Européens devraient avoir accès à des services bancaires essentiels; so ...[+++]


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16. Regrets that, in the current situation, most payment costs are non-transparent, pointing out that those that do not use expensive payment methods still cover their costs; recalls that each payment method has its costs; asks the Commission, therefore, also to consider in the future the cost, peculiarities and societal impacts of cash and cheque payments, for all market players and consumers, as compared to other payment methods; recalls that all Europeans should have access to basic banking services; stresses ...[+++]

16. déplore que, dans la situation actuelle, la plupart des coûts des services de paiement ne soient pas transparents; souligne que ceux qui n'utilisent pas de méthodes de paiement coûteuses en supportent néanmoins les coûts; rappelle que chaque méthode de paiement a ses coûts; demande par conséquent à la Commission d'examiner également à l'avenir le coût, les particularités et les répercussions sociétales des paiements en espèces et par chèque pour tous les acteurs du marché et les consommateurs par rapport aux autres méthodes de paiement; rappelle que tous les Européens devraient avoir accès à des services bancaires essentiels; so ...[+++]


16. Regrets that, in the current situation, most payment costs are non-transparent, pointing out that those that do not use expensive payment methods still cover their costs; recalls that each payment method has its costs; asks the Commission, therefore, also to consider in the future the cost, peculiarities and societal impacts of cash and cheque payments, for all market players and consumers, as compared to other payment methods; recalls that all Europeans should have access to basic banking services; stresses ...[+++]

16. déplore que, dans la situation actuelle, la plupart des coûts des services de paiement ne soient pas transparents; souligne que ceux qui n'utilisent pas de méthodes de paiement coûteuses en supportent néanmoins les coûts; rappelle que chaque méthode de paiement a ses coûts; demande par conséquent à la Commission d'examiner également à l'avenir le coût, les particularités et les répercussions sociétales des paiements en espèces et par chèque pour tous les acteurs du marché et les consommateurs par rapport aux autres méthodes de paiement; rappelle que tous les Européens devraient avoir accès à des services bancaires essentiels; so ...[+++]


For reasons of efficiency, a Banking Stakeholder Group should be used for that purpose, and should represent, in balanced proportions, Union credit and investment institutions, representing the diverse models and sizes of financial institutions and businesses, including, as appropriate, institutional investors and other financial institutions which themselves use financial services; small and medium-sized enterprises (SMEs); trade unions; academics; consumers; and other retail users of banking services.

Pour des raisons d’efficacité, il convient de recourir à cette fin à un groupe des parties intéressées au secteur bancaire, qui devrait représenter, d’une manière proportionnée, les établissements de crédit et les entreprises d’investissement de l’Union (représentant les différents modèles et tailles d’établissements financiers, y compris, le cas échéant, les investisseurs institutionnels et d’autres établissements financiers qui font eux-mêmes appel à des services financiers), les petites et moyennes entreprises (PME), les syndicats, ...[+++]


The key priorities for the European Union at this time include: the completion of the Financial Services Action Plan so as to guarantee a greater level of competition amongst the financial institutions operating within the 25 Member States of the EU, which includes ensuring that retail banking services are available to all EU citizens in the 25 Member States; facilitating the merging of European banks and the updating of asset management legislation so as to guarantee that fund managers can operate asset funds on a cross-border basis ...[+++]

Pour l’instant, les priorités essentielles de l’Union européenne sont, entre autres, d’achever le plan d’action pour les services financiers, de sorte à garantir un meilleur niveau de concurrence entre les institutions financières actives au sein des 25 États membres de l’UE, consistant notamment à s’assurer que les services bancaires pour les particuliers soient accessibles à tous les citoyens communautaires des 25 États membres, d’encourager la fusion des banques européennes et la mise à jour de la législation en matière de gestion de patrimoine, de manière à garantir que les gestionnaires de patrimoine puissent opérer sur une base tra ...[+++]


In addition, while there may be entities licensed as banks that can offer intermediary and banking services as well as core infrastructure custody and settlement services, the same set of rights may not be available to custodians in some Member States.

En outre, alors qu'il est possible que des entités agrées comme banques puissent offrir des services bancaires et d'intermédiation ainsi que des services de base de conservation et de règlement livraison, des teneurs de compte conservateurs de certains Etats membres peuvent ne pas avoir accès à ces mêmes droits.


For example, in the area of banking services, it has held that:

Par exemple, dans le domaine des services bancaires, elle a jugé que:


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