Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
Clean products tanker
Clean tanker
Methane tanker
Multipurpose oil tanker
Multipurpose vessel
Multiservice oil tanker
Multiservice vessel
OO carrier
OSO-tanker
Oil cargo ship
Oil carrier
Oil ship
Oil tanker
Oil-carrying vessel
Oil-ore carrier
Oiler
Ore tanker
Ore-slurry-oil tanker
Petrol carrier
Petroleum tankship
Shuttle oil tanker
Shuttle tanker
Slurry tanker
Tanker
Tanker shipping

Vertaling van "oil tanker above " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs


oil tanker [ tanker | oil ship | oil carrier | oil-carrying vessel | oil cargo ship | petroleum tankship ]

pétrolier [ navire pétrolier | navire-pétrolier | tanker ]


multipurpose oil tanker [ multiservice oil tanker | multiservice vessel | multipurpose vessel ]

pétrolier butineur [ navire multitâche ]


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide


oil-ore carrier | OO carrier | oil tanker | ore tanker

pétrolier-minéralier


oil tanker | tanker | petrol carrier | oil carrier | oiler

pétrolier | navire pétrolier | tanker


oil tanker | petrol carrier | tanker

pétrolier | transporteur d'hydrocarbures




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The CAS is designed to detect structural weaknesses in ageing oil tankers and should apply to all oil tankers above the age of 15 years.

Le système CAS a pour objet de déceler les faiblesses structurelles des pétroliers âgés et devrait s’appliquer à tous les pétroliers de plus de 15 ans.


Irrespective of its flag, a single-hull oil tanker above 15 years of age shall not be allowed to enter or leave ports or offshore terminals or anchor in areas under the jurisdiction of a Member State unless such tanker complies with the Condition Assessment Scheme referred to in Article 6.

Un pétrolier à simple coque âgé de plus de 15 ans n’est pas autorisé, quel que soit son pavillon, à entrer dans les ports ou les terminaux en mer relevant de la juridiction d’un État membre, à quitter ces sites ou à jeter l’ancre dans une zone relevant de la juridiction d’un État membre sauf si ce pétrolier satisfait au système d’évaluation de l’état du navire visé à l’article 6.


1. An oil tanker above 15 years of age shall not be allowed to enter into ports, offshore installations or anchorage areas under the jurisdiction of a Member State beyond the anniversary of the date of delivery of the ship, in 2005 for Category (2) and Category (3) ships, unless it complies with the Condition Assessment Scheme referred to in Article 6.

1. Un pétrolier âgé de plus de 15 ans n'est pas autorisé à entrer dans les ports, les terminaux en mer ou les zones d'ancrage relevant de la juridiction d'un État membre après la date anniversaire de la livraison du navire, en 2005 pour les navires des catégories 2 et 3, sauf s'il satisfait au système d'évaluation de l'état du navire visé à l'article 6.


(8) The Condition Assessment Scheme is designed to detect structural weaknesses in ageing oil-tankers and should therefore from 2005 apply to all oil tankers above the age of 15 years.

(8) Le système d'évaluation de l'état des navires a pour objet de permettre de déceler les faiblesses structurelles des pétroliers âgés et doit donc s'appliquer dès 2005 à tous les pétroliers de plus de 15 ans.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Irrespective of its flag, a single hull oil tanker above 15 years of age may not enter or leave ports or offshore installations or anchor in areas under the jurisdiction of a Member State beyond the anniversary of the date of delivery of the ship, in 2005 for Category (2) and Category (3) ships, unless it complies with the Condition Assessment Scheme referred to in Article 6.

Un pétrolier à simple coque âgé de plus de 15 ans n'est pas autorisé, quel que soit son pavillon, à entrer dans les ports ou les terminaux en mer relevant de la juridiction d'un État membre, à quitter ces sites ou à jeter l'ancre dans une zone relevant de la juridiction d'un État membre après la date anniversaire de la livraison du navire, en 2005 pour les navires des catégories 2 et 3, sauf s'il satisfait au système d'évaluation de l'état du navire visé à l'article 6.


2. The competent authorities of a Member State may allow an oil tanker above 15 years of age flying the flag of that Member State to continue operation beyond the anniversary of the date of delivery of the ship in 2005 for Category (2) and Category (3) ships, but only when subject to compliance with the Condition Assessment Scheme referred to in Article 6”.

2. Les autorités compétentes d'un État membre peuvent autoriser la poursuite de l'exploitation d'un pétrolier âgé de plus de 15 ans battant le pavillon de cet État membre au-delà de la date anniversaire de la livraison du navire en 2005 pour les navires des catégories 2 et 3, mais uniquement s'il satisfait au système d'évaluation de l'état des navires visé à l'article 6.


1. Irrespective of its flag, a single hull oil tanker above 15 years of age shall not be allowed to enter or leave ports or offshore installations or anchor in areas under the jurisdiction of a Member State beyond the anniversary of the date of delivery of the ship, in 2005 for Category (2) and Category (3) ships, unless it complies with the Condition Assessment Scheme referred to in Article 6.

1. Un pétrolier à simple coque âgé de plus de 15 ans n'est pas autorisé, quel que soit son pavillon, à entrer dans les ports ou les terminaux en mer relevant de la juridiction d'un État membre, à quitter ces sites ou à jeter l'ancre dans une zone relevant de la juridiction d'un État membre après la date anniversaire de la livraison du navire, en 2005 pour les navires des catégories 2 et 3, sauf s'il satisfait au système d'évaluation de l'état du navire visé à l'article 6.


(8) The condition assessment scheme is designed to detect structural weaknesses in ageing oil tankers and should therefore, from 2005, apply to all oil tankers above the age of 15 years.

(8) Le système d'évaluation de l'état du navire a pour objet de permettre de déceler les faiblesses structurelles des pétroliers âgés et devrait donc s'appliquer dès 2005 à tous les pétroliers de plus de 15 ans.


Irrespective of its flag, a single-hull oil tanker above 15 years of age shall not be allowed to enter or leave ports or offshore terminals or anchor in areas under the jurisdiction of a Member State beyond the anniversary of the date of delivery of the ship, in 2005 for category 2 and category 3 ships, unless it complies with the condition assessment scheme referred to in Article 6".

Un pétrolier à simple coque âgé de plus de 15 ans n'est pas autorisé, quel que soit son pavillon, à entrer dans les ports ou les terminaux en mer relevant de la juridiction d'un État membre, à quitter ces sites ou à jeter l'ancre dans une zone relevant de la juridiction d'un État membre après la date anniversaire de la livraison du navire, en 2005 pour les navires des catégories 2 et 3, sauf s'il satisfait au système d'évaluation de l'état du navire visé à l'article 6".


As a further check on the condition of ageing tankers, MARPOL requires (from 1993) an Enhanced Survey Programme (ESP) of inspections to be carried out for crude oil tankers above 20 000 tonnes and product carriers over 30 000 tonnes.

Depuis 1993, la convention MARPOL prévoit un contrôle renforcé de l'état des pétroliers vieillissants: il s'agit du programme d'inspections ESP (Enhanced Survey Programme) qui doit être exécuté sur les transporteurs de pétrole brut de plus de 20 000 tonnes et les transporteurs de produits de plus de 30 000 tonnes.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'oil tanker above' ->

Date index: 2025-02-23
w