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Accessory output-shaft
Final drive shaft
Gearbox output shaft
Install lift shaft support equipment
Installing lift shaft support equipment
Landing-gear-motor output shaft
Lift shaft support equipment attachment
Lift shaft support equipment installation
Output shaft
Output shaft control
Overdrive main shaft
Overdrive output shaft
Power output shaft
Power take off shaft
Third motion shaft
Transmission main shaft
Transmission output shaft
Transmission shaft

Vertaling van "output shaft " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
output shaft [ transmission main shaft | transmission shaft | gearbox output shaft ]

arbre secondaire [ arbre secondaire de boîte de vitesses | arbre de sortie | arbre conduit ]




output shaft | power take off shaft

arbre de prise de mouvement






final drive shaft | output shaft | third motion shaft | transmission output shaft

arbre de sortie | arbre me


landing-gear-motor output shaft

arbre de sortie du moteur du train


overdrive output shaft | overdrive main shaft

arbre de surmultiplication




installing lift shaft support equipment | lift shaft support equipment installation | install lift shaft support equipment | lift shaft support equipment attachment

installer le matériel de support d’une cage d’ascenseur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the numerical characteristic giving the value of the output signal emitted by the part of the vehicle linking it with the recording equipment (gearbox output shaft or axle) while the vehicle travels a distance of one measured kilometre under normal test conditions (see point 4 of Part VI of this Annex).

c) «coefficient caractéristique»: la caractéristique numérique donnant la valeur du signal de sortie émis par la pièce prévue sur le véhicule pour son raccordement à l’appareil de contrôle (prise de sortie de la boîte de vitesse dans certains cas, roue du véhicule dans d’autres cas), quand le véhicule parcourt la distance d'un kilomètre mesurée dans les conditions normales d’essai (voir partie VI, point 4, de la présente annexe).


Internal gearbox ratios (ratios of engine to gearbox output shaft revolutions)

Rapport de boîte (rapport entre le régime du moteur et la vitesse de rotation de l’arbre de sortie)


Final drive ratio(s) (ratio of gearbox output shaft to driven wheel revolutions)

Rapport (s) de pont (rapport entre la vitesse de rotation de l’arbre de sortie et la vitesse de rotation des roues motrices)


(ratios of engine to gearbox output shaft revolutions)

(rapports entre le régime moteur et la vitesse de rotation de l’arbre de sortie)


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‘maximum continuous rated power’ means the maximum thirty minutes power at the output shaft of an electric engine as set out in UNECE regulation No 85.

35) «puissance nominale continue maximale»: la puissance maximale à l'arbre de sortie d'un moteur électrique sur une durée de trente minutes, tel qu'établi par le règlement no 85 de la CEE-ONU.


(v) if the manufacturing process of the product is completed on or after January 1, 2011 and the product is one described in the definition “motor” in subsection 2(1) and is not part of an integral gear assembly, is not a fire pump motor, has an output power of not less than 0.746 kW (1 HP) and not more than 150 kW (200 HP), has two, four or six poles, is NEMA T frame or IEC frame number of 90 or above, has a NEMA design A or B or IEC design N, has a standard shaft, R-shaft or S-shaft and has foot-mounting or C-face mounting with fee ...[+++]

(v) si leur fabrication est achevée le 1 janvier 2011 ou après cette date et qu’il s’agit d’un matériel visé à la définition de « moteur » au paragraphe 2(1) qui ne fait pas partie d’un assemblage d’engrenages intégrés et qui n’est pas un moteur pour pompes à incendie, dont la puissance de sortie est d’au moins 1 HP (0,746 kW) et d’au plus 150 kW (200 HP), qui a deux, quatre ou six pôles, une carcasse  T  de la NEMA ou une carcasse de la CEI d’un numéro de carcasse d’au moins 90, est de conception de type A ou B de la NEMA, ou de type N de la CEI, comprend un arbre ordinaire, un arbre R ou un arbre S et a un montage sur pied ou un monta ...[+++]


(9) For the purposes of these Regulations, one horsepower-year shall be taken as the equivalent of 6 535 kilowatt-hours; and the output at the turbine shaft shall be assumed to be the equivalent of 107 1/2 per cent of the output as recorded at the generator switchboard.

(9) Aux fins du présent règlement, un cheval-an est censé être équivalent à 6 535 kilowatts-heures; et le rendement sur l’arbre de turbine est censé équivalent à 107 1/2 pour cent du rendement enregistré au tableau d’interrupteurs.


(a) the output shall be taken as the total horsepower-years developed during the year on the turbine shaft;

a) le rendement est censé être le total de chevaux-an développés durant l’année sur l’arbre de turbine;


(5) The rental for each year of a 10-year period mentioned in subsection (1) shall be based on the actual station output for the year in horsepower-years at the turbine shaft as estimated by the Director and in the case of electrical plants the Director may use switchboard records or any other available data.

(5) La redevance pour chaque année de cette période décennale mentionnée au paragraphe (1) est basée sur le rendement réel, durant ladite année, en chevaux-an, évalués sur l’arbre de turbine, par le directeur, et s’il s’agit d’usines électriques, le directeur peut employer les données enregistrées au tableau d’interrupteurs ou toutes autres données disponibles.


Internal gearbox ratios (ratios of engine to gearbox output shaft revolutions)

Rapport de boîte (rapport entre le régime du moteur et la vitesse de rotation de l'arbre de sortie)


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