Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compete over the long term
Compete over the long-term
High talker
Long round-end hook over centre
Long-winded talker
Over-talkative member
Over-talkative person
Traumatic neurosis

Traduction de «over-long curricula » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
long bottom apron running over a guide bridge and kept under tension bracket | long bottom apron running over a guide bridge and kept under tension roller

manchon inférieur long guidé par un pont et tendu par un galet


compete over the long-term [ compete over the long term ]

participer au processus concurrentiel à long terme [ soutenir la concurrence à long terme ]


over-talkative member [ over-talkative person | high talker | long-winded talker ]

bavard impénitent [ bavarde impénitente | parleur incoercible | parleuse incoercible | grand parleur | grande parleuse ]


Type I diabetes mellitus in which the blood glucose levels over time are kept within a range such that tests that reflect long-term variation of blood glucose, such as HbA1c, do not exceed limits that are expected to be achieved by available therapie

Diabète sucré de type 1 bien contrôlé


Definition: Arises as a delayed or protracted response to a stressful event or situation (of either brief or long duration) of an exceptionally threatening or catastrophic nature, which is likely to cause pervasive distress in almost anyone. Predisposing factors, such as personality traits (e.g. compulsive, asthenic) or previous history of neurotic illness, may lower the threshold for the development of the syndrome or aggravate its course, but they are neither necessary nor sufficient to explain its occurrence. Typical features include episodes of repeated reliving of the trauma in intrusive memories ( flashbacks ), dreams or nightmares, occurring against the persisting background of a sense of numbness and emotional blunting, detachment f ...[+++]

Définition: Ce trouble constitue une réponse différée ou prolongée à une situation ou à un événement stressant (de courte ou de longue durée), exceptionnellement menaçant ou catastrophique et qui provoquerait des symptômes évidents de détresse chez la plupart des individus. Des facteurs prédisposants, tels que certains traits de personnalité (par exemple compulsive, asthénique) ou des antécédents de type névrotique, peuvent favoriser la survenue du syndrome ou aggraver son évolution; ces facteurs ne sont pas toutefois nécessaires ou suffisants pour expliquer la survenue du syndrome. Les symptômes typiques comprennent la reviviscence répétée de l'événement traumatique, dans des souvenirs envahissants ( flashbacks ), des rêves ou des cauchem ...[+++]


long round-end hook over centre

crochet allongé centré
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Investing more in inadequate or over-long curricula without first reforming them would perpetuate inefficiencies rather than resolving them.

Investir davantage dans des programmes inadaptés ou trop longs sans les réformer au préalable entraînerait la continuation des inefficacités plutôt que leur disparition.


15. Calls on Member States not only to deliver on reforms in education and training, but to address access, investment and quality with a view to long-term sustainable policies; recalls that it is essential to target the transition between the different educational and training pathways, implement relevant and engaging curricula, devise a strong and well developed guidance system for all students, and recognise competences based on non-formal and informal learning; underlines the fact that a holistic and inclusive educational approach is an essential element to address all children and young people; stresses that income security and t ...[+++]

15. invite les États membres non seulement à mettre en œuvre des réformes en matière d'éducation et de formation, mais aussi à instaurer des politiques durables et à long terme pour remédier aux problèmes d'accès, d'investissements et de qualité; rappelle qu'il est essentiel de renforcer les passerelles entre les différentes filières d'éducation et de formation, de mettre en place des programmes pertinents et attractifs, de concevoir un système d'orientation solide et bien développé pour tous les étudiants et de reconnaître les compétences fondées sur les formations non formelles et informelles; souligne qu'une approche globale et inclusive de l'éducation est essentielle pour répondre aux besoins de tous les enfants et de tous les jeunes; ...[+++]


Investing more in inadequate or over-long curricula without first reforming them would perpetuate inefficiencies rather than resolving them.

Investir davantage dans des programmes inadaptés ou trop longs sans les réformer au préalable entraînerait la continuation des inefficacités plutôt que leur disparition.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'over-long curricula' ->

Date index: 2022-01-06
w