Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Fight against noise
Hearing in Noise Test
Johnson noise
Noise abatement
Noise protection
Noise test
Noise test code
Noise test report
Nyquist noise
PIND test
Particle impact noise detection test
Pink noise generator
Resistance noise
Source Azimuth Identification in Noise Test
Test tone
Test tone generator
Thermal agitation noise
Thermal noise
Transmitter noise test

Vertaling van "noise test " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE








Source Azimuth Identification in Noise Test

Source Azimuth Identification in Noise Test [ SAINT | Test de détermination de l'azimut de la source dans le bruit ]


Hearing in Noise Test

Hearing in Noise Test [ HINT | test d'audition dans le bruit ]


pink noise generator | test tone generator | test tone

générateur de bruit rose


particle impact noise detection test | PIND test

PIND test


noise protection [ fight against noise | noise abatement | noise abatement(GEMET) ]

protection contre le bruit [ lutte contre le bruit ]


thermal noise | Nyquist noise | Johnson noise | resistance noise | thermal agitation noise

bruit thermique | bruit d'agitation thermique | bruit de Johnson
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The noise test of the silencing system and the replacement silencing system has to be executed with the same ‘normal’ tyres (as defined in paragraph 2.8. of UNECE Regulation No 117 (OJ L231, 29.8.2008 p. 19). The tests are not allowed to be done with ‘special use’ tyres or ‘snow’ tyres as defined in paragraphs 2.9. and 2.10. of UNECE Regulation No 117. Such tyres could increase the noise level of the vehicle or would have a masking effect on the noise reduction performance comparison. The tyres may be of used condition but shall satisfy legal requirements for in-traffic use.

L’essai de bruit du silencieux et du silencieux de remplacement doit être effectué avec les mêmes pneumatiques «normaux» [comme définis au paragraphe 2.8 du règlement CEE-ONU n° 117 (JO L 231 du 29.8.2008, p. 19]. Les essais ne peuvent pas être effectués avec des pneumatiques «à usage spécial» ou «neige», comme définis aux paragraphes 2.9 et 2.10 du règlement CEE-ONU n° 117. Ces pneumatiques pourraient augmenter le niveau de bruit du véhicule ou auraient un effet masquant dans la comparaison de l’efficacité de la réduction de bruit. Les pneumatiques peuvent avoir déjà été utilisés mais ils doivent satisfaire aux prescriptions légales concernant leur utilisat ...[+++]


By way of background, following extensive industry noise testing on boats, a comprehensive data set on boat sound was collected to develop both the Directive’s limit values and an ISO test standard.

Pour remettre les choses en contexte, rappelons qu'à la suite d'essais approfondis menés par le secteur sur les émissions sonores des bateaux, un ensemble complet de données a été rassemblé, en vue d'établir à la fois les valeurs limites de la directive et une norme ISO d'essai.


− The issue of noise emissions of four-wheeled motor vehicles – cars, vans, trucks and buses – is addressed by UNECE Regulation No 51 and equivalent Directive 70/157/EEC introducing noise tests and limit values.

− (EN) La question des émissions sonores des véhicules motorisés à quatre roues – voitures, camionnettes, camions et bus – est évoquée dans le règlement CEE-ONU n° 51 et la directive équivalente 70/157/CEE sur les valeurs limites sonores.


− The issue of noise emissions of four-wheeled motor vehicles – cars, vans, trucks and buses – is addressed by UNECE Regulation No 51 and equivalent Directive 70/157/EEC introducing noise tests and limit values.

− (EN) La question des émissions sonores des véhicules motorisés à quatre roues – voitures, camionnettes, camions et bus – est évoquée dans le règlement CEE-ONU n° 51 et la directive équivalente 70/157/CEE sur les valeurs limites sonores.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is therefore necessary to introduce a new test cycle and bring the driving conditions for carrying out the noise test closer into line with real life driving operations.

Il est donc nécessaire de lancer un nouveau cycle d’essais et de faire en sorte que les conditions de conduite utilisées pour évaluer le bruit se rapprochent davantage de la circulation réelle.


These limits are based on a low noise test track, specifically defined by introducing lower rail roughness levels than specified in the prEN ISO 3095 measurement standard, so as to allow for measurement of the rolling stock noise level itself.

Ces limites sont basées sur une voie d'essai peu bruyante, spécifiquement définie en introduisant des niveaux de rugosité inférieurs aux niveaux spécifiés dans la norme de mesure prEN ISO 3095, afin de permettre de mesurer le niveau de bruit du matériel roulant proprement dit.


It accepted, among others, the amendments on simplification of noise testing procedures, on exempting craft built for own use from the noise requirements and on deletion of the obligation to place a CE mark on personal watercraft engines.

Elle a accepté, entre autres, les amendements relatifs à la simplification des procédures de mesure acoustique et à l'exemption des bateaux construits pour utilisation personnelle des exigences en matière d'émissions sonores ainsi que ceux visant à supprimer l'obligation d'apposer le marquage "CE" sur les moteurs de véhicules nautiques.


Should the layout of the complete plant be such that certain components, e.g. inter-coolers are mounted away from the compressor, endeavours shall be made to separate the noise generated from such parts when performing the noise test.

Si la configuration de l'installation complète est telle que certains éléments, par exemple des refroidisseurs intermédiaires, sont montés à distance du motocompresseur, il y a lieu, lors de l'essai acoustique, de veiller à séparer le bruit généré par ces éléments.


In order to facilitate subsequent noise tests on motorcycles in use, the sound-pressure level must also be measured in the immediate vicinity of the exhaust-system outlet in accordance with the following requirements, the result of the measurement being entered in the test report drawn up for the purpose of issuing the document referred to in Appendix 1B.

En outre, afin de faciliter le contrôle ultérieur des motocycles en circulation, le niveau de pression acoustique est mesuré à proximité de la bouche du dispositif d'échappement, conformément aux prescriptions ci-après, et le résultat de la mesure est inscrit dans le procès-verbal d'essai établi en vue de la délivrance du document visé à l'appendice 1 B.


In order to facilitate subsequent noise tests on mopeds in use, the sound-pressure level must also be measured in the immediate vicinity of the exhaust-system outlet (silencer) in accordance with the following requirements, the result of the measurement being entered in the test report drawn up for the purpose of issuing the document referred to in Appendix 1B.

En outre, afin de faciliter le contrôle ultérieur des cyclomoteurs en circulation, le niveau de pression acoustique est mesuré à proximité de la bouche du dispositif d'échappement (silencieux), conformément aux prescriptions ci-après et le résultat de la mesure est inscrit dans le procès-verbal d'essai établi en vue de la délivrance du document visé à l'appendice 1 B.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'noise test' ->

Date index: 2021-09-22
w