Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Avert shoplifting
Court hinder
Hinder
Hinder Creek
Hinder shoplifting
Hinder the performance of an athlete
Hinder the progress of the game
Hindered contraction
Hindered settling
Impede
Inhibit
Prevent shoplifting
Prohibit shoplifting
Sterically hindering group
To hinder effective competition
Unnecessarily cumbrous

Vertaling van " unnecessarily hinder " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
hinder the progress of the game [ hinder the performance of an athlete ]

gêner le déroulement du jeu [ gêner la performance d'un athlète | gêner la performance d'une athlète ]




court hinder

irrégularité de terrain | irrégularité de court | obstacle de terrain | défaut de terrain


hindered settling

sédimentation entravée | sédimentation gênée






to hinder effective competition

faire obstacle au maintien d'une concurrence effective


sterically hindering group

groupe à empêchement sterique | groupe à encombrement sterique




avert shoplifting | prohibit shoplifting | hinder shoplifting | prevent shoplifting

empêcher le vol à l'étalage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
More specifically, Member States could set a maximum deadline of 1 month for granting these licences and permits, except in cases justified by serious risks to people or the environment refrain from asking SMEs for information which is already available within the administration, unless it needs to be updated make sure that a micro-business is not asked to participate in a statistical survey under the responsibility of the state, regional or local statistical office more than once every three years, provided that the needs for statistical and other types of information do not require otherwise establish a contact point to which stakeholders can communicate rules or procedures which are considered to be disproportionate and/or ...[+++]

Plus précisément, les États membres pourraient fixer un délai maximum d’un mois pour l’octroi de ces licences et autorisations et permis, sauf dans les cas où un délai plus long est justifié par des risques graves pour les personnes ou l’environnement s’abstenir de demander aux PME des informations dont les administrations disposent déjà, sauf lorsque ces informations doivent être mises à jour veiller à ce que les micro-entreprises ne soient pas invitées à participer plus d’une fois tous les trois ans à une enquête statistique sous la responsabilité de l’office statistique national, régional ou local, sauf si les besoins en informations ...[+++]


· All states should review existing barriers to human mobility, with a view to remove barriers which are not justified from a security point of view and are unnecessarily hindering economic competitiveness and regional integration.

· Tous les États devraient réexaminer les barrières actuelles à la mobilité des personnes afin de lever celles qui ne sont pas justifiées du point de vue de la sécurité et font inutilement obstacle à la compétitivité économique et à l'intégration régionale.


· All states should review existing barriers to human mobility, with a view to remove barriers which are not justified from a security point of view and are unnecessarily hindering economic competitiveness and regional integration.

· Tous les États devraient réexaminer les barrières actuelles à la mobilité des personnes afin de lever celles qui ne sont pas justifiées du point de vue de la sécurité et font inutilement obstacle à la compétitivité économique et à l'intégration régionale.


5. Recognises that technological developments have on the one hand created new threats to the protection of personal data and on the other led to a vast increase in the use of information technologies for everyday and normally harmless purposes, and that these developments mean that a thorough evaluation of the current data protection rules is required in order to ensure that (i) the rules still provide a high level of protection, (ii) the rules still strike a fair balance between the right to protection of personal data and the right to freedom of speech and information, and (iii) the rules do not unnecessarily hinder everyday processing ...[+++]

5. reconnaît que le progrès technologique a, d'une part, donné naissance à de nouvelles menaces pour la protection des données à caractère personnel et qu'il a, d'autre part, donné lieu à une immense augmentation de l'utilisation de l'informatique à des fins quotidiennes et habituellement sans danger, et que cette évolution signifie qu'une évaluation approfondie des règles en vigueur en matière de protection des données est nécessaire afin de garantir i) que ces règles assurent toujours un haut niveau de protection, ii) qu'elles garan ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Recognises that technological developments have on the one hand created new threats to the protection of personal data and on the other led to a vast increase in the use of information technologies for everyday and normally harmless purposes, and that these developments mean that a thorough evaluation of the current data protection rules is required in order to ensure that (i) the rules still provide a high level of protection, (ii) the rules still strike a fair balance between the right to protection of personal data and the right to freedom of speech and information, and (iii) the rules do not unnecessarily hinder everyday processing ...[+++]

5. reconnaît que le progrès technologique a, d'une part, donné naissance à de nouvelles menaces pour la protection des données à caractère personnel et qu'il a, d'autre part, donné lieu à une immense augmentation de l'utilisation de l'informatique à des fins quotidiennes et habituellement sans danger, et que cette évolution signifie qu'une évaluation approfondie des règles en vigueur en matière de protection des données est nécessaire afin de garantir i) que ces règles assurent toujours un haut niveau de protection, ii) qu'elles garan ...[+++]


6. Believes – while acknowledging that Community programmes such as SF, FP7 and CIP differ in their primary focus, mechanism and administration – that diverse rules, procedures and practices unnecessarily hinder effective implementation; calls for a more harmonised approach (to eligibility rules, standard unit costs, lump sums, etc.), better coordination (of schedules of calls for proposals, themes and types of calls, etc.) and more exchange of information between the different programmes; sees a clear need for more expertise at the regional level regarding application for Community funding, administrative and financial procedures, fun ...[+++]

6. considère – tout en admettant que les programmes communautaires tels que les Fonds structurels, le 7 PC et le CIP diffèrent quant à leur objet premier, leur mécanisme et leur administration – que les diverses règles, procédures et pratiques nuisent inutilement à l'efficacité de leur mise en œuvre; appelle à une approche plus harmonisée (en matière de règles d'éligibilité, de coûts unitaires standard, de montants forfaitaires, etc.), une meilleure coordination (des modèles d'appels à propositions, des thèmes et des types des appels, etc.) et davantage d'échanges d'informations entre les différents programmes; estime qu'il existe un b ...[+++]


More specifically, Member States could set a maximum deadline of 1 month for granting these licences and permits, except in cases justified by serious risks to people or the environment refrain from asking SMEs for information which is already available within the administration, unless it needs to be updated make sure that a micro-business is not asked to participate in a statistical survey under the responsibility of the state, regional or local statistical office more than once every three years, provided that the needs for statistical and other types of information do not require otherwise establish a contact point to which stakeholders can communicate rules or procedures which are considered to be disproportionate and/or ...[+++]

Plus précisément, les États membres pourraient fixer un délai maximum d’un mois pour l’octroi de ces licences et autorisations et permis, sauf dans les cas où un délai plus long est justifié par des risques graves pour les personnes ou l’environnement s’abstenir de demander aux PME des informations dont les administrations disposent déjà, sauf lorsque ces informations doivent être mises à jour veiller à ce que les micro-entreprises ne soient pas invitées à participer plus d’une fois tous les trois ans à une enquête statistique sous la responsabilité de l’office statistique national, régional ou local, sauf si les besoins en informations ...[+++]


This is discriminatory and unnecessarily hinders the free movement of seafarers.

Cette situation est discriminatoire et entrave de façon intempestive la libre circulation des gens de mer.


Where possible, measures should be taken at European level. This process should not be unnecessarily hindered by new national rules.

Il convient d'agir dans toute la mesure possible au niveau européen et de nouvelles règles nationales ne doivent pas contrarier inutilement ce processus.


As an active participant, we continue to emphasize that regulatory and institutional structures need to be more flexible than they are today to ensure that innovation and competition are not unnecessarily hindered.

L'ACP y participe activement et continue de souligner qu'il faudra assouplir les présentes structures réglementaires et institutionnelles pour ne pas entraver inutilement l'innovation et la concurrence.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

' unnecessarily hinder' ->

Date index: 2024-12-06
w