Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Architectural theory
Architecture theory
H.E.T.P.
HETP
HETS
Height equivalent of theoretical plate
Height equivalent to a theoretical plate
Height equivalent to a theoretical stage
Height equivalent to theoretical plate
Lexicon studies
NOT
NOT circuit
NOT element
NOT gate
NOT operator
NTP
Negation gate
Negator
Not circuit
Not element
Not gate
Not-circuit
Not-element
Number of theoretical plates
Number of theoretical stages
The study of lexicon
Theoretic yield
Theoretical architecture
Theoretical architecture studies
Theoretical lexicography
Theoretical plane
Theoretical plate height
Theoretical plate number
Theoretical stage
Theoretical yield
Use theoretical marketing model
Use theoretical marketing models
Use theoretical models for marketing
Using theoretical marketing models

Traduction de «not for theoretical » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
use theoretical models for marketing | using theoretical marketing models | use theoretical marketing model | use theoretical marketing models

utiliser des modèles marketing théoriques


H.E.T.P. | height equivalent of theoretical plate | height equivalent to theoretical plate | theoretical plate height

hauteur équivalente à un plateau théorique


height equivalent to a theoretical plate | height equivalent to a theoretical stage | HETP [Abbr.] | HETS [Abbr.]

hauteur équivalente à un étage théorique | hauteur équivalente à un plateau théorique


number of theoretical plates | number of theoretical stages | NTP [Abbr.]

nombre de plateaux théoriques


architecture theory | theoretical architecture | architectural theory | theoretical architecture studies

théorie architecturale | théorie de l’architecture


the study of lexicon | lexicon studies | theoretical lexicography

lexicographie théorique


NOT element [ negator | negation gate | NOT gate | NOT circuit | not circuit | not-circuit | NOT operator | not-element | NOT | not element | not gate ]

porte NON [ porte non | circuit NON | circuit non ]


theoretical plane [ theoretical stage ]

étage théorique


theoretical yield [ theoretic yield ]

rendement pondéral théorique


theoretical plate number | number of theoretical plates

nombre de plateaux théoriques
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
the extrapolated MRLs result in the Theoretical Maximum Daily Intake (TMDI) not exceeding the Acceptable Daily Intake (ADI).

les LMR extrapolées permettent d'établir l'Apport Journalier Maximum Théorique (AJMT) ne dépassant pas la Dose Journalière Admissible (DJA).


In the context of rights issues, it could be achieved by influencing the (theoretical) opening or (theoretical) closing price of the rights.

Dans le cadre d'émission de droits, cela peut être réalisé en influençant le prix d'ouverture (théorique) ou le prix de clôture (théorique) des droits.


Regrets, however, that some of the dispute resolution options promoted by the SCI have not yet been used in practice, meaning that the assessment of their effectiveness is based on theoretical judgments; is concerned that no concrete case has been examined to assess the SCI’s role in tackling UTPs, and that a more detailed analysis has not been carried out as regards the collection of data relating to complaints received and resolved; believes that the failure to carry out such an in-depth assessment undermines the overall judgment ...[+++]

regrette cependant que certains des modes de règlement des différends préconisés par l'initiative relative à la chaîne d'approvisionnement n'aient pas encore été utilisés dans la pratique, ce qui veut dire que l'évaluation de leur efficacité repose sur des considérations théoriques; s'inquiète du fait qu'aucun cas concret n'ait été examiné afin d'évaluer le rôle de l'initiative relative à la chaîne d'approvisionnement dans la lutte contre les pratiques commerciales déloyales, et que les statistiques recueillies quant aux plaintes reçues et résolues n'aient pas fait l'objet d'une analyse plus détaillée; estime que l'absence d'une telle ...[+++]


‘The training of nurses responsible for general care shall comprise a total of at least three years of study, which may in addition be expressed with the equivalent ECTS credits, and shall consist of at least 4 600 hours of theoretical and clinical training, the duration of the theoretical training representing at least one third and the duration of the clinical training at least one half of the minimum duration of the training.

«La formation d’infirmier responsable de soins généraux comprend un total d’au moins trois années d’études, qui peuvent en outre être exprimées en crédits ECTS équivalents et représentent au moins 4 600 heures d’enseignement théorique et clinique, la durée de l’enseignement théorique représentant au moins un tiers et celle de l’enseignement clinique au moins la moitié de la durée minimale de la formation.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
in paragraph 3, the first subparagraph is replaced by the following:" The training of nurses responsible for general care shall comprise a total of at least three years of study, which may in addition be expressed with the equivalent ECTS credits, and shall consist of at least 4 600 hours of theoretical and clinical training, the duration of the theoretical training representing at least one third and the duration of the clinical training at least one half of the minimum duration of the training.

au paragraphe 3, le premier alinéa est remplacé par le texte suivant:" La formation d'infirmier responsable de soins généraux comprend un total d'au moins trois années d'études, qui peuvent en outre être exprimées en crédits ECTS équivalents et représentent au moins 4 600 heures d'enseignement théorique et clinique, la durée de l'enseignement théorique représentant au moins un tiers et celle de l'enseignement clinique au moins la moitié de la durée minimale de la formation.


15. Points out the advantages of an education which combines a theoretical knowledge of cultural and art history with practical artistic creation and the management of cultural assets in undertakings, studios etc, with the aim of enhancing both theoretical and practical skills;

15. souligne les avantages que présente une éducation qui combine connaissance théorique de l'histoire de la civilisation et de la technique, d'une part, et création artistique appliquée et gestion du bien culturel, d'autre part, dans les entreprises, les ateliers, etc. de manière à accroître les qualifications sur le plan à la fois théorique et pratique;


9. Points out the advantages of an education which combines a theoretical knowledge of cultural and art history with practical artistic creation and the management of cultural assets in undertakings, studios etc, with the aim of enhancing both theoretical and practical skills;

9. souligne les avantages que présente une éducation qui combine connaissance théorique de l'histoire culturelle et de l'histoire de l'art, d'une part, et création artistique appliquée et gestion du bien culturel, d'autre part, dans les entreprises, les ateliers, etc. de manière à accroître les qualifications sur le plan à la fois théorique et pratique;


9. Points out the advantages of an education which combines a theoretical knowledge of cultural and art history with practical artistic creation and the management of cultural assets in undertakings, studios etc, with the aim of enhancing both theoretical and practical skills;

9. souligne les avantages que présente une éducation qui combine connaissance théorique de l'histoire culturelle et de l'histoire de l'art, d'une part, et création artistique appliquée et gestion du bien culturel, d'autre part, dans les entreprises, les ateliers, etc. de manière à accroître les qualifications sur le plan à la fois théorique et pratique;


5. Notes the increasingly theoretical dimension of IASB projects, the complexity and theoretical nature of which are such that small and medium-sized enterprises (SMEs), in particular, are not always able to follow them;

5. note la dimension de plus en plus théorique des projets de l'IASB, dont la complexité et le caractère théorique sont tels que les PME, en particulier, ne sont pas toujours en mesure de les suivre;


(a)at least 500 hours of theoretical training and at least 400 hours of practical training, covering the areas specified in paragraph 5.

a)une formation théorique d'au moins cinq cents heures et une formation pratique d'au moins quatre cents heures couvrant les domaines définis au point 5,


w