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ANSES
An Act respecting Occupational Health and Safety
Health and safety at work
Health and safety engineer
Health and safety expert
Industrial health and safety engineer
Manage health and safety certification
Manage health and safety standards
Manage standards of health and safety
New Brunswick Industrial Safety Council
OHS
OSH
Occ. H&S
Occupational Health and Safety Commission
Occupational health and safety
Occupational health and safety certificate
Occupational health and safety engineer
Occupational safety and health
Road occupational health and safety manager
Road transport health and safety manager
The Occupational Health and Safety Act
Transport health and safety inspector
Transportation safety manager
WHSCC
Workers' Compensation Board
Workmen's Compensation Board

Vertaling van "occupational health and safety certificate " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
occupational health and safety certificate

certificat en hygiène et sécurité professionnelles


The Occupational Health and Safety Act, 1993 [ An Act respecting Occupational Health and Safety | The Occupational Health and Safety Act | An Act for the Promotion and Protection of the Health and Safety of Persons Engaged in Occupations ]

The Occupational Health and Safety Act, 1993 [ An Act respecting Occupational Health and Safety | The Occupational Health and Safety Act | An Act for the Promotion and Protection of the Health and Safety of Persons Engaged in Occupations ]


Workplace Health, Safety and Compensation Commission of New Brunswick [ WHSCC | Occupational Health and Safety Commission | Occupational Health and Safety Council of New Brunswick | New Brunswick Industrial Safety Council | Workers' Compensation Board | Workmen's Compensation Board ]

Commission de la santé, de la sécurité et de l'indemnisation des accidents au travail du Nouveau-Brunswick [ CSSIAT | Commission de l'hygiène et de la sécurité au travail | Conseil d'hygiène et de sécurité du travail Nouveau-Brunswick | Conseil de sécurité industrielle du Nouveau-Brunswick | Commission des accidents du travail ]


health and safety at work | occupational health and safety | occupational safety and health | Occ. H&S [Abbr.] | OHS [Abbr.] | OSH [Abbr.]

hygiène et sécurité sur le lieu de travail | santé et sécurité au travail | sécurité et santé sur le lieu de travail | SST [Abbr.]


Agency for Food, Environmental and Occupational Health and Safety | French Agency for Food, Environmental and Occupational Health & Safety | ANSES [Abbr.]

Agence nationale de sécurité sanitaire de l'alimentation , de l'environnement et du travail | Anses [Abbr.]


industrial health and safety engineer | occupational health and safety engineer | health and safety engineer | health and safety expert

ingénieur HSE/ingénieure HSE | ingénieure hygiène et sécurité | ingénieur hygiène et sécurité/ingénieure hygiène et sécurité | ingénieure HSE


road occupational health and safety manager | transportation safety manager | road transport health and safety manager | transport health and safety inspector

inspectrice HST des transports | inspecteur HST des transports | inspecteur HST des transports/inspectrice HST des transports


ensure compliance with health, safety, and hygiene standards | manage standards of health and safety | manage health and safety certification | manage health and safety standards

assurer la conformité avec les normes de santé sécurité et hygiène | garantir la conformité des normes de santé sécurité et hygiène | assurer le respect des normes de santé sécurité et hygiène | garantir le respect des normes de santé sécurité et hygiène


EC Guide of Good Occupational Health and Safety Practices

Guide communautaire sur les bonnes pratiques en matière de médecine du travail et de sécurité


occupational health and safety

hygiène et sécurité du travail
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The occupational health and safety agenda is based on carrying out and correctly implementing the full health and safety strategy [30] agreed in 2002, which includes:

Le programme de santé et de sécurité au travail repose sur l'exécution et la mise en oeuvre correcte de l'intégralité de la stratégie de santé et de sécurité [30], adoptée en 2002, qui comprend:


health and safety: the employer is responsible for the protection of the occupational health and safety of the teleworker in accordance with Directive 89/391 and relevant daughter directives, national legislation and collective agreements.

la santé et la sécurité : l'employeur est le responsable de la protection de la santé et la sécurité professionnelles du télétravailleur conformément à la directive 89/391, ainsi qu'aux directives particulières, législations nationales et conventions collectives pertinentes.


Nevertheless, the evaluation that the legislation has contributed to making the workplace safer is supported by general statistical data on occupational health and safety.

Toutefois, les statistiques générales sur la santé et la sécurité au travail indiquent bel et bien que la législation a rendu les lieux de travail plus sûrs.


Investment in occupational health and safety improves people's lives by preventing accidents and work-related illness.

Les mesures prises dans ce domaine contribuent à améliorer la vie des personnes, car elles visent à prévenir les accidents ainsi que les maladies liées au travail.


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Following up on its commitment to continue to improve occupational health and safety, the Commission will undertake the following key actions:

Dans le prolongement de son engagement à poursuivre l'amélioration de la santé et de la sécurité au travail, la Commission prendra les principales mesures suivantes:


C. whereas occupational health and safety is a basic interest for society as well as an investment that has a positive effect on companies’ productivity and competitiveness and also improves the sustainability of the social security systems and allows people to work in good health until the statutory retirement age; whereas workplace accidents and occupational diseases are a major societal burden and improvements in occupational health and safety across Europe can contribute to the economic recovery and to reaching the Europe 2020 o ...[+++]

C. considérant que la santé et la sécurité au travail constituent un intérêt fondamental de la société ainsi qu'un investissement, qui a une incidence favorable sur la productivité et la compétitivité des entreprises, améliore la viabilité des systèmes de sécurité sociale et permet aux personnes de travailler en bonne santé jusqu'à l'âge légal de départ à la retraite; que les accidents du travail et les maladies professionnelles constituent une charge considérable pour la société et que l'amélioration de la santé et de la sécurité au travail en Europe peut contribuer à la reprise économique et à la réalisation des objectifs de la strat ...[+++]


45. Calls on the Commission and the Member States to improve the collection of reliable and comparable data on occupational diseases, exposures and hazards across all sectors, including the public sector, with a view to identifying best practices, promoting benchlearning and creating a common database on occupational exposures, without bringing about disproportionate costs; stresses the importance of involving national experts and keeping the database up to date; urges the Member States and the Commission to collect more data on the risks associated with digitalisation, work- related road safety ...[+++]

45. invite la Commission et les États membres à améliorer la collecte de données fiables et comparables sur les maladies, l'exposition et les risques professionnels dans tous les secteurs, notamment dans le secteur public, en vue de recenser les bonnes pratiques, de favoriser l'apprentissage comparatif et de constituer une base de données commune sur l'exposition professionnelle, sans qu'il en résulte des coûts disproportionnés; souligne l'importance d'associer des experts nationaux et de maintenir la base de données à jour; demande instamment aux États membres et à la Commission de collecter davantage de données sur les risques associ ...[+++]


35. Calls on the Commission and the Member States to adopt a targeted approach to eliminate precarious work and to take into account the negative effects that precarious work has on occupational health and safety; underlines that workers with atypical contracts may have greater difficulties accessing training and OSH services; stresses that it is vital to improve the health and safety of all workers in all forms of employment, including those who may ...[+++]

35. invite la Commission et les États membres à adopter une démarche ciblée afin d'éliminer le travail précaire et à prendre en compte les incidences néfastes du travail précaire sur la santé et la sécurité au travail; souligne qu'il peut être plus difficile pour les travailleurs ayant des contrats atypiques d'avoir accès aux formations et aux services de santé et de sécurité au travail; estime qu'il est essentiel d'améliorer la santé et la sécurité de tous les travailleurs, quel que soit le type d'emploi, notamment de ceux qui peuvent être vulnérables, tels que les jeunes et les personnes qui ont été touchées précédemment par le chômage de longue durée; invite les États membres à respecter les exigences énoncées ...[+++]


O. whereas precarious employment has adverse effects on occupational health and safety and is undermining existing occupational health and safety structures; whereas precarious employment may exclude workers from training and access to OSH services and is associated with mental stress due to job insecurity ; whereas the Framework Directive 89/391/EEC places the responsibility on employers to establish a systematic prevention policy covering all risks; whereas outsourcing of work through subcontracting and temporary agency work may make it more difficu ...[+++]

O. considérant que l'emploi précaire a des conséquences néfastes sur la santé et la sécurité au travail et qu'il sape les structures existantes de santé et de sécurité au travail; que l'emploi précaire peut exclure les travailleurs des formations et des services en matière de santé et de sécurité au travail et est associé au stress mental en raison de la précarité de l'emploi ; que la directive-cadre 89/391/CEE pose la responsabilité des employeurs dans la mise en place d'une politique de prévention systématique couvrant l'ensemble ...[+++]


The main shortcomings include: too weak or vague occupational health and safety legislation, a total lack of reliable data, a lack of financial resources to develop occupational health and safety in countries where there is high unemployment, low incomes and ageing technologies, and an inability or reluctance to understand the complexity and importance of occupational health and safety.

Parmi les insuffisances les plus criantes, on peut citer: une législation sur la SST trop incomplète ou imprécise, une insuffisance totale de données fiables, une insuffisance de ressources financières pour le développement de la SST dans les pays qui connaissent un fort taux de chômage, des salaires bas et des technologies désuètes, une incapacité ou une mauvaise volonté à comprendre la complexité et l'importance d'une SST appropriée.


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