Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerological observation
Co-operative meteorological observation
ECOMOG
ECOWAS Ceasefire Monitoring Group
ECOWAS Military Observer Group
ECOWAS Monitoring Group
EIONET
Ensure compliance with civil aviation regulations
Ensure observance of civil aviation regulations
Environmental Information and Observation Network
Interpret traffic signs in tramway infrastructure
Interpret tramway traffic signs
Learning by observation
Learning from observation
Meteorological network
Military Observer Group of ECOWAS
Observation learning
Observational meteorological network
Observational network
Observe and follow traffic signs used in tramways
Observe equipment feed
Observe machine feed
Observe machinery feed
Observe system feed
Observing network
Operate trams according to traffic signs
Reporting network
Sounding
US Special Operation Forces Observers
Upper air observation
Upper-air observation
Upper-air sounding
Upper-level observation
Weather network
Weather observing network

Traduction de «operation for observing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
co-operative meteorological observation

observation météorologique bénévole


US Special Operation Forces Observers

observateurs des unités d'intervention spéciales des États-Unis


ensure adherence to regulations in civil aviation operations | ensure adoption of best practice standards in civil aviation operations | ensure compliance with civil aviation regulations | ensure observance of civil aviation regulations

garantir le respect de la réglementation en matière d'aviation civile


observe and follow traffic signs used in tramways | operate trams according to traffic signs | interpret traffic signs in tramway infrastructure | interpret tramway traffic signs

interpréter les panneaux de signalisation pour tramways


observe machinery feed | observe system feed | observe equipment feed | observe machine feed

examiner l'alimentation d'une machine


ECOWAS Ceasefire Monitoring Group | ECOWAS Military Observer Group | ECOWAS Monitoring Group | Military Observer Group of ECOWAS | Military Observer Group of the Economic Community of West African States | ECOMOG [Abbr.]

Groupe de Contrôle de la CEDEAO | Groupe d'observateurs militaires de la Communauté économique des Etats de l'Afrique de l'Ouest | ECOMOG [Abbr.]


upper-air observation [ upper air observation | upper-level observation | aerological observation | upper-air sounding | sounding ]

observation en altitude [ observation aérologique ]


meteorological network [ observational network | observational meteorological network | weather network | observing network | weather observing network | reporting network ]

réseau météorologique [ réseau d'observation | réseau de stations d'observation météorologique | réseau météorologique d'observation | réseau d'observation météorologique ]


learning from observation | learning by observation | observation learning

apprentissage par l'observation | apprentissage par observation


Environmental Information and Observation Network | European environment information and observation network | European Environment Monitoring and Information Network | EIONET [Abbr.]

réseau européen de surveillance et d'information sur l'environnement | réseau européen d'information et d'observation pour l'environnement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
16. Takes note that the carry-overs include global commitments of EUR 5 200 000, which is the leftover balance of an additional subsidy of EUR 8 200 000; notes that the subsidy was made available by the budgetary authorities towards the end of 2013 to deal with unexpected and urgent operational needs; observes that the Agency’s financial regulation does not provide a clear basis for such carry-overs although the global commitment was made to cover the related operations in 2014; regrets that the Agency’s Financial Regulation, which ...[+++]

16. constate qu'un montant de 5 200 000 EUR d'engagements globaux a été reporté, correspondant au solde d'un subside supplémentaire de 8 200 000 EUR; note que ce subside a été accordé par les autorités budgétaires à la fin de l'année 2013 afin de faire face aux besoins opérationnels imprévus et urgents; relève que le règlement financier de l'Agence ne prévoit pas de dispositions claires pour ce type de reports, bien que l'engagement global ait été effectué pour couvrir les opérations connexes en 2014; regrette que le règlement fina ...[+++]


16. Takes note that the carry-overs include global commitments of EUR 5 200 000, which is the leftover balance of an additional subsidy of EUR 8 200 000; notes that the subsidy was made available by the budgetary authorities towards the end of 2013 to deal with unexpected and urgent operational needs; observes that the Agency’s financial regulation does not provide a clear basis for such carry-overs although the global commitment was made to cover the related operations in 2014; regrets that the Agency’s Financial Regulation, which ...[+++]

16. constate qu'un montant de 5 200 000 EUR d'engagements globaux a été reporté, correspondant au solde d'un subside supplémentaire de 8 200 000 EUR; note que ce subside a été accordé par les autorités budgétaires à la fin de l'année 2013 afin de faire face aux besoins opérationnels imprévus et urgents; relève que le règlement financier de l'Agence ne prévoit pas de dispositions claires pour ce type de reports, bien que l'engagement global ait été effectué pour couvrir les opérations connexes en 2014; regrette que le règlement fina ...[+++]


2. Before taking a decision to reject an economic operator from a given procurement procedure, the contracting authority shall give the economic operator the opportunity to submit its observations, unless the rejection has been justified in accordance with point (a) of paragraph 1 by an exclusion decision taken with regard to the economic operator, following an examination of its observations.

2. Avant de décider de rejeter d'une procédure de passation de marché déterminée, la candidature d'un opérateur économique, le pouvoir adjudicateur donne à cet opérateur la possibilité de présenter ses observations, sauf si le rejet est justifié sur la base du paragraphe 1, point a), par une décision d'exclusion prise à l'encontre de l'opérateur économique, après examen des observations qu'il a formulées.


204. Welcomes that, since 2009, 62 of the 112 audit authorities have been checked by the Directorate-General for Regional and Urban Policy and the Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion; observes that these audit authorities are responsible for 257 of the 317 ERDF/CF operational programmes and 48 of the 117 ESF operational programmes; observes, furthermore, that the audit authorities examined during the four-year period were responsible for 95 % of the ERDF/CF appropriations for the 2007-2013 programming pe ...[+++]

204. se félicite que, depuis 2009, la DG Politique régionale et urbaine et la DG Emploi, affaires sociales et inclusion aient examiné 62 des 112 autorités d'audit; souligne que ces autorités d'audit sont responsables de 257 des 317 programmes opérationnels du FEDER/FC et de 48 des 117 programmes opérationnels du FSE; souligne en outre que les autorités d'audit examinées au cours de ces quatre années représentent 95 % du budget du FEDER/FC pour la période de programmation 2007-2013;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
204. Welcomes that, since 2009, 62 of the 112 audit authorities have been checked by the Directorate-General for Regional and Urban Policy and the Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion; observes that these audit authorities are responsible for 257 of the 317 ERDF/CF operational programmes and 48 of the 117 ESF operational programmes; observes, furthermore, that the audit authorities examined during the four-year period were responsible for 95 % of the ERDF/CF appropriations for the 2007-2013 programming pe ...[+++]

204. se félicite que, depuis 2009, la DG Politique régionale et urbaine et la DG Emploi, affaires sociales et inclusion aient examiné 62 des 112 autorités d'audit; souligne que ces autorités d'audit sont responsables de 257 des 317 programmes opérationnels du FEDER/FC et de 48 des 117 programmes opérationnels du FSE; souligne en outre que les autorités d'audit examinées au cours de ces quatre années représentent 95 % du budget du FEDER/FC pour la période de programmation 2007-2013;


2. Where an operator has been requested by its Member State to receive an observer on board its vessel, the absence of an observer for reasons beyond the control of the operator shall not prevent that vessel from leaving the port.

2. Lorsqu'un opérateur a été chargé par son État membre d'accueillir un observateur à bord de son navire, l'absence de l'observateur pour des raisons échappant au contrôle de l'opérateur n'empêche pas le navire de quitter le port.


As regards joint operations and pilot projects the participation of observers is subject to agreement of the host Member StateDetailed rules on the participation of observers shall be included in the operational plan.

En ce qui concerne les opérations conjointes et les projets pilotes, la participation des observateurs est soumise à l'accord de l'État membre hôte. Les modalités de la participation d'observateurs sont mentionnées dans le plan opérationnel.


2. Before taking a decision to reject an economic operator from a given procurement procedure, the contracting authority shall give the economic operator the opportunity to submit its observations, unless the rejection has been justified in accordance with point (a) of paragraph 1 by an exclusion decision taken with regard to the economic operator, following an examination of its observations.

2. Avant de décider de rejeter d'une procédure de passation de marché déterminée, la candidature d'un opérateur économique, le pouvoir adjudicateur donne à cet opérateur la possibilité de présenter ses observations, sauf si le rejet est justifié sur la base du paragraphe 1, point a), par une décision d'exclusion prise à l'encontre de l'opérateur économique, après examen des observations qu'il a formulées.


Recalls the conclusions of the Commission/Parliament seminar held on 11 September 2007, which stated that, for reasons of methodology, identity and visibility, EU EOMs must continue to operate independently from other international and national observers; considers that this does not, however, preclude regular and close cooperation with other observer organisations on the ground, nor further EU support for capacity-building of national and regional observation organisatio ...[+++]

rappelle les conclusions du séminaire qui a été organisé par la Commission et par le Parlement européen le 11 septembre 2007, selon lesquelles, pour des raisons de méthodologie, d'identité et de visibilité, les MOE UE doivent continuer à exercer leurs activités en toute indépendance par rapport à d'autres observateurs internationaux et nationaux; estime que cela n'exclut pas pour autant une coopération régulière et étroite avec d'autres organisations d'observateurs sur le terrain ni le maintien de l'aide de l'Union au renforcement des capacités des organisations nationales et régionales d' ...[+++].


18. Believes that there must be a clear distinction in non-military crisis management between purely civilian operations (humanitarian, observation, mediation, reconstruction etc.), which could be carried out by a European civilian peace corps, and police operations, which could be the prelude to escalation in the use of coercion or take place after a conflict;

18. estime nécessaire de bien distinguer, dans la gestion des crises par des moyens non militaires, d'une part les actions purement civiles (comme l'humanitaire, l'observation, la médiation, la reconstruction, etc.), lesquelles pourraient relever d'un corps civil européen de paix et, d'autre part, les actions de police qui peuvent être le prélude à une escalade dans l'utilisation de moyens coercitifs ou s'inscrire dans une perspective d'après-conflit;


w