Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cargo gear
Cargo-handling gear
Continuous double helical gear
Continuous double helical tooth gear
Continuous double-helical gear
Continuous double-helical tooth gear
Continuous herringbone gear
Continuous tooth double-helical gear
Crossed gears
Crossed-axes gears
Crossed-axis gears
Double helical gear
Double-helical gear
Emerg ldg gear output push-pull control assembly
Gear handle
Gear lever
Gear-cone and tumbler-gear transmission
Herringbone gear
Hyperbolic gears
Landing gear aircraft ground safety pin
Landing gear control handle
Landing gear control lever
Landing gear ground safety pin
Landing gear handle
Landing gear lever
Landing gear selector
Landing gear selector lever
Landing-gear-motor output shaft
Loading gear
Main landing gear downlock safety pin
Norton-type gear
Norton-type gear box
Offset-axes gears
Output gear
Power-output gearing
Quick change gear box
Quick change gearing
Quick change gears
Rocker gear mechanism
Skew axis gears
Skew type gears
Skew-axes gears
Sliding contact gears
Swivel gear drive
Take-off gear
Tumbler gear and cone
Twin-helical gear
Worm gears

Traduction de «output gear » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




emergency landing gear output push-pull control assembly | emerg ldg gear output push-pull control assembly

câble de sortie de la commande de sortie en secours du train


landing-gear-motor output shaft

arbre de sortie du moteur du train


crossed gears | crossed-axes gears | crossed-axis gears | hyperbolic gears | offset-axes gears | skew axis gears | skew type gears | skew-axes gears | sliding contact gears | worm gears

engrenage à vis sans fin | engrenage gauche | engrenage hyperbolique


gear-cone and tumbler-gear transmission | Norton-type gear | Norton-type gear box | quick change gear box | quick change gearing | quick change gears | rocker gear mechanism | swivel gear drive | tumbler gear and cone

dispositif Norton | Norton | système Norton


herringbone gear | continuous double helical tooth gear | continuous double-helical tooth gear | continuous double helical gear | continuous double-helical gear | continuous tooth double-helical gear | continuous herringbone gear | double helical gear | double-helical gear | twin-helical gear

roue à denture en chevron continu | roue à denture à chevrons simples | roue cylindrique à chevrons | roue à double hélice | roue en chevron | roue cylindrique à denture hélicoïdale double | roue à chevrons | roue hélicoïdale double


landing gear control lever [ gear lever | landing gear lever | landing gear selector lever | landing gear control handle | landing gear handle | gear handle | landing gear selector ]

levier de commande train [ levier train | levier de commande de train | commande du train d'atterrissage ]


cargo gear (1) | cargo-handling gear (2) | loading gear (3)

moyens de chargement


landing gear aircraft ground safety pin | landing gear ground safety pin | main landing gear downlock safety pin

goupille de sécurité des atterrisseurs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(v) if the manufacturing process of the product is completed on or after January 1, 2011 and the product is one described in the definition “motor” in subsection 2(1) and is not part of an integral gear assembly, is not a fire pump motor, has an output power of not less than 0.746 kW (1 HP) and not more than 150 kW (200 HP), has two, four or six poles, is NEMA T frame or IEC frame number of 90 or above, has a NEMA design A or B or IEC design N, has a standard shaft, R-shaft or S-shaft and has foot-mounting or C-face mounting with fee ...[+++]

(v) si leur fabrication est achevée le 1 janvier 2011 ou après cette date et qu’il s’agit d’un matériel visé à la définition de « moteur » au paragraphe 2(1) qui ne fait pas partie d’un assemblage d’engrenages intégrés et qui n’est pas un moteur pour pompes à incendie, dont la puissance de sortie est d’au moins 1 HP (0,746 kW) et d’au plus 150 kW (200 HP), qui a deux, quatre ou six pôles, une carcasse  T  de la NEMA ou une carcasse de la CEI d’un numéro de carcasse d’au moins 90, est de conception de type A ou B de la NEMA, ou de type N de la CEI, comprend un arbre ordinaire, un arbre R ou un arbre S et a un montage sur pied ou un montage sur face d’appui d ...[+++]


Given that a large number of investments have been made over the past several years to gear up for higher quality and greater output for the automotive industry, our members are concerned at the idea of moving these duties to zero at this particular time.

Compte tenu des énormes investissements qui ont été faits au cours des dernières années pour améliorer la qualité et la productivité de l'industrie automobile, les membres de notre association s'inquiètent de l'élimination maintenant proposée de ces droits de douane.


As from stage 2, the no-load power of a lamp control gear intended for use between the mains and the switch for turning the lamp load on/off shall not exceed 1,0 W. As from stage 3, the limit shall be 0,50 W. For lamp control gear with output power (P) over 250 W, the no-load power limits shall be multiplied by P/250 W.

À compter de l’étape 2, la puissance hors charge d’un appareillage de commande de lampe conçu pour être utilisé entre le secteur et l’interrupteur qui sert à allumer et à éteindre la lampe ne dépasse pas 1,0 W. À compter de l’étape 3, cette limite est de 0,50 W. Pour les appareillages de commande de lampe dont la puissance de sortie (P) est supérieure à 250 W, la valeur limite de la puissance hors charge est multipliée par P/250 W.


Second, where the extent of the right is concerned, there is clearly a hybrid approach, with location being reflected in the principle of relative stability, quantity (output) being represented by TACs and quotas and effort (input) being delimited by rules concerning capacity, gear, days at sea and so on.

Ensuite, s'agissant de la portée du droit, l'approche est clairement hybride, le lieu se reflétant dans le principe de la stabilité relative, la quantité (extrant) étant représentée par les TAC et quotas, et l'effort (intrant) étant délimité par des règles concernant la capacité, l'équipement, les jours en mer, etc.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
29. Considers that, in the context of the new generation of programmes, financial instruments need to be rethought in a more fine-tuned way and endowed with adequate financial resources, which is vital for supporting an industrial policy geared towards EU-wide prosperity and competitiveness, including SMEs, which would successfully capitalise on research output through industrial applications (i.e. technology transfer from universities and research centres into industrial application);

29. considère que, dans le contexte de la nouvelle génération de programmes, les instruments financiers doivent être repensés d'une manière plus minutieusement réglée et doivent être dotés de ressources financières suffisantes, ce qui est essentiel pour soutenir une politique industrielle qui soit axée sur la prospérité et la compétitivité pour l'ensemble de l'UE, notamment les PME, et qui tirerait avantageusement parti des résultats de la recherche via les applications industrielles (telles que le transfert de technologie des universités et des centres de recherche vers les applications industrielles);


28. Considers that, in the context of the new generation of programmes, financial instruments need to be rethought in a more fine-tuned way and endowed with adequate financial resources, which is vital for supporting an industrial policy geared towards EU-wide prosperity and competitiveness, including SMEs, which would successfully capitalise on research output through industrial applications (i.e. technology transfer from universities and research centres into industrial application);

28. considère que, dans le contexte de la nouvelle génération de programmes, les instruments financiers doivent être repensés d'une manière plus minutieusement réglée et doivent être dotés de ressources financières suffisantes, ce qui est essentiel pour soutenir une politique industrielle qui soit axée sur la prospérité et la compétitivité pour l'ensemble de l'UE, notamment les PME, et qui tirerait avantageusement parti des résultats de la recherche via les applications industrielles (telles que le transfert de technologie des universités et des centres de recherche vers les applications industrielles);


29. Considers that, in the context of the new generation of programmes, financial instruments need to be rethought in a more fine-tuned way and endowed with adequate financial resources, which is vital for supporting an industrial policy geared towards EU-wide prosperity and competitiveness, including SMEs, which would successfully capitalise on research output through industrial applications (i.e. technology transfer from universities and research centres into industrial application);

29. considère que, dans le contexte de la nouvelle génération de programmes, les instruments financiers doivent être repensés d'une manière plus minutieusement réglée et doivent être dotés de ressources financières suffisantes, ce qui est essentiel pour soutenir une politique industrielle qui soit axée sur la prospérité et la compétitivité pour l'ensemble de l'UE, notamment les PME, et qui tirerait avantageusement parti des résultats de la recherche via les applications industrielles (telles que le transfert de technologie des universités et des centres de recherche vers les applications industrielles);


The next higher gear is engaged, at the latest, when the engine speed has reached 110 % of the speed at which the maximum rated power output occurs. If a motorcycle or motor tricycle reaches a speed of 20 km/h in first gear or 35 km/h in second gear, the next higher gear must be engaged at these speeds.

On passe au plus tard au rapport supérieur lorsque le régime du moteur atteint 110 % de la vitesse à laquelle le moteur délivre sa puissance maximale. Si un motocycle ou tricycle atteint la vitesse de 20 km/h en premier rapport ou de 35 km/h en deuxième rapport, le rapport supérieur est engagé à ces vitesses.


The times when the common agricultural policy was geared to maximising output have long gone.

L'époque où le principal objectif de la politique agricole commune était de produire le plus possible, est révolue depuis longtemps.


It must gear its output to what society wants.

Elle doit adapter son offre aux attentes de la société.


w