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Alphabet length
Assumption of duties
Assumption to office
One must take the rough with the smooth
Starting date
Taking over one's duties
Taking up duties
The first ballot must take place ...
We must take the good and bad together
We must take the good and the bad together

Traduction de «officers must take » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
alphabet length | LCA,an alphabet length may be used in calculating an approximation of the amount of space that a given text will occupy when presented in a given typeface and nominal type size.However,such an approximation must take into account the distribution of the letters of the alphabet in text of different kinds(e.g.scientific,literary,juventile) [Abbr.]

longueur de l'alphabet


the first ballot must take place ...

le premier de ces tours devra se dérouler ...


we must take the good and bad together

qui prend mari prend pays


we must take the good and the bad together

qui épouse la veuve épouse les dettes


one must take the rough with the smooth

il faut prendre le bénéfice avec les charges


the authorizing officer must be informed of each payment received

tout encaissement doit faire l'objet d'une notification à l'ordonnateur


assumption of duties | starting date | assumption to office | taking over one's duties | taking up duties

entrée en fonction | prise de fonction | prise de fonctions | entrée en fonctions
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(2) A preclearance officer must take reasonable measures to protect specified passenger information that is under the officer’s control from unauthorized use and disclosure.

(2) Le contrôleur est tenu de prendre les mesures voulues pour protéger les renseignements qu’il a conservés et empêcher leur utilisation non autorisée.


26. In determining a proposed penalty, an enforcement officer must take into account any notification given by the licensee under subsection 15(1) or 16(4).

26. L’agent verbalisateur prend en compte toute notification faite par le titulaire de licence au ministre aux termes des paragraphes 15(1) ou 16(4) pour la détermination du montant de la pénalité qu’il a l’intention d’imposer.


The conflict in the Caucasus is one for which both sides must take responsibility, as you have said, President-in-Office. So why do the Council’s conclusions not reflect this?

Le conflit dans le Caucase est un conflit dans lequel les deux parties doivent prendre leurs responsabilités, comme vous l’avez dit, M. le Président en exercice. Alors, pourquoi les conclusions du Conseil ne reflètent-elles pas cela?


7. Notes, however, that several cases giving rise to withholdings of approval in 2000 did not involve a 'prior legal obligation'; questions whether these should have been put forward by the Administration for overruling; insists that authorising officers must take personal responsibility for errors and legal infractions that give rise to such cases; calls on the Administration to take rapid corrective action, including the immediate cancellation of the proposals in question, rather than follow the current quasi-automatic recourse to the overruling procedure;

7. constate toutefois que plusieurs cas ayant donné lieu à des refus de visa en 2000 ne comportaient pas d'engagement juridique préalable; se demande si ces cas auraient dû faire l'objet de demandes de passer outre de l'administration; souligne que les ordonnateurs doivent répondre personnellement des erreurs et du non-respect du droit qui donne lieu à de tels cas; invite l'administration à prendre des mesures d'urgence pour y remédier, notamment l'annulation immédiate des propositions concernées, au lieu de recourir presque automatiquement à la procédure de passer outre;


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7. Notes, however, that several cases giving rise to withholdings of approval in 2000 did not involve a 'prior legal obligation'; questions whether these should have been put forward by the Administration for overruling; insists that authorising officers must take personal responsibility for errors and legal infractions that give rise to such cases; calls on the Administration to take rapid corrective action, including the immediate cancellation of the proposals in question, rather than follow the current quasi-automatic recourse to the overruling procedure;

7. constate toutefois que plusieurs cas ayant donné lieu à des refus de visa en 2000 ne comportaient pas d'engagement juridique préalable; se demande si ces cas auraient dû faire l'objet de demandes de passer outre de l'administration; souligne que les ordonnateurs doivent répondre personnellement des erreurs et du non-respect du droit qui donne lieu à de tels cas; invite l'administration à prendre des mesures d'urgence pour y remédier, notamment l'annulation immédiate des propositions concernées, au lieu de recourir presque automatiquement à la procédure de passer outre;


We must take our share of the blame for the terrorist action of the KLA, which we have failed to disband, despite Security Council Resolution 1244, and which is now attacking this country and undermining its very existence. The European Union must do everything it can, Madam President-in-Office, to put an end to this terrorism and help this country.

Nous sommes en partie responsables du terrorisme de l’UCK - que nous n’avons pas dissout en dépit de la résolution 1244 du Conseil de sécurité - qui sévit dans ce pays et remet l’existence du pays en question. L’Union européenne doit tout entreprendre, Madame la Présidente du Conseil, pour que ce terrorisme cesse et qu’on accorde de l’aide à la Macédoine.


– (DE) Mr President, Mr President-in-Office of the Council, Commissioner Fischler, in this dreadful state of affairs, we must take note of the fact that here clearly systematically toxic substances have been recycled via animal feed.

– (DE) Monsieur le Président, Monsieur le Président du Conseil, Monsieur le Commissaire Fischler, nous devons constater -et c"est une chose monstrueuse – qu"apparemment, il a été fait systématiquement usage de produits toxiques dans les aliments pour animaux.


I would remind you very briefly that, concerning Quebec's share of seats, the 1985 Act on Representation is quite clear (2305) In fact, it stipulates that the returning officer must take into account, before distributing any other seats, the fact that 25 per cent of all seats in the House of Commons must be assigned to Quebec.

Je vous rappelle très brièvement que concernant le nombre de sièges à accorder au Québec, la Loi de 1985 sur la représentation électorale est très claire (2305) En effet, elle stipule que l'officier ou le directeur du scrutin doit tenir compte, avant de faire toute autre distribution, que 25 p. 100 des sièges à la Chambre des communes soient attribués au Québec.


Senator Meighen: Someone who applies to become a border officer must take a two-week online training course.

Le sénateur Meighen : Une personne qui soumet sa candidature à un poste d'agent des services frontaliers doit suivre un cours en ligne d'une durée de deux semaines.


Does that mean that the returning officers must take into account the lists supplied by the eight, six or four candidates during the election, or that the returning officer first goes through the list of the first two candidates and then the others if there are vacancies?

Cela signifie-t-il que le directeur du scrutin doit tenir compte des listes qui lui sont fournies par les huit, six ou quatre candidats lors d'une élection, ou qu'il passe d'abord à travers les listes des deux premiers candidats et ensuite aux autres s'il y a des vacances?




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Date index: 2023-10-27
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