Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Non-traditional learner

Traduction de «non-traditional learners students » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


limited possibilities of post-secondary education and a long tradition of students receiving this education abroad

possibilités limitées d'enseignement postsecondaire et longue tradition d'études à l'étranger
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
· Encourage outreach to school students from underrepresented groups and to 'non-traditional' learners, including adults; provide more transparent information on educational opportunities and outcomes, and tailored guidance to inform study choices and reduce drop-out.

· encourager la sensibilisation des élèves issus de groupes sous-représentés ainsi que celle des apprenants «non traditionnels», notamment des adultes; fournir des informations plus transparentes sur les possibilités et les débouchés de l’éducation, et des conseils adaptés pour aider dans le choix des études et diminuer le décrochage.


This should promote the development of efficient and effective pedagogic approaches for various groups of learners, including underrepresented groups/non-traditional learners. [60]

Cette mesure devrait favoriser l'établissement de méthodes pédagogiques efficaces et efficientes destinées à divers groupes d'apprenants, y compris les groupes sous représentés et les apprenants non traditionnels [60].


It will also focus on opening up opportunities to non-traditional learners and facilitating access for disadvantaged groups, including through adequate financing.

Il s’agira également d’atteindre des catégories de personnes qui, traditionnellement, ne fréquentent pas les établissements de l’enseignement supérieur et de faciliter l’accès des populations défavorisées, notamment grâce à un financement adéquat.


49. Calls on the Commission and on the Member States to invest resources into attracting ‘non-traditional learners to continue their education and to support NGOs and programmes whose goal is to boost the inclusion of non-traditional learners in education and adult learning programmes;

49. demande à la Commission et aux États membres d'investir des ressources pour inciter les «apprenants non traditionnels» à poursuivre leur éducation et de soutenir les ONG et les initiatives ayant pour objectif l'inclusion des apprenants non traditionnels dans des programmes d'apprentissage et de formation des adultes;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. Considers that higher education institutions should become more open to and prepared for all learners, in particular non-traditional learners, students with special needs and disadvantaged groups and that one of the most useful means to that end would be well-funded grant systems whereby young people from poor families could be encouraged to embark on a course of study; also considers that specific policies should be implemented by Member States in order to ensure the fundamental right to education for everyone, including young people with less financial opportunities and that a composite be ...[+++]

40. considère que les établissements d'enseignement supérieur doivent s'ouvrir davantage à tous les apprenants, qu'ils s'agissent de ceux qui n'ont pas suivi un parcours d'apprentissage traditionnel, des étudiants ayant des besoins particuliers ou des groupes défavorisés, et être mieux préparés à les accueillir; estime que des systèmes de bourses bien financés, avec lesquels les jeunes issus de familles socialement fragilisées peuvent être incités à entreprendre des études, sont particulièrement indiqués pour atteindre cet objectif; ...[+++]


40. Considers that higher education institutions should become more open to and prepared for all learners, in particular non-traditional learners, students with special needs and disadvantaged groups and that one of the most useful means to that end would be well-funded grant systems whereby young people from poor families could be encouraged to embark on a course of study; also considers that specific policies should be implemented by Member States in order to ensure the fundamental right to education for everyone, including young people with less financial opportunities and that a composite be ...[+++]

40. considère que les établissements d'enseignement supérieur doivent s'ouvrir davantage à tous les apprenants, qu'ils s'agissent de ceux qui n'ont pas suivi un parcours d'apprentissage traditionnel, des étudiants ayant des besoins particuliers ou des groupes défavorisés, et être mieux préparés à les accueillir; estime que des systèmes de bourses bien financés, avec lesquels les jeunes issus de familles socialement fragilisées peuvent être incités à entreprendre des études, sont particulièrement indiqués pour atteindre cet objectif; ...[+++]


40. Considers that higher education institutions should become more open to and prepared for all learners, in particular non-traditional learners, students with special needs and disadvantaged groups and that one of the most useful means to that end would be well-funded grant systems whereby young people from poor families could be encouraged to embark on a course of study; also considers that specific policies should be implemented by Member States in order to ensure the fundamental right to education for everyone, including young people with less financial opportunities and that a composite be ...[+++]

40. considère que les établissements d'enseignement supérieur doivent s'ouvrir davantage à tous les apprenants, qu'ils s'agissent de ceux qui n'ont pas suivi un parcours d'apprentissage traditionnel, des étudiants ayant des besoins particuliers ou des groupes défavorisés, et être mieux préparés à les accueillir; estime que des systèmes de bourses bien financés, avec lesquels les jeunes issus de familles socialement fragilisées peuvent être incités à entreprendre des études, sont particulièrement indiqués pour atteindre cet objectif; ...[+++]


1. Calls on higher education institutions to integrate lifelong learning into their curricula, with the help of economic assistance and different study programmes, and to adapt to a student base that includes adults, elderly people, non-traditional learners, full-time students who have to work while studying and people with disabilities, and therefore calls on higher education institutions to implement programmes aimed at removing existing obstacles and barriers;

1. demande aux établissements d'enseignement supérieur d'intégrer l'apprentissage tout au long de la vie dans leurs programmes et de s'adapter à une population estudiantine composée d'adultes, d'apprenants non traditionnels et d'étudiants à temps plein devant combiner études et travail, ainsi que de personnes handicapées, et demande donc aux établissements d'enseignement supérieur de mettre en œuvre des programmes visant à éliminer les obstacles et les barrières existants;


In particular, more flexible learning pathways are required which will allow men and women at different stages in life to move between different education and training systems, as well as between formal and non-formal and informal learning environments, and which can attract non-traditional learners.

En particulier, il est nécessaire de mettre en place davantage de parcours de formation modulables, qui permettront aux hommes et aux femmes, à différents stades de la vie, de passer d'un système d'éducation et de formation à l'autre, ainsi que d'un cadre d'apprentissage formel à des cadres non formels et informels, et qui puissent élargir le cercle des apprenants au-delà du public traditionnel du secteur de l'enseignement.


Another challenge being tackled by EQUAL is how to promote access to learning "in the real word" where time and life pressures and a lack of experience of learning all act as barriers, especially for non-traditional learners.

Une autre mission d'EQUAL est la promotion de l'accès à l'éducation et à la formation «dans le monde réel», où le temps et les pressions de la vie ainsi que le manque d'expérience en matière d'apprentissage constituent des obstacles, en particulier pour les apprenants non traditionnels.




D'autres ont cherché : non-traditional learner     non-traditional learners students     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'non-traditional learners students' ->

Date index: 2023-07-11
w