Although long in coming, the amendments are an encouraging compromise position between many competing interests. OmniTRAX Canada supports, in the interests of a competitive and commercial system: the revenue cap provisions, with some reservations, to address producers' needs immediately; the accelerated review of the CTA process, with emphasis on access rights and the regional railway concept; a simplified final-offer arbitration process as a means of maintaining the integrity of the network; and a continued role for the Canadian Wheat Board in the logistics of grain transportation.
Longuement attendus, les amendements proposés sont une position de compromis intéressante entre les divers intérê
ts en jeu. OmniTRAX Canada appuie, dans l'intérêt d'un système commercial concurrentiel: les dispositions concernant le plafond de revenus, avec certaines réserves, comme moyen de répondre aux besoins immédiats des producteurs; l'examen accéléré du proces
sus de l'Office des transports du Canada, avec un accent sur les droits d'accès et le concept de chemin de fer régional; un processus simplifié d'arbitrage de l'offre fin
...[+++]ale en tant que moyen de conserver l'intégrité du réseau; et le maintien du rôle de la Commission canadienne du blé en ce qui a trait à la logistique du transport du grain.