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Ad Hoc Group on Immigration
Bureau de recherche du Québec sur le crime organisé
Combating of organised crime
Combating organised crime
EU body for police and judicial cooperation
Fight against organised crime
Group on Drugs and Organised Crime
Group on Police and Customs Cooperation
Group on the Free Movement of Persons
International crime
MDW
Multidisciplinary Group on Organised Crime
Multidisciplinary Working Party on Organised Crime
OC
Organised crime
Organized crime
Pre-accession Pact
Pre-accession Pact on cooperation against crime
Rhodes Group
Steering Group II
Trevi Group

Vertaling van "organised crime would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Pre-accession Pact | Pre-accession Pact on cooperation against crime | Pre-accession pact on organised crime between the Member States of the European Union and the applicant countries of Central and Eastern Europe and Cyprus | Pre-accession Pact on Organised Crime with the Applicant Countries of Central and Eastern Europe and Cyprus

pacte de préadhésion sur la criminalité organisée entre les Etats membres de l'Union européenne et les candidats d'Europe centrale et orientale et Chypre


organised crime [ international crime | organized crime ]

criminalité organisée [ crime organisé | criminalité internationale | grand banditisme ]


combating of organised crime | combating organised crime

lutte contre la criminalité organisée


Multidisciplinary Group on Organised Crime | Multidisciplinary Working Party on Organised Crime | MDW [Abbr.]

groupe de travail multidisciplinaire sur la criminalité organisée | groupe multidisciplinaire sur la criminalité organisée | GMD [Abbr.]


fight against organised crime | combating organised crime

lutte contre le crime organisé


organized crime [ OC | organised crime ]

crime organisé


organised crime | organized crime

crime organisé | criminalité organisée


EU body for police and judicial cooperation [ Ad Hoc Group on Immigration | Group on Drugs and Organised Crime | Group on Police and Customs Cooperation | Group on the Free Movement of Persons | Rhodes Group | Steering Group II | Trevi Group ]

organe de coopération judiciaire et policière (UE) [ groupe ad hoc immigration | groupe de coopération policière et douanière | groupe de Rhodes | groupe directeur II | groupe drogue et criminalité organisée | groupe libre circulation des personnes | groupe TREVI ]


fight against organised crime

lutte contre la criminalité organisée


Bureau de recherche du Québec sur le crime organisé

Bureau de recherche du Québec sur le crime organisé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Introducing mechanisms for the disqualification of individuals or firms convicted of offences related to terrorism or organised crime would help to highlight such unlawful use of the private sector.

L'introduction de mécanismes de déchéance à l'égard des personnes physiques et morales condamnées pour des infractions liées au terrorisme ou à la criminalité organisée aiderait à rendre plus visible et contraster cette utilisation illicite du secteur privé.


A precise quantitative estimate of the cost of organised crime would require an extensive knowledge base containing comparable information on the extent of different types of organised crime in the EU Member States, as well as on the criminal justice response to crime, information on costs for individual victims and business, costs for intangible as well as tangible consequences of crime and for measures taken in anticipation of crime, to reduce or prevent crime or its consequences, to mention only a few necessary parameters.

Une estimation quantitative précise du coût du crime organisé demanderait une base de données exhaustive comprenant des informations comparables sur l’ampleur des différents types de crime organisé dans les États membres de l’UE, ainsi que sur la réponse de la justice pénale à ces crimes, des informations sur les coûts pour les victimes isolées et les entreprises, les coûts des conséquences tangibles et intangibles des crimes et des mesures préventives prises afin de réduire ou prévenir le crime et ses conséquences, pour ne citer que ...[+++]


In its Communication of 29 March 2004 on measures to be taken to combat terrorism and other forms of serious crime, the Commission considered that the facilities available for combating organised crime in the EU needed to be strengthened and stated that it would draw up a Framework Decision to replace Joint Action 98/733/JHA of 21 December 1998 on making it a criminal offence to participate in a criminal organisation in the Member ...[+++]

Dans sa communication du 29 mars 2004 relative à certaines actions à entreprendre dans le domaine de la lutte contre le terrorisme et d’autres formes graves de criminalité, la Commission a estimé que le dispositif de lutte contre la criminalité organisée au sein de l’Union européenne devait être renforcé et elle a indiqué qu’elle élaborerait une décision-cadre destinée à remplacer l’action commune 98/733/JAI du Conseil du 21 décembre 1998 relative à l’incrimination de la participation à une organisation criminelle dans les États membr ...[+++]


-the introduction of mechanisms whereby persons convicted of offences related to terrorism or organised crime would be disqualified throughout the Union from forming, managing and directing bodies corporate;

-L'introduction de déchéances et interdictions étendues à toute l'Union, notamment quant à la création, la gestion ou la direction des personnes morales, pour les personnes physiques condamnées, en particulier pour des infractions liées au terrorisme ou à la criminalité organisée.


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The first constituent element of acts listed in Article 31(e), organised crime, would therefore only apply in exceptional cases.

Le premier élément constitutif cité à l'article 31 e), la criminalité organisée, ne pourrait convenir que dans des cas exceptionnels.


In the case of Portugal, for example, the fact that Europol considers the territory of Portugal to be the main point of entry into Europe, combined with the extension of its mandate to fight terrorism and organised crime, would turn our country into an area in which this body would feel particularly free to persecute and monitor people, unconstrained by the national police, the Minister for Home Affairs or by any real democratic control over its actions by the Portuguese Parliament.

Pour ce qui est du Portugal, par exemple, le fait que Europol considère l’espace géographique portugais comme la principale porte d’entrée en Europe, conjugué à l’élargissement de son mandat dans la lutte contre le terrorisme et le crime organisé, ferait de notre pays un espace privilégié de poursuite et surveillance de cette structure, en marge des politiques nationales, du ministère public et du contrôle démocratique effectif de son action par l’Assemblée de la République.


In the case of Portugal, for example, the fact that Europol considers the territory of Portugal to be the main point of entry into Europe, combined with the extension of its mandate to fight terrorism and organised crime, would turn our country into an area in which this body would feel particularly free to persecute and monitor people, unconstrained by the national police, the Minister for Home Affairs or by any real democratic control over its actions by the Portuguese Parliament.

Pour ce qui est du Portugal, par exemple, le fait que Europol considère l’espace géographique portugais comme la principale porte d’entrée en Europe, conjugué à l’élargissement de son mandat dans la lutte contre le terrorisme et le crime organisé, ferait de notre pays un espace privilégié de poursuite et surveillance de cette structure, en marge des politiques nationales, du ministère public et du contrôle démocratique effectif de son action par l’Assemblée de la République.


The view that the interception of all telecommunications, even if permissible under national law, represents the best form of protection against organised crime would amount to a breach of Article 8 of the ECHR.

L'idée selon laquelle l'interception de toute télécommunication constituerait la meilleure protection contre la criminalité organisée serait contraire à l'article 8 de la convention même si cela était prévu par le droit national.


[59] The Prevention and Control of Organised Crime: A European Union Strategy for the Beginning of the New Millennium - OJ C 124 of 3/5/2000 Recommendation 1 implicitly addresses the need for a coherent statistical apparatus that would facilitate the scoping of organised crime, measuring European trends and assessing the effectiveness of policies adopted and implemented.

[59] «Prévention et contrôle de la criminalité organisée: une stratégie de l'Union européenne pour le début du prochain millénaire», JO C 124 du 3.5.2000; la recommandation n°1 répond implicitement à la nécessité de disposer d'un appareil statistique cohérent, qui aide à mesurer l'étendue de la criminalité organisée, à déterminer les tendances en Europe et à évaluer l'efficacité des politiques adoptées et mises en oeuvre.


Introducing mechanisms for the disqualification of individuals or firms convicted of offences related to terrorism or organised crime would help to highlight such unlawful use of the private sector.

L'introduction de mécanismes de déchéance à l'égard des personnes physiques et morales condamnées pour des infractions liées au terrorisme ou à la criminalité organisée aiderait à rendre plus visible et contraster cette utilisation illicite du secteur privé.




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'organised crime would' ->

Date index: 2022-04-19
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