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Assess outdoor risks
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Assist in litigation matters
Assist with litigation matters
Assist with matters of litigation
Develop risk management tools for the outside sector
Financial litigation support
Implement risk management for outdoors
Implement risk management outdoors
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Litigant in person
Litigation support
OVPO
OVPO process
Offer support with matters of dispute
Outside chemical vapor deposition
Outside vapor deposition
Outside vapor phase oxidation
Outside vapor phase oxidation process
Outside vapor-phase oxidation process
Outside vapour deposition process
Outside vapour phase oxidation
Outside vapour phase oxidation process
Party-litigant
Pro se litigant
Protocol on Litigation
Protocol on the Settlement of Litigation
Self-represented litigant

Traduction de «outside litigation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assist in litigation matters | assist with matters of litigation | assist with litigation matters | offer support with matters of dispute

apporter de l’aide pour traiter les contentieux | fournir de l’aide pour traiter les contentieux | apporter une aide en cas de différends | apporter une aide relative aux contentieux


self-represented litigant | pro se litigant | litigant in person | party-litigant

partie non représentée | partie sans avocat | partie comparaissant en personne | partie autoreprésentée | partie qui se représente elle-même


Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations | Directorate 4 - Institutional Questions/Budget/Staff Regulations/Litigation | Directorate 4 - Institutional Questions/Staff Regulations/Litigation | Directorate for Institutional Questions, the Budget and the Staff Regulations | Directorate for Institutional Questions, the Staff Regulations and Litigation

Direction 4 - Questions institutionnelles / Statut / Contentieux | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut/Contentieux


Protocol on Litigation | Protocol on the Settlement of Litigation | Protocol on the Settlement of Litigation concerning the Infringement and Validity of Community Patents

Protocole sur les litiges


outside vapour deposition process | outside vapour phase oxidation | outside vapour phase oxidation process | OVPO [Abbr.]

oxydation en phase vapeur externe | procédé d'oxydation en phase vapeur externe


Arrest Child custody or support proceedings Litigation Prosecution

Action judiciaire pour garde ou soutien d'enfant Arrestation Litige Poursuite


outside vapor-phase oxidation process | outside vapor phase oxidation process | outside vapour phase oxidation process | OVPO process | outside vapour deposition process | outside vapor phase oxidation | outside vapour phase oxidation | OVPO | outside chemical vapor deposition | outside vapor deposition

méthode de dépôt externe en phase vapeur | procédé extérieur d'oxydation en phase vapeur | procédé d'oxydation en phase vapeur externe | procédé extérieur | oxydation en phase vapeur externe | dépôt chimique en phase vapeur à l'extérieur | dépôt en phase vapeur à l'extérieur | dépôt à l'extérieur | méthode OVPO | procédé OVPO | OVPO


financial litigation support | litigation support

assistance en matière de litiges financiers | soutien en matière de litiges financiers


implement risk management outdoors | implement risk management practices outdoors | develop risk management tools for the outside sector | implement risk management for outdoors

appliquer la gestion des risques à des activités de plein air


assess risks outdoors | assess risks outside | assess outdoor risks | assess risk in the outdoors

évaluer les risques en plein air
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. A supply of a service rendered in connection with criminal, civil or administrative litigation outside the participating provinces, other than a service rendered before the commencement of such litigation.

4. La fourniture d’un service rendu à l’occasion d’un litige criminel, civil ou administratif tenu à l’extérieur des provinces participantes, à l’exclusion d’un service rendu avant le début du litige.


Therefore, we do not believe that outside lawyers can be expected to litigate cases aggressively before the tribunal as they would argue in favour of a liberal interpretation that would help their outside clients.

Par conséquent, nous ne pensons pas que l'on peut s'attendre à ce que des avocats de l'extérieur puissent plaider de façon convaincante devant le tribunal car ils seraient portés à réclamer une interprétation libérale de la loi pour venir en aide à leurs clients de l'extérieur.


We documented seven cases — including one involving the previous witness — where outside counsel were moving in and out of the bureau or had connections with other lawyers at firms who were litigating before the tribunal at the same time the outside counsel was within the bureau.

Nous avons présenté sept cas circonstanciés — y compris un cas mettant en cause le témoin qui m'a précédé — et dans ces cas-là, nous avons constaté que les avocats de l'extérieur allaient et venaient au Bureau de la concurrence ou avaient des liens avec d'autres avocats exerçant dans des cabinets qui plaidaient devant le tribunal en même temps qu'ils étaient retenus par le bureau.


(Return tabled) Question No. 127 Hon. Scott Brison: With regard to the United States (U.S). Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) when was the government first made aware of this legislation and how; (b) what steps has Canada taken since the legislation's introduction in the U.S., broken down by year; (c) during the consideration of this legislation in the U.S., did Canada make any representations to the U.S. government and if so, (i) when, (ii) by whom, (iii) to whom, (iv) on what dates, (v) by what authority (vi) with what desired effect (vii) and with what outcome ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 127 L'hon. Scott Brison: En ce qui concerne la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) des États Unis (É.-U.): a) quand et comment le gouvernement a-t-il été mis au courant de cette loi; b) pour chaque année, quelles mesures le gouvernement a-t-il prises depuis l’adoption de la loi aux É.-U.; c) au cours de l’étude de cette loi aux É.-U., le Canada a-t-il fait valoir son point de vue au gouvernement américain et, si tel est le cas, (i) quand, (ii) par qui, (iii) à qui, (iv) à quelles dates, (v) en vertu de quelle autorité (vi) quel était l’effet recherché (vii) quels ont été les résultats; d) combien de personnes seront touchées au Canada; e) comment a-t-on calculé le chiffre indiqué en d); f) com ...[+++]


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53. Welcomes the Commission’s intention to amend the private international law provisions contained in the Brussels I Regulation, and in particular the introduction of the principle of ‘forum necessitatis’; stresses the need further to develop effective access to remedies for victims of human rights violations resulting from corporate operations outside the EU, through reforms of the Brussels I and Rome II Regulations; calls for effective measures to remove existing obstacles to justice, such as inordinate litigation costs, by means of ...[+++]

53. se félicite de l'intention de la Commission de modifier les dispositions de droit international privé contenues dans le règlement Bruxelles I, notamment en ce qui concerne l'introduction du principe du for nécessaire ("forum necessitatis"); met l'accent sur la nécessité de faciliter davantage l'accès à des voies de recours pour les victimes de violations des droits de l'homme résultant d'activités d'entreprises en dehors de l'Union en révisant les règlements Bruxelles I et Rome II; demande que des mesures efficaces lèvent les obstacles actuels à l'accès à la justice, comme des frais de procédure excessifs, par la voie d'initiatives ...[+++]


18. Welcomes the Commission’s intention to amend the private international law provisions contained in the Brussels I Regulation, and in particular the introduction of the principle of ‘forum necessitatis’; stresses the need further to develop effective access to remedies for victims of human rights violations resulting from corporate operations outside the EU, through reforms of the Brussels I and Rome II Regulations; calls for effective measures to remove existing obstacles to justice, such as inordinate litigation costs, by means of ...[+++]

18. se félicite de l'intention de la Commission de modifier les dispositions de droit international privé contenues dans le règlement Bruxelles I, notamment en ce qui concerne l'introduction du principe du for nécessaire ("forum necessitatis"); met l'accent sur la nécessité de faciliter davantage l'accès à des voies de recours pour les victimes de violations des droits de l'homme résultant d'activités d'entreprises en dehors de l'Union en révisant les règlements Bruxelles I et Rome II; demande que des mesures efficaces lèvent les obstacles actuels à l'accès à la justice, comme des frais de procédure excessifs, par la voie d'initiatives ...[+++]


30. Takes the view that direct notification by users of companies using genetic resources or associated traditional knowledge, utilisation of certificates compliance and exploration of litigation options within and outside the national jurisdiction, can also effectively contribute to curb potential biopiracy cases;

30. est d'avis que la notification directe par les usagers des entreprises utilisant des ressources génétiques ou des savoirs traditionnels associés, l'utilisation de certificats de conformité et l'exploration des possibilités d'actions en justice au niveau des juridictions nationales et en dehors de ces juridictions peuvent également contribuer efficacement à réduire le nombre de cas éventuels de biopiraterie;


30. Takes the view that direct notification by users of companies using genetic resources or associated traditional knowledge, utilisation of certificates compliance and exploration of litigation options within and outside the national jurisdiction, can also effectively contribute to curb potential biopiracy cases;

30. est d'avis que la notification directe par les usagers des entreprises utilisant des ressources génétiques ou des savoirs traditionnels associés, l'utilisation de certificats de conformité et l'exploration des possibilités d'actions en justice au niveau des juridictions nationales et en dehors de ces juridictions peuvent également contribuer efficacement à réduire le nombre de cas éventuels de biopiraterie;


Jurisdiction over such litigation will be vested in a centralised and specialised Community court to be established outside the framework of this proposal.

La compétence pour de tels litiges incombera à une juridiction communautaire centralisée et spécialisée qui sera créée en dehors du cadre de la présente proposition.


As my colleague has mentioned, discussions are going on in Toronto today and over the next couple of days between Canadian and American officials to try and find the root causes of this problem, to find a solution outside litigation.

Comme le député l'a mentionné, des discussions se tiendront aujourd'hui et au cours des prochains jours à Toronto entre des représentants canadiens et américains, afin d'essayer de trouver les causes profondes de ce problème ainsi qu'une solution, sans devoir aller devant le tribunal.


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