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Antwerp 1993 CITY FORUM
Assess outdoor risks
Assess risk in the outdoors
Assess risks outdoors
Assess risks outside
CITY '93
CITY 93 Conference
CITY FORUM
City of federal importance
City of federal significance
City with federal status
Define concepts for city marketing
Develop concepts for city marketing
Develop risk management tools for the outside sector
Developing city marketing concepts
Federal city
Implement risk management for outdoors
Implement risk management outdoors
Implement risk management practices outdoors
OVPO
Outside activity
Outside employment
Outside vapour deposition process
Outside vapour phase oxidation
Outside vapour phase oxidation process
Outside work
Run made outside the city
Write concepts for city marketing

Traduction de «outside city » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Regulation respecting the parking of vehicles on public highways outside cities

Règlement sur le stationnement des véhicules sur les chemins publics en dehors des villes


city of federal importance | city of federal significance | city with federal status | federal city

ville à statut fédéral


define concepts for city marketing | developing city marketing concepts | develop concepts for city marketing | write concepts for city marketing

définir des concepts pour rendre une ville attractive


outside activity | outside employment | outside work

activité accessoire | activité annexe | activité complémentaire | activité secondaire | occupation secondaire


outside vapour deposition process | outside vapour phase oxidation | outside vapour phase oxidation process | OVPO [Abbr.]

oxydation en phase vapeur externe | procédé d'oxydation en phase vapeur externe


Child and Family Services Agencies (outside the City of Winnipeg) Regulation

Règlement sur les offices de services à l'enfant et à la famille de l'extérieur de Winnipeg


run made outside the city

intervention en dehors de la ville | intervention | opération extra-muros


CITY FORUM [ Antwerp 1993 CITY FORUM | CITY '93 | Global and European Forum on urban future (Urban environment, social issues and health in cities) | CITY 93 Conference ]

CITY FORUM [ Antwerp 1993 CITY FORUM | CITY '93 | Global and European Forum on urban future (Urban environment, social issues and health in cities) | CITY 93 Conference ]


implement risk management outdoors | implement risk management practices outdoors | develop risk management tools for the outside sector | implement risk management for outdoors

appliquer la gestion des risques à des activités de plein air


assess risks outdoors | assess risks outside | assess outdoor risks | assess risk in the outdoors

évaluer les risques en plein air
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In this way, the Code encourages alternative network operators who focus on smaller geographical areas and contribute to bring high quality connectivity to citizens outside cities.

De cette manière, le code encourage les opérateurs de réseau alternatifs qui se concentrent sur des zones géographiques plus petites et contribuent à procurer aux habitants des zones non urbaines une connectivité de haute qualité.


(a) between any point in the United States and any point outside the United States, to the extent such transportation is authorised under subparagraph 1(c) of Article 3, except – with respect to passengers who are eligible to travel on city-pair contract fares – between points for which there is a city-pair contract fare in effect; or

a) entre un point situé aux États-Unis et un point situé en dehors des États-Unis, pour autant que ce transport soit autorisé par l’article 3, paragraphe 1, point c), sauf – en ce qui concerne les passagers pouvant bénéficier d’un tarif contractuel "paire de villes" – entre les points pour lesquels il existe un tarif contractuel "paire de villes"; ou


15. Recalls that, while a concentration of shops outside city centres can be convenient for some consumers, it can also have negative environmental effects and can be a challenge for other consumers, in particular for older people, people with reduced mobility or those without a car; calls, therefore, for local and regional authorities to a adopt a balanced approach, also taking into account the fact that in many regions, especially in view of the economic crisis, the saturation point has already been reached; emphasises that retail developers should continue to assume their shared responsibility to promote sustainability, true freedom ...[+++]

15. rappelle que, si la concentration de magasins en dehors des centres-villes peut se révéler pratique pour certains consommateurs, elle peut également avoir des incidences négatives sur l'environnement et poser des problèmes pour les autres consommateurs, en particulier pour les personnes âgées, les personnes à mobilité réduite et celles ne possédant pas de voiture; demande donc aux autorités locales et régionales d'adopter une approche équilibrée, en tenant également compte du fait que dans de nombreuses régions, en particulier eu égard à la crise économique, le point de saturation a déjà été atteint; souligne que les acteurs du com ...[+++]


15. Recalls that, while a concentration of shops outside city centres can be convenient for some consumers, it can also have negative environmental effects and can be a challenge for other consumers, in particular for older people, people with reduced mobility or those without a car; calls, therefore, for local and regional authorities to a adopt a balanced approach, also taking into account the fact that in many regions, especially in view of the economic crisis, the saturation point has already been reached; emphasises that retail developers should continue to assume their shared responsibility to promote sustainability, true freedom ...[+++]

15. rappelle que, si la concentration de magasins en dehors des centres-villes peut se révéler pratique pour certains consommateurs, elle peut également avoir des incidences négatives sur l'environnement et poser des problèmes pour les autres consommateurs, en particulier pour les personnes âgées, les personnes à mobilité réduite et celles ne possédant pas de voiture; demande donc aux autorités locales et régionales d'adopter une approche équilibrée, en tenant également compte du fait que dans de nombreuses régions, en particulier eu égard à la crise économique, le point de saturation a déjà été atteint; souligne que les acteurs du com ...[+++]


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President Juncker appoints the first Special Envoy for the promotion of freedom of religion or belief outside the European Union // Vatican City, 6 May 2016

Le président Juncker désigne le premier envoyé spécial pour la promotion de la liberté de religion ou de conviction à l’extérieur de l’Union européenne // Cité du Vatican, le 6 mai 2016


Speed limit restriction outside cities.

Limitation de vitesse à l'interurbain.


Finally – let me say again – our plan will not show that the Commission is replacing local bodies, but simply that the Commission wants to help local bodies to improve their work by sharing information and best practices that will enable citizens to live better and move around more easily within cities, outside cities and while crossing cities.

Enfin, je le répète, notre plan n’indiquera pas que la Commission remplace des organismes locaux; il montrera simplement que la Commission souhaite aider les organismes locaux à améliorer leur travail en partageant les informations et les meilleures pratiques qui permettront aux citoyens de mieux vivre et de se déplacer plus facilement dans les villes, en dehors de celles-ci et en les traversant.


18. Considers that industrial development is closely linked to the existence of an efficient transport infrastructure at European level, that a properly performing transport infrastructure enables the development of industrial zones, including those outside cities, and that Member States should be able to use regional development funds in order to create industrial and technological parks in rural areas adjoining conurbations;

18. estime que le développement industriel est étroitement lié à l'existence d'infrastructures de transport efficaces au niveau européen, que des infrastructures de transport performantes permettent le développement de zones industrielles également en dehors des communautés urbaines et que les États membres devraient pouvoir utiliser des fonds de développement régional pour créer des parcs industriels et technologiques dans des zones rurales proches des grandes agglomérations urbaines;


18. Considers that industrial development is closely linked to the existence of an efficient transport infrastructure at European level, that a properly performing transport infrastructure enables the development of industrial zones, including those outside cities, and that Member States should be able to use regional development funds in order to create industrial and technological parks in rural areas adjoining conurbations;

18. estime que le développement industriel est étroitement lié à l'existence d'infrastructures de transport efficaces au niveau européen, que des infrastructures de transport performantes permettent le développement de zones industrielles également en dehors des communautés urbaines et que les États membres devraient pouvoir utiliser des fonds de développement régional pour créer des parcs industriels et technologiques dans des zones rurales proches des grandes agglomérations urbaines;


between any point in the United States and any point outside the United States, to the extent such transportation is authorised under subparagraph 1(c) of Article 3, except – with respect to passengers who are eligible to travel on city-pair contract fares – between points for which there is a city-pair contract fare in effect; or

entre un point situé aux États-Unis et un point situé en dehors des États-Unis, pour autant que ce transport soit autorisé par l’article 3, paragraphe 1, point c), sauf – en ce qui concerne les passagers pouvant bénéficier d’un tarif contractuel “paire de villes” – entre les points pour lesquels il existe un tarif contractuel “paire de villes”; ou


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