Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abandoned channel
Abandoned meander
Anticipate logistics requirements for port operations
Cutoff meander
Envisage logistics requirements for port operations
General Law on Old-Age Insurance
Law on general old-age insurance
Old Port of Montréal
Old Port of Montréal Corporation Inc.
Old Port of Québec Interpretation Centre
Old arm
Old bed
Old branch
Old elderly
Old old
Old-old
Oxbow
POTS
Perceive port logistical resources and requirements
Plain Old Telephone Services
Plain Old Telephone System
Refurbish old guns
Remove old caulk
Remove old caulking
Remove old sealant
Renovate old guns
Restore old gun
Restore old guns
Understand port logistical resources and requirements
Withdraw old caulking

Traduction de «old port » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Old Port of Montréal Corporation Inc. [ Canada Lands Company (Le Vieux-Port de Montréal) Limited ]

Société du Vieux-Port de Montréal inc. [ Société immobilière du Canada (Le Vieux-Port de Montréal) Limitée ]


Old Port of Québec Interpretation Centre [ Port of Québec in the 19th Century Interpretation Centre ]

centre d'interprétation du Vieux-Port-de-Québec [ centre d'interprétation Port-de-Québec-au-XIX-Siècle ]




refurbish old guns | restore old gun | renovate old guns | restore old guns

restaurer des armes anciennes


remove old caulk | remove old sealant | remove old caulking | withdraw old caulking

enlever un calfatage usé


abandoned channel | abandoned meander | cutoff meander | old arm | old bed | old branch | oxbow

bras mort | méandre abandonné | méandre mort | méandre recoupé


old-old | old old | old elderly

grand vieillard | grande vieillarde | vieux-vieux | vieux vieux | personne du quatrième âge | vieil aîné | longévite


Plain Old Telephone Services | Plain Old Telephone System | POTS [Abbr.]

service téléphonique ordinaire | POTS [Abbr.]


General Law on Old-Age Insurance | law on general old-age insurance

assurance vieillesse généralisée | loi sur l'assurance vieillesse généralisée


envisage logistics requirements for port operations | understand port logistical resources and requirements | anticipate logistics requirements for port operations | perceive port logistical resources and requirements

anticiper les besoins logistiques d’opérations portuaires
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
These obstacles can be classified into five categories: its old-fashioned image, its complex administrative procedures, the lack of efficiency at ports, inconsistency in the application of rules and procedures among EU countries and the fact that it is not integrated into the intermodal logistics chain.

Ces obstacles peuvent être classés en cinq catégories: image démodée de l’activité, manque d’intégration dans la chaîne logistique intermodale, procédures administratives complexes, manque d’efficacité des ports et différente application des règles et de procédures entre les pays de l’UE.


Today the Auditor General agreed with us that there were problems with hospitality and travel expenses at the Old Port of Montreal and reaffirmed that we did the right thing by placing the Old Port of Montreal under new management with Canada Lands.

Aujourd'hui, le vérificateur général a conclu, comme nous, que les dépenses en frais d'accueil et de déplacements au Vieux-Port de Montréal posaient problème et il a réaffirmé que nous avions bien fait de confier la gestion du Vieux-Port de Montréal à la Société immobilière du Canada.


Whether it is a decision concerning concessionaires in breach of contract, or business trips taken by the president to represent or raise the profile of the Old Port of Montreal abroad, or to bring back innovative new practices or business decisions concerning its staff or volunteers, or lastly, the development of the urban beach, an integral part of the Old Port's development vision, we fully support the management and decisions of the Old Port of Montreal, its president and CEO, and her management team.

Qu'il s'agisse de décisions concernant des concessionnaires qui ont manqué à leurs obligations, des voyages d'affaires effectuées par la présidente pour représenter et faire rayonner la Société du Vieux-Port de Montréal à l'étranger ou pour importer de nouvelles pratiques novatrices, de décisions de gestion concernant le personnel ou les bénévoles ou, enfin, de l'implantation de la plage urbaine, en tant que partie intégrante de la vision de développement du Vieux-Port de Montréal, nous appuyons pleinement la gestion et les décisions de la présidente et chef de la direction du Vieux-Port de Montréal et de son équipe de direction.


I thank you for what you do. Like the president and chief executive officer of the Old Port of Montreal, Madame Claude Benoit, I would also like to thank the committee for its invitation so we can set the record straight and attest to the sound management of the Old Port.

À l'instar de la présidente et chef de la direction de la Société du Vieux-Port de Montréal, Mme Claude Benoit, je souhaite également remercier le comité de son invitation qui nous permet de rectifier les faits et de témoigner de la saine gestion de la Société du Vieux-Port de Montréal.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
That, pursuant to Standing Order 108(3)(h)(vi), the Standing Committee on Access to Information, Privacy and Ethics call Claude Benoit, President and CEO of the Old Port of Montréal Corporation, to appear in order to explain the expenses of the members of the Board of Directors and of senior management of the Old Port of Montréal Corporation.

Que, conformément à l'article 108(3)h)vi) du Règlement, le Comité permanent de l'accès à l'information, de la protection des renseignements personnels et de l'éthique convoque Claude Benoit, présidente et chef de la direction de la Société du Vieux-Port de Montréal, afin d'expliquer les dépenses des membres du conseil d'administration et des cadres de la Société du Vieux-Port de Montréal.


These obstacles can be classified into five categories: its old-fashioned image, its complex administrative procedures, the lack of efficiency at ports, inconsistency in the application of rules and procedures among EU countries and the fact that it is not integrated into the intermodal logistics chain.

Ces obstacles peuvent être classés en cinq catégories: image démodée de l’activité, manque d’intégration dans la chaîne logistique intermodale, procédures administratives complexes, manque d’efficacité des ports et différente application des règles et de procédures entre les pays de l’UE.


It is not a question of a captain of a ship suddenly entering any old port without a pilot.

Il n’est pas question d’un capitaine d’un navire entrant subitement dans n’importe quel port sans pilote.


It is not a question of a captain of a ship suddenly entering any old port without a pilot.

Il n’est pas question d’un capitaine d’un navire entrant subitement dans n’importe quel port sans pilote.


How can you justify that, under a $1,725,000 contract for the purchase of a giant screen and programming for the Old Port, commissions amounting to $225,000 were paid out to Lafleur and to Media/IDA Vision, such that, in the end, the Old Port of Montreal Corporation got 1.5 million dollars?

Comment pouvez-vous justifier que, dans le cadre d'un contrat de 1 725 000 $ pour l'achat d'un écran géant et une programmation pour le Vieux-Port, des commissions de 225 000 $ aient été versées à Lafleur et à Media/IDA Vision, ce qui fait qu'au bout du compte, la Société du Vieux-Port de Montréal a eu 1,5 million millions de dollars?


The Erika disaster demonstrates, firstly, the risk presented by old ships and, secondly, the need to tighten up, on a specifically Community basis, the existing Community regulatory framework which, incidentally, Member States are not applying properly, particularly as regards the number of inspections in ports beyond the level of the IMO standards.

Le naufrage de l'ERIKA montre à l'évidence d'une part le risque représenté par les vieux navires et, d'autre part, que le cadre réglementaire actuel, d'ailleurs mal appliqué par les États membres, notamment sur le nombre des contrôles dans les ports, doit être renforcé sur une base spécifiquement communautaire allant au-delà des normes de l'OMI.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'old port' ->

Date index: 2024-09-18
w