On the AM, the Commission's inquiries show that upon completion of the transa
ction, - Mannesmann/Boge will achieve a signif
icant share of this market, but will become only second to Monroe which remains the leading company within the Community and with a particularly strong position in several national market segments such as the United Kingdom, France, Belgium and Portugal. - In addition, as in the OEM/OES market, there are several comparable competitors on the AM within the Community, (including Arvin Industries, Kayaba, Way Assauto
...[+++] and Koni) as well as a number of smaller players which currently market either speciality products (e.g. Bilstein) or mainly operate in smaller national or regional market segments (e.g. Lipmesa); - due to the fact that suppliers of replacement parts achieve higher profits in the AM, the suppliers have a strong interest in keeping the free replacement and service market (i.e. independent replacement dealers and repair services) competitive with the authorised and franchised dealers and garagists.En ce qui concerne le MPR, l'enquête de la Commission montre que si la concentration est réa
lisée, - Mannesmann/Boge contrôlera une part non négligeable de ce marché, mais ne se classera qu'au deuxième rang, après Monroe qui restera la société dominante dans la Communauté, avec une position
particulièrement forte sur plusieurs marchés nationaux comme ceux du Royaume-Uni, de la France, de la Belgique et du Portugal; - en outre, comme pour le marché PM/VPO, il existe plusieurs concurrents de taille comparable sur le MPR dans la Communauté (parmi lesquels Arvin Industries, Kayaba, Way Assauto et Ko
...[+++]ni), plus un certain nombre d'entreprises plus petites, qui soit se spécialisent dans certains produits (par exemple Bilstein) soit opèrent principalement à l'échelle nationale ou régionale (par exemple Lipmesa); - les fournisseurs de pièces de rechange, étant donné qu'ils réalisent des bénéfices plus importants sur le MPR, auront cependant tout intérêt à ce que le marché du libre remplacement et de l'entretien (c'est-à-dire les distributeurs et les réparateurs indépendants) reste compétitif par rapport aux concessionnaires et garagistes agréés par les constructeurs.