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Analyse texts for theatre
Analyse theatre texts
Analyse theatrical texts
Examine theatre projects
Front of house manager
Non theatrical
Non theatrical distribution
Non-registered employee benefits institution
Non-registered occupational benefits scheme
Non-registered occupational pension scheme
Non-theatrical
Non-theatrical distribution
Non-theatrical film
Non-theatrical musical work
Non-theatrical release
Non-theatrical work of music
Showing of films in cinemas
Theatre front of house manager
Theatrical dressmaker
Theatrical exhibition
Theatrical exhibition of films
Theatrical house manager
Theatrical wig maker
Venue house manager

Vertaling van "non theatrical " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
showing of films in cinemas | theatrical exhibition | theatrical exhibition of films

exploitation des films en salles | exploitation en salles


theatre front of house manager | theatrical house manager | front of house manager | venue house manager

responsable billetterie | directeur administratif de salle de spectacle | responsable accueil et billeterie


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analyser des textes de théâtre






non-theatrical distribution | non theatrical distribution | non-theatrical release

distribution non commerciale | exploitation non commerciale




non-theatrical musical work | non-theatrical work of music

oeuvre musicale non théâtrale




non-registered occupational benefits scheme | non-registered occupational pension scheme | non-registered employee benefits institution

institution de prévoyance non enregistrée | institution de prévoyance non inscrite
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The trade balance in the audiovisual sector, and in particular for broadcasting, theatrical release and video distribution rights for films, is constantly negative, due to a large imbalance with the US amounting to more than eight billion USD in 2000 (according to estimations by the European Audiovisual Observatory [2]).

La balance commerciale dans le secteur de l'audiovisuel, notamment en ce qui concerne les droits pour la radiodiffusion, la projection en salle et la distribution de films en cassettes vidéo, est négative en permanence en raison d'un déséquilibre considérable avec les États-Unis, de l'ordre de plus de 8 milliards de $ US en 2000 (selon les estimations de l'Observatoire européen de l'audiovisuel) [2].


The sale and rental of DVD software was the most dynamic sector, ahead of cinema theatrical release.

La vente et la location de logiciels DVD a été le secteur le plus dynamique, surtout en comparaison avec la projection de films en salle.


Textile fabrics otherwise impregnated or coated; painted canvas being theatrical scenery, studio back-cloths, other than of category 100

Autres tissus imprégnés ou enduits; toiles peintes pour décors de théâtres, fonds d’ateliers ou usages analogues, autres que de la catégorie 100


Having regard to the freedoms established in the TFEU, collective management of copyright and related rights should entail a rightholder being able freely to choose a collective management organisation for the management of his rights, whether those rights be rights of communication to the public or reproduction rights, or categories of rights related to forms of exploitation such as broadcasting, theatrical exhibition or reproduction for online distribution, provided that the collective management organisation that the rightholder wishes to choose already manages such rights or categories of rights.

Compte tenu des libertés définies par le traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, la gestion collective du droit d’auteur et de droits voisins devrait impliquer qu’un titulaire de droits puisse choisir librement un organisme de gestion collective pour gérer ses droits, qu’il s’agisse de droits de communication au public ou de droits de reproduction, ou de catégories de droits liées à des formes d’exploitation telles que la radiodiffusion, l’exploitation en salles, ou la reproduction en vue de la distribution en ligne, à condition que l’organisme de gestion collective que le titulaire souhaite choisir gère déjà ces droits ou ca ...[+++]


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(19) Having regard to the freedoms established in the TFEU, collective management of copyright and related rights should entail a rightholder being able freely to choose a collective management organisation for the management of his rights, whether those rights be rights of communication to the public or reproduction rights, or categories of rights related to forms of exploitation such as broadcasting, theatrical exhibition or reproduction for online distribution, provided that the collective management organisation that the rightholder wishes to choose already manages such rights or categories of rights.

(19) Compte tenu des libertés définies par le traité sur le fonctionnement de l'Union européenne, la gestion collective du droit d'auteur et de droits voisins devrait impliquer qu'un titulaire de droits puisse choisir librement un organisme de gestion collective pour gérer ses droits, qu'il s'agisse de droits de communication au public ou de droits de reproduction, ou de catégories de droits liées à des formes d'exploitation tels que la radiodiffusion, l'exploitation en salles, ou la reproduction en vue de la distribution en ligne, à condition cependant que l'organisme de gestion collective que le titulaire souhaite choisir gère déjà ces ...[+++]


For fireworks and theatrical pyrotechnic articles which are used by persons with specialist knowledge (category 4 of fireworks and category 2 of theatrical pyrotechnic articles), the manufacturer or the importer may follow the procedure referred to in new Module H.

Pour les feux d'artifice et les articles pyrotechniques destinés au théâtre qui sont utilisés par des personnes ayant des connaissances spécialisées (feux d'artifice de la catégorie 4 et articles pyrotechniques destinés au théâtre de la catégorie 2), le fabricant ou l'importateur peut suivre la procédure visée par le nouveau module H.


The trade balance in the audiovisual sector, and in particular for broadcasting, theatrical release and video distribution rights for films, is negative due to a large imbalance with the United States - more than 8 billion dollars in 2000.

La balance commerciale dans le secteur de l'audiovisuel, notamment en ce qui concerne les droits pour la radiodiffusion, la projection en salle et la distribution de films en cassettes vidéo, reste négative en raison d'un déséquilibre considérable avec les États-Unis - de l'ordre de plus de 8 milliards de dollars en 2000.


The trade balance in the audiovisual sector, and in particular for broadcasting, theatrical release and video distribution rights for films, is negative due to a large imbalance with the United States - more than 8 billion dollars in 2000.

La balance commerciale dans le secteur de l'audiovisuel, notamment en ce qui concerne les droits pour la radiodiffusion, la projection en salle et la distribution de films en cassettes vidéo, reste négative en raison d'un déséquilibre considérable avec les États-Unis - de l'ordre de plus de 8 milliards de dollars en 2000.


– (IT) Yesterday, Mr President, while I was in the aeroplane flying me from Bergamo to Strasbourg, I shut my eyes for a moment and I saw the Italian theatrical character, Pantalone, who is famous for being penniless and poverty-stricken, talking to Mr Santini. Pantalone was asking Mr Santini: ‘Why do you not let me move throughout Europe in your report?’ ‘I?’ replied Mr Santini.

- (IT) Hier, Monsieur le Président, alors que je me trouvais dans l’avion qui m’amenait de Bergame à Strasbourg, j’ai fermé les yeux un moment et j’ai vu le personnage du théâtre italien Pantalon, connu pour être sans-le-sou, sans argent. Il parlait avec M. Santini à qui il demandait : "Pourquoi, dans ton rapport, ne me laisses-tu pas circuler en Europe"".


The devastating success of this latest attack was helped by the theatrical contribution of certain European governments. Throwing aside years upon years of declarations of intention to define a European foreign policy and good proposals for military integration, they have raised their banners as ‘national powers’ without even having either any real power by themselves to address the world crisis or the credibility to ensure European security.

En jetant aux orties des années et des années d'intentions déclarées de déterminer une politique étrangère européenne et de bonnes propositions d'intégration militaire, certains gouvernements européens ont grossièrement contribué à la réussite dévastatrice de ce dernier attentat car ils ont hissé leur petit drapeau de "puissance nationale" sans avoir tout seuls, d'ailleurs, ni la puissance réelle leur permettant de faire face à la crise mondiale, ni la crédibilité garantissant la sécurité de l'Europe.


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