Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A Compendium of Approaches from Across Canada
Accompany pedestrians across streets
Across the board budget adjustment
Across the board increase
Across the board wage increase
Across-the-board budget adjustment
Across-the-board increase
Across-the-board salary increase
Assist pedestrians in crossing the streets
Drill across
Drill-across query
Drilling across
Escort pedestrians across street
Escort pedestrians across streets
Flat engine
General wage increase
H.O. engine
Horizontally-opposed cylinder engine
Horizontally-opposed engine
Inform subsidiaries on good practices
Keep subsidiaries apprised of good practices
Manage different activities across the rooms division
Opposed piston engine
Opposed-type engine
Organise rooms division duties
Phase decorrelation across the aerial aperture
Phase decorrelation across the antenna aperture
Share good practices across subsidiaries
Sharing good practices across subsidiary
Wage boost
Wage increase
Wage-hike

Vertaling van "oppose across " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
accompany pedestrians across streets | escort pedestrians across street | assist pedestrians in crossing the streets | escort pedestrians across streets

aider des piétons à traverser la rue


coordinate activities across rooms' division in hospitality | organise rooms division duties | coordinate activities across hospitality rooms division | manage different activities across the rooms division

coordonner les activités du personnel hôtelier | gérer les activités entre les différents secteurs | coordonner les activités des membres du personnel hôtelier | coordonner les activités entre les différents secteurs


horizontally-opposed engine | opposed-type engine | horizontally-opposed cylinder engine | opposed piston engine | flat engine | H.O. engine

moteur à cylindres horizontaux opposés | moteur plat | moteur à cylindres opposés | moteur à pistons opposés


across-the-board increase [ across the board increase | across-the-board salary increase | general wage increase ]

augmentation générale des salaires [ hausse générale du traitement | augmentation générale de salaire ]


drill across | drilling across | drill-across query

forage latéral


general wage increase | across the board increase | across-the-board increase | across the board wage increase | wage boost | wage-hike | wage increase

augmentation générale de salaire | augmentation de salaires | hausse des salaires | hausse générale des salaires | augmentation générale des salaires


inform subsidiaries on good practices | keep subsidiaries apprised of good practices | share good practices across subsidiaries | sharing good practices across subsidiary

partager la bonne pratique entre des filiales


phase decorrelation across the aerial aperture | phase decorrelation across the antenna aperture

distorsion de phase dans l'ouverture de l'antenne


across the board budget adjustment [ across-the-board budget adjustment ]

redressement budgétaire général


A Compendium of Approaches from Across Canada [ Prevention and Children Committee: A Compendium of Approaches from Across Canada ]

Un compendium des approches partout au Canada [ Comité sur la prévention et les enfants : Un compendium des approches partout au Canada ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This is especially evident among males; 0.7% of men aged 30-39 in employment in the Union commuted to work across national borders and 0.6% of those aged 40-54, as opposed to 0.4% of those under 25 and a slightly lower proportion of those 55 and older.

Ceci est particulièrement évident en ce qui concerne les hommes; 0,7% des hommes âgés de 30 à 39 ans qui travaillent dans l'Union et 0,6% des de 40 à 54 ans, contre 0,4% des travailleurs pour les moins de 25 ans et une proportion légèrement inférieure pour ceux âgés de 55 ans et plus.


Warns the Council against any attempt to reduce further the level of EU expenditure as proposed by the Commission; firmly opposes any plea for linear, across-the-board cuts that would jeopardise the implementation and effectiveness of all EU policies, irrespective of their European added value, political weight or performance; instead, challenges the Council, in case it proposes cuts, to clearly and publicly identify which of its political priorities or projects should be dropped altogether;

recommande au Conseil de ne pas tenter de réduire davantage le niveau des dépenses de l'Union par rapport à la proposition de la Commission; s'oppose avec énergie à toute demande de réductions linéaires générales qui menaceraient la mise en œuvre et l'efficacité de toutes les politiques de l'Union, quelle que soit leur valeur ajoutée, leur poids politique ou leur efficacité sur le plan européen; exhorte par contre le Conseil, au cas où il proposerait des réductions, à préciser clairement et publiquement lesquels, parmi ses priorités ou projets politiques, devraient être purement et simplement abandonnés;


20. Warns the Council against any attempt to reduce further the level of EU expenditure as proposed by the Commission; firmly opposes any plea for linear, across-the-board cuts that would jeopardise the implementation and effectiveness of all EU policies, irrespective of their European added value, political weight or performance; instead, challenges the Council, in case it proposes cuts, to clearly and publicly identify which of its political priorities or projects should be dropped altogether;

20. recommande au Conseil de ne pas tenter de réduire davantage le niveau des dépenses de l'Union par rapport à la proposition de la Commission; s'oppose avec énergie à toute demande de réductions linéaires générales qui menaceraient la mise en œuvre et l'efficacité de toutes les politiques de l'Union, quelle que soit leur valeur ajoutée, leur poids politique ou leur efficacité sur le plan européen; exhorte par contre le Conseil, au cas où il proposerait des réductions, à préciser clairement et publiquement lesquels, parmi ses priorités ou projets politiques, devraient être purement et simplement abandonnés;


It is better to use ‘days’, as opposed ‘working days' as public holidays can vary across EU Member States, and importing countries.

Il est préférable de parler de "jours" plutôt que de "jours ouvrables " car les congés peuvent varier d'un État membre à l'autre et dans les pays importateurs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Strongly opposes the proposal by German chancellor Merkel and French President Sarkozy on a ‘Competitiveness Pact’, which demands to end wage indexation, to raise retirement ages to 67, to harmonize tax and labour policies, and to lock debt limits into national constitutions across the euro zone; calls on the Council to reject this proposal;

1. s'oppose fermement à la proposition de la Chancelière allemande Merkel et du Président français Sarkozy de "pacte de compétitivité", qui exige la fin de l'indexation des salaires, le passage de l'âge de la retraite à 67 ans, l'harmonisation des politiques fiscales et du travail, et la fixation des plafonds d'endettement dans les constitutions nationales dans la zone euro; appelle le Conseil à rejeter cette proposition;


39. Emphasises that the promotion of human rights across the world is a key objective of the European Union on the global stage and that improved trade relations and reinforced development assistance can help encourage progress in this field; proposes that particular attention be given to the protection of children and women - particularly in conflict zones - and to opposing discrimination against minorities on the basis of their ethnicity, sexuality or religious affiliation (including some religious minorities which are frequently o ...[+++]

39. rappelle que la promotion des droits de l'homme dans le monde est un objectif clé de l'Union européenne sur la scène mondiale et que l'amélioration des relations commerciales et le renforcement de l'aide au développement peuvent contribuer à faire avancer les choses dans ce domaine; propose d'attacher une attention particulière à la protection des femmes et des enfants, surtout dans les zones de conflit, et à la lutte contre les discriminations à l'encontre des minorités en raison de leur ethnie, de leur sexualité ou de leur affiliation religieuse (y compris pour des minorités religieuses fréquemment oubliées comme les chrétiens au ...[+++]


1. Considers that, for many years, EU regional policy has demonstrated to the European public its unique European added-value by effectively promoting economic and social cohesion across the EU, whilst at the same time contributing to the achievement of the objectives of the Lisbon Strategy for growth and jobs and the Gothenburg objectives for sustainable development; opposes, therefore, any attempt to re-nationalise this Community policy; reiterates its long-standing position that cohesion policy should relate to the whole of the t ...[+++]

1. estime que, durant de nombreuses années, la politique régionale de l’UE a démontré à la population européenne la valeur ajoutée européenne unique qu’elle apporte en favorisant efficacement la cohésion économique et sociale dans l’UE, tout en contribuant en parallèle à la réalisation des objectifs de la stratégie de Lisbonne pour la croissance et l’emploi et des objectifs de Göteborg pour le développement durable; est par conséquent opposé à toute tentative visant à renationaliser cette politique communautaire; réaffirme sa position de longue date, à savoir que la politique de cohésion devrait s’appliquer à l’ensemble du territoire d ...[+++]


This is especially evident among males; 0.7% of men aged 30-39 in employment in the Union commuted to work across national borders and 0.6% of those aged 40-54, as opposed to 0.4% of those under 25 and a slightly lower proportion of those 55 and older.

Ceci est particulièrement évident en ce qui concerne les hommes; 0,7% des hommes âgés de 30 à 39 ans qui travaillent dans l'Union et 0,6% des de 40 à 54 ans, contre 0,4% des travailleurs pour les moins de 25 ans et une proportion légèrement inférieure pour ceux âgés de 55 ans et plus.


The UK Government is opposed to Option IV in any of its forms and considers it to be disproportionate and likely to cut across the principle of subsidiarity.

Le gouvernement britannique est opposé à l'option IV sous toutes ses formes et la considère comme étant disproportionnée et susceptible d'aller à l'encontre du principe de subsidiarité.


While we oppose across the board tax cuts, we would favour reinstating additional tax brackets for those earning more than $100,000 per year and using tax credits to put more income into the hands of the working poor.

Nous nous opposons aux réductions d'impôt généralisées, mais nous sommes en faveur du rétablissement de tranches d'imposition supplémentaires pour ceux qui gagnent plus de 100 000 $ par an et du recours aux crédits d'impôt pour que les travailleurs pauvres reçoivent davantage d'argent.


w