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Collect industrial waste
Collecting hazardous and non hazardous waste
Collecting of hazardous and non hazardous waste
HCGW
Hazardous and non hazardous waste collecting
Hazardous chemical waste
Healthcare general waste
Landfill site worker
Landfill supervisor
Non-hazardous medical waste
Non-hazardous solid industrial waste
Non-hazardous solid waste
Non-salvageable solid waste
Oily sludges and solid wastes
Solid waste collection supervisor
Solid waste disposal technician
Solid waste operator
Solid waste processing technician
Toxic waste
Waste disposal compliance supervisor
Waste treatment equipment supervisor
Wastes from aerobic treatment of solid wastes
Wastes from petroleum refining

Vertaling van "non-hazardous solid waste " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
non-hazardous solid waste

déchets solides non dangereux


landfill site worker | solid waste processing technician | solid waste disposal technician | solid waste operator

conducteur d'installations de traitement de déchets solides | conducteur d'installations de traitement de déchets solides/conductrice d'installations de traitement de déchets solides | conductrice d'installations de traitement de déchets solides


non-hazardous solid industrial waste

déchets industriels solides non dangereux


solid waste collection supervisor | waste disposal compliance supervisor | landfill supervisor | waste treatment equipment supervisor

responsable de collecte de déchets | responsable de site de réutilisation de déchets | chef d'exploitation de centre d'enfouissement | responsable d'installation de stockage de déchets




wastes from aerobic treatment of solid wastes

déchets de compostage


oily sludges and solid wastes | wastes from petroleum refining

boues et déchets solides contenant des hydrocarbures


non-hazardous medical waste (1) | healthcare general waste (2) [ HCGW ]

déchets médicaux ne posant pas problème


non-salvageable solid waste

déchet solide non récupérable


collecting hazardous and non hazardous waste | collecting of hazardous and non hazardous waste | collect industrial waste | hazardous and non hazardous waste collecting

collecter des déchets industriels
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Bill C-32 empowers the minister with the control of the movement of non-hazardous solid waste to or from the United States.

Le projet de loi C-32 autorise le ministre à contrôler les déplacements de déchets solides non dangereux en provenance des États-Unis ou en direction de ces derniers.


The bill also empowers the minister to control the movement of non-hazardous solid waste to or from the United States.

Le projet de loi donne également au ministre le pouvoir de contrôler le transport des déchets solides ne présentant pas de danger entre le Canada et les États-Unis.


increasing recycling/preparation for reuse targets to at least 70 % of municipal solid waste and 80 % recycling of packaging waste by 2030, based on a solid reporting method preventing the reporting of discarded waste (landfilled or incinerated) as recycled waste, using the same harmonised method for all Member States with externally verified statistics; an obligation for recyclers to report on the ‘input‘ quantities of waste going into the sorting plant as well as on the ‘output‘ quantity of recyclates coming out of the recycling plants;

l'augmentation des objectifs de recyclage et de préparation en vue de la réutilisation à au moins 70 % des déchets solides municipaux et 80 % de recyclage des déchets d'emballage d'ici à 2030, sur la base d'une méthode de déclaration solide qui empêche de comptabiliser les déchets rejetés (c'est-à-dire mis en décharge ou incinérés) comme des déchets recyclés, en utilisant la même méthode harmonisée pour tous les États membres, fondée sur des statistiques soumis à une vérification externe; l'imposition aux recycleurs de l'obligation d ...[+++]


increasing recycling/preparation for reuse targets to at least 70 % of municipal solid waste and 80 % recycling of packaging waste by 2030, based on a solid reporting method preventing the reporting of discarded waste (landfilled or incinerated) as recycled waste, using the same harmonised method for all Member States with externally verified statistics; an obligation for recyclers to report on the ‘input‘ quantities of waste going into the sorting plant as well as on the ‘output‘ quantity of recyclates coming out of the recycling plants;

l'augmentation des objectifs de recyclage et de préparation en vue de la réutilisation à au moins 70 % des déchets solides municipaux et 80 % de recyclage des déchets d'emballage d'ici à 2030, sur la base d'une méthode de déclaration solide qui empêche de comptabiliser les déchets rejetés (c'est-à-dire mis en décharge ou incinérés) comme des déchets recyclés, en utilisant la même méthode harmonisée pour tous les États membres, fondée sur des statistiques soumis à une vérification externe; l'imposition aux recycleurs de l'obligation d ...[+++]


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– increasing recycling/preparation for reuse targets to at least 70 % of municipal solid waste and 80 % recycling of packaging waste by 2030, based on a solid reporting method preventing the reporting of discarded waste (landfilled or incinerated) as recycled waste, using the same harmonised method for all Member States with externally verified statistics; an obligation for recyclers to report on the ‘input‘ quantities of waste going into the sorting plant as well as on the ‘output‘ quantity of recyclates coming out of the recycling plants;

– l'augmentation des objectifs de recyclage et de préparation en vue de la réutilisation à au moins 70 % des déchets solides municipaux et 80 % de recyclage des déchets d'emballage d'ici à 2030, sur la base d'une méthode de déclaration solide qui empêche de comptabiliser les déchets rejetés (c'est-à-dire mis en décharge ou incinérés) comme des déchets recyclés, en utilisant la même méthode harmonisée pour tous les États membres, fondée sur des statistiques soumis à une vérification externe; l'imposition aux recycleurs de l'obligation ...[+++]


My comment on that is that in the facility we're proposing at this time we are accepting non-hazardous waste, so our waste stream into our facility would be municipal solid waste and IC&I. Our process very much adheres to the strict Ontario Ministry of Environment regulations.

Mon commentaire sera que, dans l'usine que nous avons proposée, nous accepterons des déchets non dangereux, ce qui veut dire que les déchets qui rentreront dans nos murs seront des déchets solides municipaux et des déchets IC&I. Notre processus suit servilement le règlement strict du ministère de l'Environnement de l'Ontario.


Despite this, Greece is, according to the newspaper 'Kathimerini', lagging behind in the management of solid waste, in particular hazardous solid waste.

Malgré tout, selon ce qu'indique un article du journal Kathimerini, la Grèce est à la traîne en ce qui concerne la gestion des résidus solides et notamment des déchets dangereux.


adequate waste treatment depends inter alia on the hazardousness of a waste (e.g. acceptance criteria for different wastes in a landfill), but will not apply for nanomaterials as long as there is no agreed method for hazard identification, thus leading to non-specific treatment of nanomaterials depending on the general nature of the waste they end up in (anything from municipal solid waste to hazardous waste),

– le traitement adéquat d'un déchet dépend, entre autres, de sa dangerosité (notamment des critères d'acceptation des différents déchets dans la décharge), mais que cette règle ne s'applique pas aux nanomatériaux en l'absence de méthode agréée d'identification des risques et que, dans ces conditions, les nanomatériaux ne font l'objet d'aucun traitement particulier et se voient réserver le même traitement que le déchet, au sens large (l'éventail va des ordures ménagères aux déchets dangereux), dans lequel ils sont présents,


As a result of Canadian regulatory and guidelines initiatives dioxin and furan emissions from municipal solid waste and hazardous waste incinerators have decreased by 80 per cent in the last four years.

Par suite des initiatives que le Canada a prises en matière de règlements et de lignes directrices, les émissions de dioxines et de furannes provenant des incinérateurs municipaux de déchets solides et de déchets dangereux ont diminué de 80 p. 100 au cours des quatre dernières années.


The measures eligible for co-financing are: a. reduction of pollution in coastal areas and in particular: - treatment and recycling of waste water and solid waste, - agricultural use of compost and sludge from urban sewage, - treatment of ballast, washing and bilge water containing oily and other residues; b. planning of land use in coastal areas (protection of natural beauty and biotopes); c. better management of toxic and hazardous industrial waste (infrastructures and ...[+++]

Les mesures éligibles en vue du cofinancement sont les suivantes: a) diminution de la pollution des zones côtières et notamment: - le traitement et le recyclage des eaux usées et des déchets solides, - l'utilisation à des fins agricoles des composts et des boues d'épuration urbaines, - le traitement des eaux de ballast, de lavage ou de cale contenant des résidus d'hydrocarbures et d'autre substances; b) aménagement du territoire des zones côtières (préservation de la beauté naturelle et des biotopes); c) meilleure maîtrise de la gestion des déchets industriels toxiques ou dangereux (infrastructures et études); d) développement du savo ...[+++]


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