Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Castor oil
Colza oil
Lube oil line
Lube oil pipe
Lube oil piping
Non-oil trade account
Non-oil trade balance
Non-oil trade deficit
Nut oil
Oil channel
Oil engine piping
Oil gallery
Oil line
Oil trade
Oil trade route
Oil-trading company
Palm oil
Rape oil
Rape seed oil
Rape-seed oil
Rapeseed oil
Ravison oil
Sesame oil
Turnip rape oil
Turnipseed oil
Vegetable oil

Vertaling van "oil trade " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
non-oil trade balance

balance commerciale non pétrolière




non-oil trade deficit

déficit commercial non pétrolier


non-oil trade account

balance commerciale hors pétrole


non-oil trade balance

balance commerciale non pétrolière






vegetable oil [ castor oil | colza oil | nut oil | palm oil | rape-seed oil | sesame oil ]

huile végétale [ huile de colza | huile de noix | huile de palme | huile de ricin | huile de sésame ]


rapeseed oil | rape seed oil | rape-seed oil | colza oil | rape oil | turnipseed oil | turnip rape oil | ravison oil

huile de colza | huile de navette | huile de rabette


lube oil piping | oil engine piping | oil gallery | lube oil line | lube oil pipe | oil line | oil channel

canalisation d'huile de graissage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[22] In the wake of the Erika incident, the Commission has proposed a comprehensive Communication on the safety of seaborne oil trade (COM(2000)142 final) and intends to present additional measures in this regard in a second Communication later this year.

[22] Dans le prolongement de la catastrophe de l'Erika, la Commission a élaboré un projet de communication détaillée sur la sécurité du commerce maritime du pétrole (COM (2000) 142 final). Elle a l'intention de présenter un train de mesures supplémentaires à cet effet dans une seconde Communication avant la fin de l'année.


5. Rejects without reservation and considers illegitimate the announcement by the IS leadership that it has established a caliphate in the areas it now controls; emphasises that the creation and expansion of the ‘Islamic caliphate’, as well as activities of other extremist groups in Iraq and Syria, is a direct threat to the security of European countries; rejects the notion of any unilateral changes of internationally recognised borders by force; stresses again that IS is subject to the arms embargo and assets freeze imposed by UN Security Council resolutions 1267 (1999) and 1989 (2011), and underlines the importance of prompt and effective implementation of those measures; calls on the Council to consider more effective use of the exis ...[+++]

5. estime illégitime et désapprouve sans réserve l'annonce par l'État islamique de la création d'un califat dans les régions sur lesquelles il a désormais le contrôle; souligne que la création et l'expansion du "califat islamique", ainsi que les agissements d'autres groupes extrémistes en Iraq et en Syrie, constituent une menace directe pour la sécurité des pays européens; rejette l'idée d'une modification unilatérale, par la force, des frontières reconnues au niveau international; rappelle que l'EI est soumis à l'embargo sur les armes et au gel de ses avoirs imposés par les résolutions 1267 (1999) et 1989 (2011) du Conseil de sécurité de l'ONU, et souligne l'importance d'une application rapide ...[+++]


5. Rejects without reservation and considers illegitimate the announcement by the IS leadership that it has established a caliphate in the areas it now controls; emphasises that the creation and expansion of the ‘Islamic caliphate’, as well as activities of other extremist groups in Iraq and Syria, is a direct threat to the security of European countries; rejects the notion of any unilateral changes of internationally recognised borders by force; stresses again that IS is subject to the arms embargo and assets freeze imposed by UN Security Council resolutions 1267 (1999) and 1989 (2011), and underlines the importance of prompt and effective implementation of those measures; calls on the Council to consider more effective use of the exis ...[+++]

5. estime illégitime et désapprouve sans réserve l'annonce par l'EI de la création d'un califat dans les régions sur lesquelles il a désormais le contrôle; souligne que la création et l'expansion du «califat islamique», ainsi que les agissements d'autres groupes extrémistes en Iraq et en Syrie, constituent une menace directe pour la sécurité des pays européens; rejette l'idée d'une modification unilatérale, par la force, des frontières reconnues au niveau international; rappelle que l'EI est soumis à l'embargo sur les armes et au gel de ses avoirs imposés par les résolutions 1267 (1999) et 1989 (2011) du Conseil de sécurité de l'ONU, et souligne l'importance d'une application rapide ...[+++]


11. Stresses that the ISIL is subject to the arms embargo and assets freeze imposed by United Nations Security Council resolutions 1267 (1999) and 1989 (2011); underlines the importance of prompt and effective implementation of those measures; calls on the Council to consider a more effective use of other existing restrictive measures, in particular that of denying ISIL the benefits of illicit oil sales or sales of other resources on international markets; is deeply concerned about the assertions that some EU Member States are engaged in illicit oil trade with ISIL; asks the Commission whether it can confirm these assertions and, if ...[+++]

11. souligne que l'EIIL est soumis à l'embargo sur les armes et au gel de ses avoirs imposés par les résolutions 1267 (1999) et 2083 (2012) du Conseil de sécurité des Nations unies; qu'il est important de mettre en œuvre ces mesures rapidement et efficacement; demande au Conseil de se pencher sur les moyens d'utiliser plus efficacement d'autres mesures restrictives existantes, en particulier celle consistant à priver l'EIIL des revenus provenant de la vente illicite de pétrole ou de la vente d'autres ressources sur les marchés internationaux; est profondément inquiet au sujet des allégations selon lesquelles certains États membres de l'Union se livreraient au commerce illicite du pétrole avec l'EIIL; demande à la Commission si elle est ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(4) The Communication from the Commission to the European Parliament and to the Council on the safety of the seaborne oil trade proposed age limits of 23, 28 and 25 to 30 years respectively for three categories of single hull oil tankers, and the final end-dates of 2005, 2010 and 2015 respectively, for such tankers.

(4) La communication de la Commission au Parlement européen et au Conseil sur la sécurité maritime du transport pétrolier proposait pour trois catégories de pétroliers à simple coque les limites d'âge et les échéances suivantes, respectivement: 23, 28 et 25 à 30 ans et 2005, 2010 et 2015.


The Commission has also presented a number of proposals aimed at improving the safety of the sea-borne oil trade and prevent accidental oil spills. Notably to strengthen Port State Control and the control of Maritime administrations and classification societies and to accelerate the phasing-out of single-hull oil-tankers as proposed in the first “Erika” package of proposals.

La Commission a également présenté plusieurs propositions destinées à améliorer la sécurité maritime du transport pétrolier et à prévenir les marées noires accidentelles, dans le but, notamment, de renforcer le contrôle par l'État du port ainsi que le contrôle des administrations maritimes et des sociétés de classification et d'accélérer l'élimination progressive des pétroliers monocoques, comme le proposait le premier paquet des propositions "Erika".


The sinking of the oil tanker Erika off the French coast in December 1999 spurred new developments in the establishment of Europe's maritime safety policy. Three months after the accident, on 21 March 2000, the Commission adopted a ".Communication on the safety of the seaborne oil trade" together with a number of proposals for specific measures to prevent such accidents happening again.

Trois mois après cet accident, la Commission a adopté, le 21 mars 2000, une ".Communication sur la sécurité maritime du transport pétrolier", qui était assortie d'un certain nombre de propositions d'actions concrètes, pour éviter que des accidents du même type puissent se reproduire.


Commission communication of 21 March 2000 to Parliament and the Council on the safety of the seaborne oil trade [COM(2000) 142 final - Not published in the Official Journal].

Communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen, du 21 mars 2000, sur la sécurité maritime du transport pétrolier [COM (2000) 142 final - Non publié au Journal officiel].


The chartering practices peculiar to the oil trade also add to the complexity of the situation.

Les pratiques d'affrètement propres au commerce du pétrole ajoutent à la complexité de la situation.


Close to 90% of the oil trade with the EU relies on sea transport (the rest being routed by pipeline, land transport or by inland waterway).

Près de 90% du commerce de pétrole avec l'UE se fait par voie maritime (le reste étant acheminé par oléoduc, transport terrestre ou voies navigables intérieures).




Anderen hebben gezocht naar : castor oil     colza oil     lube oil line     lube oil pipe     lube oil piping     non-oil trade account     non-oil trade balance     non-oil trade deficit     nut oil     oil channel     oil engine piping     oil gallery     oil line     oil trade     oil trade route     oil-trading company     palm oil     rape oil     rape seed oil     rape-seed oil     rapeseed oil     ravison oil     sesame oil     turnip rape oil     turnipseed oil     vegetable oil     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'oil trade' ->

Date index: 2024-03-21
w