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Accident benefit
Asbestosis
Employment injury benefit
Industrial Disease Standards Panel
Industrial disease
Industrial illness
Industrial injuries benefit
Industry-related illness
ODP
Occupational Disease Panel
Occupational disease
Occupational illness
Occupational lung disease
Occupational lung disorder
Occupational pulmonary disease
Occupational respiratory disease
Pension for occupational disease
Pension in respect of an occupational disease
Pneumoconiosis
Professional disease
Work disease
Work illness
Work-related illness
Workers compensation
Workers' Compensation Act
Workers' compensation
Workmen's compensation

Traduction de «occupational disease must » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
occupational disease [ asbestosis | industrial disease | pneumoconiosis ]

maladie professionnelle [ asbestose | pneumoconiose | silicose ]


Recommendation concerning the list of occupational diseases and the recording and notification of occupational accidents and diseases

Recommandation concernant la liste des maladies professionnelles et l'enregistrement et la déclaration des accidents du travail et des maladises professionnelles


industrial disease | occupational disease | occupational illness

maladie à caractère professionnel | maladie du travail | maladie professionnelle | MCP [Abbr.]


pension for occupational disease | pension in respect of an occupational disease

rente de maladie professionnelle


occupational disease | occupational illness | work-related illness | work illness | work disease | industrial disease | industrial illness | industry-related illness | professional disease

maladie professionnelle | maladie du travail | maladie industrielle | maladie occupationnelle


occupational disease [ occupational illness | work-related illness | industrial disease | industrial illness ]

maladie professionnelle [ maladie occupationnelle ]


Occupational Disease Panel [ ODP | Industrial Disease Standards Panel ]

Comité des maladies professionnelles [ Comité des normes en matière de maladies professionnelles ]


An Act respecting industrial accidents and occupational diseases [ Workers' Compensation Act ]

Loi sur les accidents du travail et les maladies professionnelles [ LATMP | Loi sur les accidents du travail | Loi des accidents du travail ]


workers' compensation | workers compensation | employment injury benefit | industrial injuries benefit | workmen's compensation | accident benefit | compensation for accidents when on duty or occupational diseases

indemnité pour accident du travail | indemnisation des accidents du travail | indemnité d'accident du travail | réparation des accidents du travail | indemnité pour accidents de travail ou pour maladies professionnelles


occupational lung disease | occupational lung disorder | occupational respiratory disease | occupational pulmonary disease

pneumopathie professionnelle | maladie respiratoire professionnelle | maladie pulmonaire professionnelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
While the above steps go in the right direction, more determined policy action is needed especially with respect to encouraging investment of firms in training and promoting active ageing through better adapted working conditions and greater financial incentives to remain in work. At the same time, wider access to care services for children and other dependants must be provided while efforts should be made in substantially reducing accidents at work and occupational diseases.

Si les mesures précitées vont dans la bonne direction, il est nécessaire de mettre en oeuvre des politiques plus déterminées en vue d'encourager les entreprises à investir dans la formation, de promouvoir une vieillesse active par la mise en place de conditions de travail mieux adaptées et de mesures d'incitation financières encourageant les salariés à rester au travail, de favoriser l'accès d'un plus grand nombre aux services de garde d'enfants et autres personnes à charge et de réduire de manière significative les accidents du trava ...[+++]


In the cases covered by Article 39 of the basic Regulation, the claimant must provide the institution in the Member State from which he is claiming entitlement to benefits with details concerning benefits previously granted for the occupational disease in question.

Dans les cas visés à l’article 39 du règlement de base, le demandeur est tenu de fournir à l’institution de l’État membre auprès de laquelle il fait valoir des droits à prestations des renseignements relatifs aux prestations octroyées antérieurement pour la maladie professionnelle considérée.


280 (1) Every employer must, not later than March 1 in each year, submit to the Minister a written report that sets out the number of accidents, instances of occupational disease and other hazardous occurrences of which the employer is aware that have affected any employee in the course of employment during the 12-month period ending on December 31 of the preceding year.

280 (1) L’employeur, au plus tard le 1 mars de chaque année, présente au ministre un rapport écrit indiquant le nombre de situations comportant des risques, notamment les accidents ou les maladies professionnelles, dont il a connaissance et qui ont touché certains de ses employés au travail au cours de la période de douze mois se terminant le 31 décembre de l’année précédente.


276. If an employer becomes aware of an accident, occupational disease or other hazardous occurrence affecting any of their employees in the course of employment, the employer must, without delay,

276. L’employeur qui prend connaissance d’un accident, d’une maladie professionnelle ou de toute autre situation comportant des risques qui touche un employé au travail doit, sans délai :


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277. The employer must report to the Minister the date, time, location and nature of any accident, occupational disease or other hazardous occurrence that has one of the following results, as soon as feasible but not later than 24 hours after becoming aware of that result:

277. L’employeur signale au ministre les date, heure et lieu où s’est produit un accident, une maladie professionnelle ou toute autre situation comportant des risques ainsi que sa nature, le plus tôt possible dans les vingt-quatre heures après avoir pris connaissance de la situation, si celle-ci a entraîné l’une des conséquences suivantes :


277. The employer must report to a health and safety officer employed with the Transport Canada Marine Safety Office the date, time, location and nature of any accident, occupational disease or other hazardous occurrence that has one of the following results, as soon as possible but not later than 24 hours after becoming aware of that result:

277. L’employeur signale à un agent de santé et de sécurité du Bureau de la sécurité maritime de Transports Canada, les date, heure et lieu où s’est produit un accident, une maladie professionnelle ou toute autre situation comportant des risques ainsi que sa nature, le plus tôt possible dans les vingt-quatre heures après avoir pris connaissance de la situation, si celle-ci a entraîné l’une des conséquences suivantes :


The Civil Service Tribunal’s review of the provisions of the Common rules on the insurance of officials against the risk of accident and of occupational disease must be confined to establishing whether there has been a manifest error of assessment or whether the institutions have exceeded the bounds of their discretion.

Le Tribunal de la fonction publique ne peut exercer sur les dispositions de la réglementation commune relative à la couverture des risques d’accident et de maladie professionnelle des fonctionnaires qu’un contrôle de l’erreur manifeste d’appréciation ou du dépassement par les institutions des limites de leur pouvoir d’appréciation.


That reasoning must be applied, by analogy, to the findings of the doctor(s) appointed by the institutions under Articles 18 and 20 of the Common rules on the insurance of officials against the risk of accident and of occupational disease.

Il convient d’appliquer ce raisonnement, par analogie, aux conclusions émises par le ou les médecins désignés par les institutions, en application des articles 18 et 20 de la réglementation commune relative à la couverture des risques d’accident et de maladie professionnelle des fonctionnaires.


More precisely, the Tribunal’s review of the legality of the fixing by the scale of an invalidity rate or range of invalidity rates must necessarily be very limited in view, first, of the complex medical assessments involved in applying the scale and, second, of the wide discretion conferred on the institutions by Article 73(1) of the Staff Regulations regarding the conditions for insuring the risks of accident and of occupational disease.

Plus précisément, le contrôle par le Tribunal de la légalité de la fixation par le barème d’un taux ou d’une fourchette de taux d’invalidité ne peut être que très limité, compte tenu, d’une part, des appréciations médicales complexes que fait intervenir ledit barème et, d’autre part, du large pouvoir d’appréciation des institutions, au titre de l’article 73, paragraphe 1, du statut, quant aux conditions de couverture des risques d’accident et de maladie professionnelle.


If the federal government is sincere in its concern that an increase on payroll taxes or on contributions may have a negative impact on employment, it must, since it has the means to do so, lower EI contributions to do justice to those who are injured while at work and to those who suffer from occupational diseases.

Si le gouvernement fédéral est sincère dans sa crainte qu'une augmentation des taxes sur la masse salariale ou les cotisations ait un effet négatif sur les emplois, il faut, puisqu'il a les moyens de le faire, qu'il baisse la cotisation à l'assurance-emploi pour rendre justice aux accidentés du travail et aux victimes de maladies professionnelles.


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