Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Credit for learning outcomes
Graduate outcomes
Learning achievements
Learning attainments
Learning outcomes
Non-formal adult learning
Non-formal learning
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Transferability of learning outcomes
Unit of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «non-formal learning outcomes » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


graduate outcomes | learning achievements | learning attainments | learning outcomes

acquis d'apprentissage | acquis pédagogiques | résultat de l'apprentissage




unit of learning outcomes

unité d'acquis d'apprentissage






non-formal adult learning

apprentissage non formel des adultes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
To this end, pilot projects, coherent methods and tools, including tools to validate informal* and non-formal* learning outcomes, as well as quality assurance instruments need to be developed.

Dans cette perspective, il importe de développer des projets pilotes, des méthodes et des instruments appropriés, notamment pour la validation des acquis d’apprentissage non formels* et informels*, ainsi que des instruments d’assurance qualité.


Efforts should be made to proceed with the validation and recognition of informal and non-formal learning outcomes.

Des efforts devraient être consentis en ce qui concerne la validation et la reconnaissance des acquis d’apprentissage non formel et informel.


We should also be looking to validate formal and non-formal learning outcomes as well as the recognition of validation as a tool to bridge the gap between labour market demands and available skills – as was pointed out to your Rapporteur, many workers gain skills through ‘doing’ but these are never formally recognised, which becomes a barrier to promotion.

Nous devons en outre compter sur la validation des résultats de l'apprentissage formel et non formel ainsi que sur la reconnaissance de la validation en tant qu'outil permettant de combler l'écart entre la demande du marché du travail et les compétences disponibles – comme cela a été indiqué à votre rapporteure, de nombreux travailleurs acquièrent des compétences "par la pratique", mais celles-ci ne sont jamais officiellement reconnues, ce qui constitue un obstacle à leur promotion.


39. Urges the Member States to develop mechanisms for validating non-formal and formal learning outcomes, which will improve the value and transferability of the skills acquired outside formal education, facilitating in particular the acquisition of additional ECTS credits at university thanks to volunteering, and a standardised mechanism for recognising the skills acquired through volunteering in the ECTS, and also to explore ways of eliminating the tax obstacles that volunteers encounter when participating in cross-border activities;

39. invite instamment les États membres à mettre en place des mécanismes de validation des acquis de l'apprentissage formel et non formel, ce qui améliorera la valorisation et le transfert des compétences acquises hors du système éducatif formel, en facilitant en particulier l'acquisition de crédits ECTS supplémentaires à l'université grâce au volontariat, et un mécanisme standardisé de reconnaissance dans l'ECTS des compétences acquises dans le cadre du volontariat, et à étudier des moyens de supprimer les obstacles fiscaux auxquels les volontaires sont confrontés lorsqu'ils participent à des activités transfrontalières;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
39. Urges the Member States to develop mechanisms for validating non-formal and formal learning outcomes, which will improve the value and transferability of the skills acquired outside formal education, facilitating in particular the acquisition of additional ECTS credits at university thanks to volunteering, and a standardised mechanism for recognising the skills acquired through volunteering in the ECTS, and also to explore ways of eliminating the tax obstacles that volunteers encounter when participating in cross-border activities;

39. invite instamment les États membres à mettre en place des mécanismes de validation des acquis de l'apprentissage formel et non formel, ce qui améliorera la valorisation et le transfert des compétences acquises hors du système éducatif formel, en facilitant en particulier l'acquisition de crédits ECTS supplémentaires à l'université grâce au volontariat, et un mécanisme standardisé de reconnaissance dans l'ECTS des compétences acquises dans le cadre du volontariat, et à étudier des moyens de supprimer les obstacles fiscaux auxquels les volontaires sont confrontés lorsqu'ils participent à des activités transfrontalières;


The European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) established in 1989 within the framework of the Erasmus programme awards credits for formal learning based on learning outcomes and student workload, and also facilitates the award by higher education institutions of credits based on learning outcomes for non-formal and informal learning experiences.

Le système européen de transfert et d'accumulation de crédits (ECTS) instauré en 1989 dans le cadre du programme Erasmus permet l'octroi de crédits sur la base des résultats de l'apprentissage formel et de la charge de travail de l'étudiant et facilite l'octroi, par les établissements de l'enseignement supérieur, de crédits pour les acquis de l'apprentissage non formel et informel.


education and training providers should facilitate access to formal education and training on the basis of learning outcomes acquired in non-formal and informal settings and, if appropriate and possible, award exemptions and/or credits for relevant learning outcomes acquired in such settings.

les prestataires de services d'enseignement et de formation devraient faciliter l'accès à l'enseignement et à la formation formels sur la base des acquis non formels et informels et, le cas échéant, accorder si possible des dispenses et/ou des crédits pour les acquis d'apprentissage pertinents constitués de cette manière.


Make a broader public aware of the value of non-formal learning outcomes.

Sensibiliser un plus large public à la valeur que représentent les acquis des apprentissages obtenus dans un contexte non formel.


The Framework should therefore support the implementation of the EQF, in particular the quality of the certification of learning outcomes. It should also support the implementation of other European instruments, such as the European Credit System for VET (hereinafter ECVET), and the Common European Principles for the identification and validation of non-formal and informal learning.

C'est pourquoi le cadre de référence doit favoriser la mise en œuvre du CEC, en particulier en ce qui concerne la qualité de la certification des acquis des apprentissages, et d'autres instruments européens tels que le système européen de transfert de crédits pour l'EFP et les principes européens communs pour l'identification et la validation de l'éducation et de la formation non formelles et informelles.


the recognition and validation of basic skills, key competences, formal, non-formal and informal qualifications and education in order to ensure transparency as to learning outcomes, thereby facilitating the recognition of learning achievements and the transition between different learning pathways;

la reconnaissance et la validation des compétences de base, des compétences clés, des qualifications et des enseignements formels, non formels et informels afin d'assurer la transparence en matière de résultats d'éducation et de formation, facilitant de cette façon la reconnaissance des acquis en la matière et le passage d'une filière à l'autre;


w