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Assembly building
Assembly occupancy
Employment hazard
Industrial hazard
Job hazard
Occupational exposure to other risk-factors
Occupational exposure to risk-factors
Occupational exposure to unspecified risk-factor
Occupational hazard
Occupational risk
Place of assembly
Place where public assembles
Professional hazard
Public assembly building
Public assembly occupancy
Public building
Public occupancy
Work hazard

Traduction de «occupational risks public » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
the official is insured against the risk of occupational disease and against non-occupational risks

le fonctionnaire est couvert contre les risques de maladie professionnelle et les risques de la vie privée


occupational hazard | occupational risk

risque professionnel


National Centre for Protection Against Occupational Risks

centre national de protection contre les risques professionnels


public assembly building | public building | public assembly occupancy | public occupancy | assembly building | assembly occupancy | place of assembly | place where public assembles

établissement recevant du public | bâtiment recevant du public | local recevant du public | établissement à public | local à public | établissement ouvert au public | bâtiment ouvert au public | salle accessible au public | local où le public a accès | salle où le public est admis


Occupational exposure to unspecified risk-factor

Exposition professionnelle à un facteur de risque


Occupational exposure to risk-factors

Exposition professionnelle à des facteurs de risque


Occupational exposure to other risk-factors

Exposition professionnelle à d'autres facteurs de risques


Strengthening Risk Management in the Public Service: Lessons Learned

Renforcer la gestion du risque dans la fonction publique : Les leçons apprises


occupational risk | work hazard | occupational hazard

risque professionnel


occupational hazard [ professional hazard | occupational risk | employment hazard | industrial hazard | work hazard | job hazard ]

risque professionnel [ danger professionnel ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
A report based on the 5th European Working Conditions Survey’, Publications Office of the European Union, Luxembourg, EF/13/49 Eurofound (European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions) (2015), ‘Sixth European working conditions survey - 2015’ European Parliament (2011), ‘Occupational health and safety risks for the most vulnerable workers, 2011’ Eurostat (2012), ‘EU labour force survey.

A report based on the 5th European Working Conditions Survey’, Publications Office of the European Union, Luxembourg, EF/13/49 Eurofound (Fondation européenne pour l'amélioration des conditions de vie et de travail) (2015), «Sixième enquête européenne sur les conditions de travail – 2015» European Parliament (2011), ‘Occupational health and safety risks for the most vulnerable workers, 2011’ Eurostat (2012), «Enquête sur les forces de travail dans l'UE.


45. Calls on the Commission and the Member States to improve the collection of reliable and comparable data on occupational diseases, exposures and hazards across all sectors, including the public sector, with a view to identifying best practices, promoting benchlearning and creating a common database on occupational exposures, without bringing about disproportionate costs; stresses the importance of involving national experts and keeping the database up to date; urges the Member States and the Commission to collect more da ...[+++]

45. invite la Commission et les États membres à améliorer la collecte de données fiables et comparables sur les maladies, l'exposition et les risques professionnels dans tous les secteurs, notamment dans le secteur public, en vue de recenser les bonnes pratiques, de favoriser l'apprentissage comparatif et de constituer une base de données commune sur l'exposition professionnelle, sans qu'il en résulte des coûts disproportionnés; souligne l'importance d'associer des experts nationaux et de maintenir la base de données à jour; demande ...[+++]


45. Calls on the Commission and the Member States to improve the collection of reliable and comparable data on occupational diseases, exposures and hazards across all sectors, including the public sector, with a view to identifying best practices, promoting benchlearning and creating a common database on occupational exposures, without bringing about disproportionate costs; stresses the importance of involving national experts and keeping the database up to date; urges the Member States and the Commission to collect more da ...[+++]

45. invite la Commission et les États membres à améliorer la collecte de données fiables et comparables sur les maladies, l'exposition et les risques professionnels dans tous les secteurs, notamment dans le secteur public, en vue de recenser les bonnes pratiques, de favoriser l'apprentissage comparatif et de constituer une base de données commune sur l'exposition professionnelle, sans qu'il en résulte des coûts disproportionnés; souligne l'importance d'associer des experts nationaux et de maintenir la base de données à jour; demande ...[+++]


Identification of types of workplaces and buildings with public access, such as schools, underground workplaces, and those in certain areas, where measurements are required, on the basis of a risk assessment, considering for instance occupancy hours.

Inventaire des types de lieux de travail et de bâtiments ouverts au public, tels que les écoles, les lieux de travail souterrains et ceux situés dans certaines zones, où des mesures doivent être effectuées sur la base d'une évaluation des risques, en tenant compte par exemple de la durée d'occupation.


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H. whereas gender segregation on the labour market, lack of adequate working conditions, the gender pay gap, inadequate measures to balance family and work life, persistent stereotypes and the risk of gender-based discrimination, are the major obstacles to women’s occupational mobility; whereas factors related to family, the considerable differences between family benefits available in the various Member States, social networks, care facilities for children and other dependants – particularly the absence or inadequacy of ...[+++]

H. considérant que la division sexuelle sur le marché du travail, le manque de conditions de travail appropriées, l’écart des salaires entre hommes et femmes, la difficulté à concilier vie de famille et vie professionnelle, la persistance des préjugés et le risque de subir une discrimination en raison de leur sexe sont des obstacles majeurs à la mobilité professionnelle des femmes; que les facteurs liés à la famille, aux écarts importants de prestations familiales selon les États membres, aux réseaux sociaux, aux structures d’accueil des enfants ou d’autres personnes dépendantes – notamment l’absence ou les faiblesses de ...[+++]


H. whereas gender segregation on the labour market, lack of adequate working conditions, the gender pay gap, inadequate measures to balance family and work life, persistent stereotypes and the risk of gender-based discrimination, are the major obstacles to women’s occupational mobility; whereas factors related to family, the considerable differences between family benefits available in the various Member States, social networks, care facilities for children and other dependants – particularly the absence or inadequacy of ...[+++]

H. considérant que la division sexuelle sur le marché du travail, le manque de conditions de travail appropriées, l’écart des salaires entre hommes et femmes, la difficulté à concilier vie de famille et vie professionnelle, la persistance des préjugés et le risque de subir une discrimination en raison de leur sexe sont des obstacles majeurs à la mobilité professionnelle des femmes; que les facteurs liés à la famille, aux écarts importants de prestations familiales selon les États membres, aux réseaux sociaux, aux structures d’accueil des enfants ou d’autres personnes dépendantes – notamment l’absence ou les faiblesses de ...[+++]


2. Where a manufacturer of systems, components or separate technical units, who has been granted an EU type-approval is obliged, in accordance with Regulation (EC) No 765/2008, to recall systems, components or separate technical units which have been placed on the market or for which the manufacturer was responsible for the entry into service because they present a serious risk to safety, occupational safety, public health or environmental protection, whether or not duly approved in accordance with this Regulation, the manufacturer shall immediately inform the approval authority that granted the ...[+++]

2. Lorsqu'un fabricant de systèmes, de composants ou d'entités techniques qui s'est vu délivrer une réception UE par type est tenu, conformément au règlement (CE) no 765/2008, de rappeler des systèmes, composants ou entités techniques mis sur le marché ou pour lesquels il était chargé de la mise en service au motif qu'ils présentent un risque grave pour la sécurité, la sécurité au travail, la santé publique ou la protection de l'environnement, qu'ils aient ou non été dûment réceptionnés conformément au présent règlement, le fabricant ...[+++]


3. If an approval authority finds that a type of vehicle, system, component or separate technical unit, though conforming to the required provisions, presents a serious risk to safety or may seriously harm the environment or public health or presents a serious risk to occupational safety, it may refuse to grant EU type-approval.

3. Si une autorité compétente en matière de réception constate qu’un type de véhicule, de système, de composant ou d’entité technique, bien que satisfaisant aux dispositions requises, présente un risque grave pour la sécurité, est susceptible de nuire gravement à l’environnement ou à la santé publique ou présente un risque grave pour la sécurité au travail, elle peut refuser d’accorder la réception UE par type.


25. Recognises the fact that public pension systems strengthen social solidarity and are the responsibility of the Member States and that safeguarding these systems should be a political priority; believes that greater use of alternatives to state-funded pensions, such as supplementary schemes, could be a viable alternative; points out that private pensions could include occupational supplementary pension schemes by employers or other collective organisations and associations and individual supplementary pensions based on savings; ...[+++]

25. reconnaît que les systèmes publics de pension renforcent la solidarité sociale et relèvent de la compétence des États membres et que la sauvegarde de ces systèmes devrait être une priorité politique; est convaincu qu'une recours accru à des solutions autres que les régimes nationaux de retraite, comme les régimes complémentaires, pourrait constituer un alternative viable; souligne que les retraites privées pourraient inclure des régimes de retraite complémentaire professionnelle de la part des employeurs ou d'autres organisations et associations collectives et des régimes complémentaires individuels fondés sur l'épargne; souligne ...[+++]


- address public health, occupational health and safety, environmental and consumer risks of NN-based products at the earliest possible stage.

- aborder au stade le plus précoce possible les risques des produits de NN pour la santé publique, la sécurité, l’environnement et les consommateurs.




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'occupational risks public' ->

Date index: 2021-09-07
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