Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asylum Qualification Directive
Comparability of qualifications
Comparability of vocational training qualifications
Confirm qualifications of water transport crew
Non retrainable qualification
Occupational retraining
Professional specialisation
Qualification Directive
Recognition of vocational training qualifications
Reskilling
Retraining
Retraining of skills
Retraining of workers
Updating of skills
Verify qualifications of water transport crew
Verify qualifications of water transportation crew
Vocational rehabilitation
Vocational retraining
Vocational upgrading

Vertaling van "non retrainable qualification " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
non retrainable qualification

compétence pour laquelle on ne peut pas offrir de recyclage


vocational retraining [ occupational retraining | retraining of workers | Vocational rehabilitation(ECLAS) ]

reconversion professionnelle [ réadaptation professionnelle | reconversion des travailleurs ]


reskilling | retraining | vocational retraining

reclassement | reconversion professionnelle | recyclage


courses of theorical and practical retraining approved by the Commission - BT | re-adaptation or retraining lectures or courses approved by the Commission

cours ou stages de réadaptation et de reconversion agréés par la Commission


updating of skills [ professional specialisation | retraining of skills | vocational upgrading | retraining(UNBIS) ]

recyclage professionnel [ recyclage des connaissances | spécialisation professionnelle ]


Asylum Qualification Directive | Directive on standards for the qualification of third-country nationals or stateless persons as beneficiaries of international protection, for a uniform status for refugees or for persons eligible for subsidiary protection, and for the content of the protection granted | Qualification Directive

directive qualification | directive concernant les normes relatives aux conditions que doivent remplir les ressortissants des pays tiers ou les apatrides pour pouvoir bénéficier d'une protection internationale, à un statut uniforme pour les réfugiés ou les personnes pouvant bénéficier de la protection subsidiaire, et au contenu de cette protection | directive relative aux conditions que doivent remplir les demandeurs d'asile


recognition of vocational training qualifications [ comparability of qualifications | comparability of vocational training qualifications ]

reconnaissance des qualifications professionnelles [ correspondance des qualifications ]


ensure water transportation crew meet regulatory requirements | verify qualifications of water transportation crew | confirm qualifications of water transport crew | verify qualifications of water transport crew

vérifier les qualifications de l'équipage de transport nautique


Non-Destructive Testing - Qualification and Certification of Personnel (ISO 9712:1999, MOD)

Essais non destructifs - qualification et certification du personnel (ISO 9712:1999, MOD)


Minimal Qualifications in Diving Medicine for Non-Specialist Medical Officers in Support of Diving Operations

Normes minimales en matière de formation des médecins militaires non spécialistes dans la médecine de la plongée mais agissant en soutien
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Stresses the importance of promoting the professional recognition of the skills and qualifications of domestic workers and carers in this sector in order to provide them with more prospects for professional development, as well as specific training for individuals working with elderly people and children, with a view to fostering the creation of quality jobs leading to quality employment and better working conditions, including the provision of formal contracts, access to training and better social recognition; recognises the importance of ensuring the validation and certification of acquired skills, qualifications and experience and pr ...[+++]

souligne qu'il importe de promouvoir la reconnaissance professionnelle des compétences et des qualifications des employés de maison, auxiliaires de vie et gardes d'enfants dans ce secteur afin de leur donner davantage de perspectives de développement professionnel, et de permettre aux personnes qui travaillent auprès des personnes âgées et des enfants de suivre une formation spécifique afin de favoriser la création de postes décents menant à un emploi de qualité et à de meilleures conditions de travail, notamment par la signature de contrats de travail formels, l'accès à la formation et une meilleure reconnaissance sociale; fait observe ...[+++]


246. Holds the firm view that EGF assistance should primarily be used for retraining and qualification and other targeted active labour market measures, and not on income support which would in any case be paid by national unemployment schemes; asks therefore for income support to be limited to 25 % per EGF measures;

246. est fermement convaincu que l'aide du FEM devrait être principalement utilisée pour le recyclage et la qualification et d'autres mesures actives ciblées du marché du travail, et non pour une aide au revenu qui le cas échéant sera versée par les régimes nationaux d'assurance chômage; demande dès lors de limiter l'aide au revenu à 25 % par mesure au titre du FEM;


33. Urges that special individual careers advice be given to early school leavers to facilitate their entry into the world of work, and that they be enabled by means of specially tailored measures to obtain work-related skills and qualifications, as well as to develop social competencies later in order to improve their employment possibilities and social inclusion and benefit from retraining opportunities and course equivalence arrangements; stresses that pupils from undocumented families must have the right to attend school;

33. préconise de faciliter l'entrée dans la vie active des décrocheurs en leur apportant une aide personnalisée et spécialisée en matière d'orientation professionnelle et en leur proposant des solutions adaptées pour leur donner la possibilité d'acquérir des compétences et des qualifications de type professionnel, de développer des compétences sociales a posteriori afin d'améliorer leurs possibilités d'emploi et leur inclusion sociale ainsi que de bénéficier de possibilités de reconversion et d'équivalences entre deux orientations différentes; souligne que les élèves de familles sans papiers doivent avoir le droit de fréquenter l'école; ...[+++]


2. Stresses that, in order to have highly qualified and skilled women workers on the labour market, it is necessary to empower women to enter, re-enter and advance in the labour market, particularly the vulnerable ones who face structural unemployment and difficulties with returning to work, either due to jobs lost because of the recent financial crisis, or after maternity or parental leave, or for other reasons, with retraining opportunities and access to vocational training, regardless of the type of work contract, with the aim of improving their qualifications; stresse ...[+++]

2. souligne que, pour disposer de femmes hautement qualifiées et compétentes sur le marché du travail, il convient de donner aux intéressées, notamment aux femmes vulnérables confrontées au chômage structurel ou qui ont de la peine à retrouver du travail tant à la suite d'un licenciement lié à la récente crise financière qu'à la suite d'un congé de maternité ou parental, voire pour d'autres raisons, les moyens de réintégrer le marché du travail et de s'y épanouir, en leur offrant des possibilités de recyclage et de formation professionnelle, quel que soit le type de contrat de travail, afin qu'elles puissent améliorer leurs qualifications; souligne en outre ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Quality initial education and attractive vocational training must be complemented with effective incentives for lifelong learning for those who are in and those who are not in employment, thus ensuring every adult the chance to retrain or to move one step up in their qualification and overcome gender stereotypes, as well as by opportunities for second-chance learning and by targeted migration and integration policies.

Un enseignement initial de qualité et une formation professionnelle attrayante doivent être accompagnés par des mesures d’incitation efficaces pour l’éducation et la formation tout au long de la vie, tant pour ceux qui ont un emploi que pour ceux qui n’en ont pas, assurant ainsi à chaque adulte la possibilité de se recycler ou d’acquérir un niveau supérieur de qualification et de surmonter la conception stéréotypée des rôles de l’homme et de la femme, ainsi que par l’offre de possibilités d’une deuxième chance en matière d’apprentissa ...[+++]


70. Recognises the important role of local and regional authorities in education, which forms the basis for the acquisition of further, future-oriented skills, including through lifelong learning and retraining; points out that the general conditions governing education and the further training of young people, including school leavers with no qualifications, in many countries are the responsibility of the regional and local authorities; therefore encourages the regions to use the Structural Funds for educational infrastructure, esp ...[+++]

70. reconnaît le rôle important des collectivités locales dans l'éducation, sur laquelle se fonde l'acquisition des compétences ultérieures, orientées vers l'avenir, y compris à travers la formation continue et la reconversion professionnelle; constate que, dans de nombreux États, les conditions pour l'éducation et la formation continue des jeunes, y compris de ceux qui ont quitté le système scolaire sans aucune qualification, relèvent de la responsabilité des autorités régionales et locales; encourage dès lors les régions à utiliser les Fonds structurels pour les infrastructures éducatives, avant tout dans les zones urbaines et les ré ...[+++]


14. Welcomes initiatives by Member States and the Commission to make maritime occupations more attractive to young EU citizens; emphasises the need to provide lifelong learning and retraining for seafarers at all levels, on shore and on board, with a view to strengthening the professional qualifications and skills of the workforce; advocates also that more information on the sector be provided at schools and that more traineeships be made available;

14. se félicite des initiatives prises par les États membres et la Commission pour mettre davantage en valeur les professions maritimes aux yeux des jeunes ressortissants européens; insiste sur le besoin de mettre en œuvre des formations tout au long de la vie, ainsi que des mesures de reconversion à destination des gens de mer et de terre à tous les niveaux, afin de renforcer les qualifications professionnelles et les compétences de la main d'œuvre; plaide également pour un plus grand accès aux informations sur le secteur dans les ...[+++]


Quality initial education and attractive vocational training must be complemented with effective incentives for lifelong learning for those who are in and those who are not in employment, thus ensuring every adult the chance to retrain or to move one step up in their qualification and overcome gender stereotypes, as well as by opportunities for second-chance learning and by targeted migration and integration policies.

Un enseignement initial de qualité et une formation professionnelle attrayante doivent être accompagnés par des mesures d’incitation efficaces pour l’éducation et la formation tout au long de la vie, tant pour ceux qui ont un emploi que pour ceux qui n’en ont pas, assurant ainsi à chaque adulte la possibilité de se recycler ou d’acquérir un niveau supérieur de qualification et de surmonter la conception stéréotypée des rôles de l’homme et de la femme, ainsi que par l’offre de possibilités d’une deuxième chance en matière d’apprentissa ...[+++]


This has not only impeded access for disadvantaged social groups and prevented higher enrolment rates but has also slowed down innovation in curricula and teaching methods (e.g. with respect to entrepreneurship[9]), hindered the provision of training/retraining opportunities to increase skills and competency levels in the workforce and led to persistent mismatches between graduate qualifications and labour market needs.

Ceci a freiné l’accès aux universités des groupes sociaux les moins favorisés, pesant ainsi sur les taux de fréquentation de l’enseignement supérieur en Europe. Cela a eu également d’autres conséquences : l’innovation dans les programmes et les méthodes de formation (par exemple pour ce qui concerne le développement de l’esprit d’entreprise[9]) est restée timide, l’offre de cours de formation continue et de conversion nécessaires pour élever le niveau de qualification et de compétence de la main d’œuvre a été ralentie, et des écarts ont pu persister durablement entre les qualifications des diplômés et les besoins du marché du travail.


(9) In order to maintain their qualification of driver, existing drivers should be obliged to undergo periodic retraining in the skills essential for their profession.

(9) Afin de maintenir leur qualification de conducteurs, les conducteurs en exercice devraient être obligés d'effectuer un recyclage périodique des connaissances qui sont essentielles pour leur fonction.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'non retrainable qualification' ->

Date index: 2022-11-12
w