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Agricultural production policy
Agricultural production principles
Alternative agricultural production
Alternative crops
Assembling orders of agricultural products
Conditions for agricultural production
Conditions for organic agricultural production
Crop protection product
Manage time in agricultural production
Managing time in agricultural production
Orders of agricultural products assembling
PPR
Panel on plant protection products and their residues
Pesticide
Pesticides
Pick orders of agricultural products
Picking orders of agricultural products
Plant health product
Plant protection product
Production time managing in agriculture
Scheduling agricultural production
Scope of agricultural production principles
Substitute agricultural production

Vertaling van "non-agricultural products protected " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Panel on plant health, plant protection products and their residues | Panel on plant protection products and their residues | Scientific Panel on plant health, plant protection products and their residues | Scientific Panel on plant protection products and their residues | PPR [Abbr.]

groupe de la santé des plantes, des produits phytopharmaceutiques et leurs résidus | Groupe des produits phytopharmaceutiques et de leurs résidus | groupe scientifique de la santé des plantes, des produits phytopharmaceutiques et leurs résidus | groupe scientifique de la santé des plantes, des produits phytosanitaires et leurs résidus | groupe scientifique sur les produits phytopharmaceutiques et leurs résidus | Groupe sur la santé des plantes, les produits phytopharmaceutiques et leurs résidus | PPR [Abbr.]


Directorate 2 - Agricultural structures, rural development, agri-monetary and agri-financial questions, plant health, organic products, food quality, GMOs, Codex Alimentarius, plant protection | Directorate 2 - Fisheries, Food and Health | Directorate 2 - Fisheries, Food chain and Veterinary questions | Directorate for agricultural structures, rural development, agri-monetary and agri-financial questions, plant health ...[+++]

Direction 2 - Pêche, alimentation et santé | Direction 2 - Pêche, questions de la chaîne alimentaire et vétérinaire | Direction 2 - Structures agricoles, développement rural, questions agromonétaires et agrofinancières, phytosanitaire, produits biologiques, qualité des aliments, OGM, codex alimentarius, protection des végétaux


crop protection product | pesticide | plant protection product

produit phytopharmaceutique | produit phytosanitaire


plant health product [ plant protection product | [http ...]

produit phytosanitaire [ produit phytopharmaceutique ]


alternative agricultural production [ alternative crops | substitute agricultural production ]

production agricole alternative [ culture alternative | production agricole de substitution ]


agricultural production policy

politique de la production agricole


production time managing in agriculture | scheduling agricultural production | manage time in agricultural production | managing time in agricultural production

gérer le temps dans la production agricole


assembling orders of agricultural products | picking orders of agricultural products | orders of agricultural products assembling | pick orders of agricultural products

préparer des commandes de produits agricoles


conditions for agricultural production | conditions for organic agricultural production | agricultural production principles | scope of agricultural production principles

principes de production agricole


Pest Control Products Under Re-evaluation: Discontinuation of Non-Agricultural Products Registered under the Pest Control Products Act

Produits antiparasitaires faisant l'objet d'une réévaluation : abandon des produits non agricoles homologués en vertu de la Loi sur les produits antiparasitaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
An increased level of integration of environmental concerns into the CAP is to be envisaged in future: the further shift of resources to rural development foreseen in the Commission Communication on Sustainable Development [49] will provide new opportunities for agricultural techniques protecting soils.

Une meilleure intégration des préoccupations environnementales dans la PAC doit être envisagée à l'avenir : l'octroi de ressources supplémentaires au développement rural prévu dans la communication de la Commission sur le développement durable [49] fournira de nouvelles occasions de développer des techniques agricoles protégeant les sols.


Is of the view that the loss of genetic diversity over the past century threatens food/feed security and undermines EU policies on sustainable agriculture, biodiversity protection and climate change mitigation strategies; believes that monoculture and a lack of crop rotation is a major factor in this loss; considers all plant varieties and animal species, including landraces, their wild and semi-wild relatives, and old and pioneer varieties to be essential for maintaining genetic diversity, breeding programmes and the production of sufficient, nutr ...[+++]

estime que la perte de diversité génétique subie au siècle dernier menace la sécurité alimentaire et qu'elle entrave les politiques de l'Union en matière d'agriculture durable et de protection de la biodiversité, ainsi que ses stratégies d'atténuation du changement climatique; est d'avis que les monocultures et l'absence de rotation des cultures est un des principaux facteurs à l'origine de cette perte; estime que toutes les variétés végétales et espèces animales, y compris les races rustiques et leurs parents sauvages et semi-sauvages, ainsi que les variétés anciennes et pionnières sont essentielles au maintien de la diversité génétiq ...[+++]


32. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into account in negotiations on future EU trade agreements; believes that a comprehensive EU geographical indica ...[+++]

32. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géographiques dans les né ...[+++]


15. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral fora, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into account during negotiations on future EU trade agreements; believes that a comprehensive EU geographical indi ...[+++]

15. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géographiques dans les né ...[+++]


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33. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into account in negotiations on future EU trade agreements; believes that a comprehensive EU geographical indica ...[+++]

33. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géographiques dans les né ...[+++]


32. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications should be fully taken into account in negotiations on future EU trade agreements; believes that a comprehensive EU geographical indica ...[+++]

32. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par des indications géographiques dans les né ...[+++]


nevertheless, where an agricultural or other product or a foodstuff possesses particular characteristics which are due to its geographical origin, it is possible for the producers of the product or foodstuff to apply, through the competent authorities of the Member State concerned, for registration at Community level of a protected designation of origin (PDO) or a protected geographical indication (PGI) in accordance with the provisions of Council Regulation No 510/2006 of 20 March 2006 on the protection of geographical indications an ...[+++]

néanmoins, lorsqu'un produit agricole ou une denrée alimentaire présente des caractéristiques particulières qui sont liées à son origine géographique, il est possible à ses fabricants de demander, par l'intermédiaire des autorités compétentes de l'État membre concerné, l'enregistrement au niveau communautaire d'une appellation d'origine protégée (AOP) ou d'une indication géographique protégée (IGP) conformément aux dispositions du règlement (CEE) no 510/2006 du Conseil du 20 mars 2006 relatif à la protection des indications géographiques et des appellations d'origine des produits ...[+++]


47. Considers that sustainable agriculture deserves protection and that by means of international trade agreements the poorest countries in particular should be given the right to protect their own markets against cheap imports; notes that direct support for exports of agricultural products has an extremely deleterious effect on the economy in such poor countries and thus discourages sustainable use of natural resources;

47. considère que l'agriculture durable mérite d'être protégée; que par le biais des accords commerciaux internationaux, les pays les plus pauvres, en particulier, doivent se voir reconnaître le droit de protéger leurs marchés contre les importations bon marché; constate que les aides directes à l'exportation de denrées agricoles ont des effets particulièrement néfastes sur l'économie de ces pays pauvres et dissuadent de pratiquer l'utilisation durable des ressources naturelles;


2. Where a plant protection product is not authorised in a Member State because no application for an authorisation has been submitted in that Member State, official or scientific bodies involved in agricultural activities or professional agricultural organisations may apply, with the consent of the authorisation holder, for an authorisation for the same plant protection product, the same use and under the same agricultural practic ...[+++]

2. Lorsqu’un produit phytopharmaceutique n’est pas autorisé dans un État membre, aucune demande d’autorisation n’y ayant été présentée, les organismes officiels ou scientifiques travaillant dans le domaine agricole ou les organisations agricoles professionnelles peuvent, au titre de la procédure de reconnaissance mutuelle visée au paragraphe 1, demander, avec l’accord du titulaire de l’autorisation, une autorisation pour le même produit phytopharmaceutique, la même utilisation et une utilisation selon les mêmes pratiques agricoles dans cet État membre.


After informing the committee referred to in Article 16(1) or, where necessary, the committee set up by Article 14(1) of Council Regulation (EEC) No 2092/91 of 24 June 1991 on organic production of agricultural products and indications referring thereto on agricultural products and foodstuffs , the Standing Committee on Protected Geographical Indications and Protected Designations of Origin set up by Article 15(1) of Council Regulation (EC) No 510/2006 of 20 March 2006 on the protection of geo ...[+++]

Après information du comité visé à l’article 16, paragraphe 1, ou, le cas échéant, du comité institué par l’article 14, paragraphe 1, du règlement (CEE) no 2092/91 du Conseil du 24 juin 1991 concernant le mode de production biologique de produits agricoles et sa présentation sur les produits agricoles et les denrées alimentaires , du comité permanent des indications géographiques et des appellations d’origine protégées institué par l’article 15, paragraphe 1, du règlement (CE) no 510/2006 du Conseil du 20 mars 2006 relatif à la protection des indications géo ...[+++]


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