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Admission of aliens
Arrange objective assessments of calls
Assess condition of object
Assess object condition
Assess object's condition
Common policy on visas
Common visa policy
Community Code on Visas
Cultural goods
Cultural object
Cultural property
EU Visa Code
European Visa Code
Evaluate the status of the object
Exemption from the visa requirement
Exemption from visa requirements
Provide an objective assessment of a call
Provide objective assessments of calls
Providing objective assessments of calls
Restitution of cultural objects
Return of cultural objects
Schengen C visa
Schengen visa
Short term visa
Short-stay visa
Store and archive objects
Store archival objects
Store objects
Storing archival objects
Tourist visa
Union Code on Visas
Visa
Visa Code
Visa exemption
Visa policy

Traduction de «objective visa » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Community Code on Visas | EU Visa Code | European Visa Code | Union Code on Visas | Visa Code

code communautaire des visas | code des visas | code des visas de l'Union


Schengen C visa | Schengen visa | short term visa | short-stay visa

visa de court séjour | visa de courte durée | visa Schengen


assess condition of object | evaluate the status of the object | assess object condition | assess object's condition

évaluer l'état d'un objet


store objects | storing archival objects | store and archive objects | store archival objects

stocker des objets d'archives


arrange objective assessments of calls | providing objective assessments of calls | provide an objective assessment of a call | provide objective assessments of calls

fournir des évaluations objectives sur les appels


admission of aliens [ tourist visa | visa ]

admission des étrangers [ visa | visa touristique ]


common policy on visas | common visa policy | visa policy

politique commune de visas | politique des visas


exemption from the visa requirement | exemption from visa requirements | visa exemption

exemption de l'obligation de visa | libération de l'obligation de visa | exemption de visa


cultural object [ cultural goods | cultural property | restitution of cultural objects | return of cultural objects | cultural property(UNBIS) ]

bien culturel [ restitution de biens culturels ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
82. Welcomes the progress made in the field of the visa acquis , but also calls for better implementation of existing rules; considers that common visa application centres have proven to be a useful tool which could become the standard in the future; believes that an interinstitutional discussion on the objectives of the common visa policy should define the steps to be taken towards further harmonisation of visa procedures, including common rules on the issuing of visas; calls for the conclusion of further visa facilitation agreeme ...[+++]

82. salue les progrès réalisés dans le domaine de l'acquis sur les visas mais demande également une meilleure mise en œuvre des règles existantes; est d'avis que les centres communs d'examen des demandes de visa s'avèrent des outils efficaces qui pourraient devenir la norme à l'avenir; estime qu'un débat interinstitutionnel concernant les objectifs de la politique commune des visas devrait permettre de déterminer les prochaines étapes de l'harmonisation future des procédures de délivrance des visas, prévoyant notamment des règles co ...[+++]


Likewise, the objective of preventing different treatment of visa applicants could not be achieved were it possible for the criteria for the issue of a uniform visa to vary depending on the Member State where the visa application is submitted.

De même, l’objectif d’éviter un traitement inégal des demandeurs de visa ne pourrait pas être atteint si les critères de délivrance d’un visa uniforme pouvaient varier en fonction de l’État membre où la demande de visa est présentée.


In response to the Commission's objections, Visa Europe committed to reduce the maximum weighted average MIF for consumer debit cards for cross-border transactions and national transactions in a number of EEA countries to 0.20% of the transaction cost.

En réponse aux griefs de la Commission, Visa Europe s'est engagée à ramener à 0,20 % du coût de l'opération le niveau moyen pondéré maximum des CMI applicables aux opérations transfrontières effectuées par carte de débit «consommateur» et aux opérations de débit nationales effectuées dans un certain nombre de pays de l'EEE.


The achievement of this objective shall be measured against indicators such as, inter alia, the percentage of consular posts equipped, secured and/or enhanced to ensure the efficient processing of visa applications and provide quality of service to visa applicants, the percentage of overstayers per nationality, the number of common visa application centres, the average length of waiting time for the visa application to be decided upon, the share of multiple entry visas and the average visa cost per consular post.

La réalisation de cet objectif se mesure à l’aide d’indicateurs tels que, notamment, le pourcentage de postes consulaires équipés, sécurisés et/ou renforcés pour permettre le traitement efficace des demandes de visa et assurer un service de qualité aux demandeurs, le pourcentage de personnes qui dépassent la durée de séjour autorisée ventilé par nationalité, le nombre de centres communs d'examen des demandes de visa, la durée moyenne du délai d'attente d'une décision sur la demande de visa, le pourcentage de visas pour entrées multipl ...[+++]


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The so-called 'supplementary statement of objections' (SSO) relates to MIFs set by Visa for transactions with consumer credit cards in the European Economic Area (EEA).

La «communication des griefs complémentaire» qui lui a été adressée concerne les CMI fixées par Visa pour les opérations effectuées au moyen de cartes de crédit «consommateurs» dans l'Espace économique européen (EEE).


IRPA's default position is that all foreign nationals require visas to come to Canada, unless we grant nationals from a particular country with a special exemption based on certain objective criteria that we use to assess the prospect of a visa exemption, such as the refusal rate in applications for temporary resident visas; the rate of immigration violations; the number of asylum claims filed in Canada; security of that country's passports; bilateral cooperation on returns and removals of people subject to deportation; informati ...[+++]

La règle supplétive de la LIPR est que tous les ressortissants étrangers doivent avoir un visa pour venir au Canada, à moins que nous accordions aux ressortissants d'un pays particulier une exemption spéciale fondée sur certains critères objectifs que nous utilisons à cette fin, comme le taux de refus des demandes de visa de résidence temporaire, le nombre des violations des règles d'immigration, le nombre des demandes d'asile déposées au Canada, la fiabilité des passeports de ce pays, la collaboration bilatérale en cas de retour et d ...[+++]


10. Underlines the fact that, although progress has been made, the existing visa facilitation agreement should be re-examined with long-term objectives in mind, and calls on the Council to mandate the Commission to revise this agreement with the Ukrainian authorities in order to work on a roadmap to visa-free travel for Ukraine, including the intermediate objective of abolishing the existing visa fees;

10. souligne que, bien que des progrès aient été accomplis, l'accord existant visant à faciliter la délivrance de visas doit être réexaminé à l'aune d'objectifs à long terme, et invite le Conseil à charger la Commission de réviser ledit accord avec les autorités ukrainiennes afin d'élaborer une feuille de route pour supprimer l'obligation de visas avec l'Ukraine, en passant, dans un premier temps, par la suppression des frais de délivrance de visas;


9. Underlines the fact that, although progress has been made, the existing visa facilitation agreement should be re-examined with long-term objectives in mind, and calls on the Council to mandate the Commission to revise this agreement with the Ukrainian authorities in order to work on a roadmap to visa-free travel for Ukraine, including the intermediate objective of abolishing the existing visa fees;

9. souligne que, bien que des progrès aient été accomplis, l'accord existant visant à faciliter la délivrance de visas doit être réexaminé à l'aune d'objectifs à long terme, et invite le Conseil à charger la Commission de réviser ledit accord avec les autorités ukrainiennes afin d'élaborer une feuille de route pour supprimer l'obligation de visas avec l'Ukraine, en passant, dans un premier temps, par la suppression des frais de délivrance de visas;


10. Underlines the fact that, although progress has been made, the existing visa facilitation agreement should be re-examined with long-term objectives in mind, and calls on the Council to mandate the Commission to revise this agreement with the Ukrainian authorities in order to work on a roadmap to visa-free travel for Ukraine, including the intermediate objective of abolishing the existing visa fees;

10. souligne que, bien que des progrès aient été accomplis, l'accord existant visant à faciliter la délivrance de visas doit être réexaminé à l'aune d'objectifs à long terme, et invite le Conseil à charger la Commission de réviser ledit accord avec les autorités ukrainiennes afin d'élaborer une feuille de route pour supprimer l'obligation de visas avec l'Ukraine, en passant, dans un premier temps, par la suppression des frais de délivrance de visas;


The Commission had sent Visa a Statement of Objections on this (see IP/00/1164), but Visa has proposed changes which involve a reduction of the level of the fees, the introduction of objective criteria to set the level of the fees, and transparency on the level and the relative percentage of the cost categories vis-à-vis merchants.

La Commission avait adressé à Visa une communication de griefs portant sur cette affaire (voir IP/00/1164), à la suite de laquelle Visa a proposé des modifications qui prévoyaient notamment une réduction du niveau des commissions et l'introduction de critères objectifs pour la fixation de ces niveaux et qui assuraient la transparence vis-à-vis des commerçants quant au niveau et au pourcentage relatif des catégories de coûts.


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