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Bottom-end
Bottom-of-the-line
Bottom-of-the-range
Down market
Down-market
End floor beam
End floorbeam
End of the change-over zone
End of the exchange zone
End of the passing zone
End of the relay zone
End of the take-over zone
End of the tie beams
Entry level
Low-end
Low-range
Lower end of the range
Lower-ended
On her beam ends
On the beams ends
Provide end-of-life care
Restraining line
Ship on her beam ends
Support service users at end of life
Support service users at the end of life
Support social service users at the end of life
Take-over mark
Tug is on her beam ends

Vertaling van "on the beams ends " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE








Uniform provisions concerning the approval of motor vehicle headlamps emitting an asymmetrical passing beam or a driving beam or both and equipped with halogen filament lamps (H4 lamps) | Uniform provisions concerning the approval of motor vehicle headlamps emitting an asymmetrical passing beam or a driving beam or both and equipped with halogen filament lamps H1, H2, H3, HB3, HB4, H7 and/or H8 | Uniform provisions concerning the approval of three-wheeled vehicles with regard to noise

Prescriptions uniformes relatives à l'homologation des projecteurs pour véhicules automobiles émettant un faisceau-croisement asymétrique et/ou un faisceau-route et équipés de lampes à incandescence halogènes H1, H2, H3, HB3, HB4, H7 et/ou H8 | Prescriptions uniformes relatives à l'homologation des projecteurs pour véhicules automobiles émettant un faisceau-croisement asymétrique et/ou un faisceau-route et équipés de lampes halogènes à incandescence (lampes H4) | Prescriptions uniformes relatives à l'homologation des véhicules à trois ...[+++]


end of the take-over zone [ end of the change-over zone | end of the exchange zone | end of the passing zone | end of the relay zone | restraining line | take-over mark ]

limite de la zone de relais [ limite de la zone | fin de la zone de relais ]


provide end-of-life care | support service users at the end of life | support service users at end of life | support social service users at the end of life

soutenir les usagers des services sociaux en fin de vie




down market | down-market | lower end of the range | low-end | low-range | lower-ended | bottom-of-the-line | bottom-of-the-range | bottom-end | entry level

bas de gamme | entrée de gamme


end floorbeam | end floor beam

pièce de pont d'extrémi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– The beam length or aggregated beam length, measured as the sum of each beam is no more than 9 metres, or cannot be extended to a length greater than 9 metres, except when directed fishing for Crangon crangon with a codend mesh size of less than 31 millimetres.

– la longueur de la perche ou la longueur agrégée, mesurée comme étant la somme de chaque perche, n'excède pas 9 mètres, ou ne peut être portée à une longueur excédant 9 mètres, sauf pour la pêche ciblée du Crangon crangon avec un cul de chalut d'un maillage inférieur à 31 mm.


The beam length or aggregated beam length, measured as the sum of each beam is no more than 9 metres, or cannot be extended to a length greater than 9 metres, except when directed fishing for Crangon crangon with a minimum mesh size of less than 31 mm.

la longueur de la perche ou longueur agrégée, mesurée comme étant la somme de chaque perche, n'excède pas 9 mètres, ou ne peut être portée à une longueur excédant 9 mètres, sauf pour la pêche ciblée du Crangon crangon avec un maillage inférieur à 31 mm.


(d) each bracket shall be secured to the buffer-beam, end-sill, frame or plate forming the end structure of the locomotive or tender by not less than two 7/8-inch bolts.

d) chaque support doit être assujetti à la traverse porte-tampons, à la traverse d’about, au châssis ou à la tôle formant l’extrémité de la locomotive ou du tender, au moyen d’au moins deux boulons de 7/8 de pouce.


For the same reasons, the investigation also raised competition concerns on the market for the production and supply of so-called front-end carriers (the structural component behind the bumper), plastic hatchbacks/tailgates and for the assembly of so-called front-end modules (complete front assemblies often including the front-end carrier, crash beam, bumper, grilles, etc.) at European Economic Area level.

Pour les mêmes raisons, l’enquête a également révélé des problèmes de concurrence sur le marché de la production et de la fourniture des «modules de face avant» (le composant structurel se trouvant derrière le pare-chocs), des «hayons (arrières) en plastique» et, en ce qui concerne l’assemblage, des «modules avant» (assemblages avant complets comprenant souvent le module de face avant, la barre anti‑encastrement, le pare-chocs, la calandre, etc.) au niveau de l’Espace économique européen.


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460. One on each end of buffer beam (If uncoupling lever extends across front end of locomotive to within eight inches of end of buffer beam, and is 7/8 inch or more in diameter, securely fastened, with a clearance of 2 1/2 inches, it is a handhold).

460. Une à chaque bout de la traverse porte-tampons (Si le levier de dégagement s’étend en travers de l’avant de la locomotive jusqu’à moins de huit pouces de l’extrémité de la traverse porte-tampons et qu’il a un diamètre de 7/8 de pouce ou plus, qu’il est solidement fixé et qu’il a un espace libre de 2 1/2 pouces, il constitue une poignée.)


(15) Notwithstanding subsections (13) and (14), if the headlamp upper beam tell-tale is illuminated when the upper beam headlamps are operated as daytime running lamps at reduced voltage, the headlamp upper beam tell-tale shall emit light of an intensity that is discernibly lower than the intensity of the light emitted when the upper beam headlamps are operated at regular voltage, except that the headlamp upper beam tell-tale may flash at full intensity in the event of a malfunction of the daytime running lamps.

(15) Par dérogation aux paragraphes (13) et (14), le témoin des faisceaux-route des projecteurs doit, s’il est allumé quand les faisceaux-route des projecteurs sont utilisés comme feux de jour à une tension réduite, avoir une intensité lumineuse visiblement plus faible que lorsque les faisceaux-route des projecteurs sont actionnés à la tension normale, mais le témoin des faisceaux-route des projecteurs peut clignoter à l’intensité normale lorsque les feux de jour ne fonctionnent pas bien.


where Vis the peak electron energy in million electron volts and Q is the total accelerated charge in coulombs if the accelerator beam pulse duration is less than or equal to 1 µs, if the acceleration beam pulse duration is greater than 1µs, Q is the maximum accelerated charge in 1 µs [Q equals the integral of i with respect to t, over the lesser of 1 µs or the time duration of the beam pulse (Q =ƒidt), where i is beam current in amperes and t is the time in seconds]; or

où V est l’énergie électronique de pointe en millions d’électronvolts et Q est la charge totale accélérée en coulombs lorsque la durée d’impulsion du faisceau d’accélération est inférieure ou égale à 1 µs; lorsque la durée d’impulsion du faisceau d’accélération est supérieure à 1 µs, Q est la charge maximale accélérée en 1 µs, [Q est égale à l’intégrale de i par rapport à t, divisée par 1 µs ou la durée de l’impulsion du faisceau, selon la valeur la moins élevée (Q =ƒidt), i étant le courant du faisceau en ampères et t le temps en secondes];


(3) Ends of handholds shall be not more than six inches from ends of buffer beam or end sill, securely fastened at ends.

(3) Les extrémités des poignées doivent être à au plus six pouces des extrémités de la traverse porte-tampons ou de la traverse d’about, et être solidement fixées.


Council Directive 76/761/EEC of 27 July 1976 on the approximation of the laws of the Member States relating to motor vehicle headlamps which function as main-beam and/or dipped-beam headlamps and to light sources (filament lamps and others) for use in approved lamp units of motor vehicles and of their trailers

directive 76/761/CEE du Conseil du 27 juillet 1976 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux projecteurs pour véhicules à moteur assurant la fonction de feux de route et/ou de feux de croisement, ainsi qu’aux lampes électriques à incandescence pour ces projecteurs


31976 L 0761: Council Directive 76/761/EEC of 27 July 1976 on the approximation of the laws of the Member States relating to motor-vehicle headlamps which function as main-beam and/or dipped-beam headlamps and to light sources (filament lamps and others) for use in approved lamp units of motor vehicles and of their trailers (OJ L 262, 27.9.1976, p. 96), as amended by:

31976 L 0761: Directive 76/761/CEE du Conseil du 27 juillet 1976 concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux projecteurs pour véhicules à moteur assurant la fonction de feux de route et/ou de feux de croisement, ainsi qu'aux sources lumineuses (lampes à incandescence et autres) destinées à être utilisées dans les feux homologués des véhicules à moteur et de leurs remorques (JO L 262 du 27.9.1976, p. 96), modifiée par:




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'on the beams ends' ->

Date index: 2024-07-11
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