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A Glossary of Parliamentary Procedure
Bourinot
ParlPA
Parliamentary Procedure Act
Parliamentary phase
Parliamentary phase of the legislative procedure
Parliamentary procedural request
Parliamentary procedure
Parliamentary rules of procedure
Parliamentary standing orders
Preliminary ruling procedure
Preliminary ruling proceedings
Procedural request

Vertaling van "parliamentary procedure referred " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
parliamentary procedure

procédure parlementaire [ examen parlementaire ]


A Glossary of Parliamentary Procedure: House of Commons Canada [ A Glossary of Parliamentary Procedure ]

Vocabulaire de procédure parlementaire : Chambre des communes Canada [ Vocabulaire de procédure parlementaire ]


parliamentary procedure | parliamentary phase of the legislative procedure | parliamentary phase

procédure parlementaire | phase parlementaire de la procédure législative | phase parlementaire




Parliamentary Procedure and Practice in the Dominion of Canada [ Bourinot ]

Parliamentary Procedure and Practice in the Dominion of Canada [ Bourinot ]


Canadian Regional Seminar on Parliamentary Procedure and Practice

Colloque de la Région du Canada sur la procédure et l'usage parlementaires


Federal Act of 23 March 1962 on the Procedure in the Federal Assembly as well as the Form, Publication, and Entry into Force of its Legislative Enactments | Parliamentary Procedure Act [ ParlPA ]

Loi fédérale du 23 mars 1962 sur la procédure de l'Assemblée fédérale ainsi que sur la forme, la publication et l'entrée en vigueur des actes législatifs | Loi sur les rapports entre les conseils [ LREC ]


parliamentary procedural request | procedural request

intervention parlementaire | intervention | intervention personnelle


parliamentary rules of procedure [ parliamentary standing orders ]

règlement du Parlement


preliminary ruling procedure [ preliminary ruling proceedings | reference to a Community court for a preliminary ruling | reference to the EC Court of Justice for an interpretation | reference to the EC Court of Justice for a preliminary ruling ]

procédure préjudicielle [ demande de décision préjudicielle (UE) | recours préjudiciel | renvoi en interprétation | renvoi préjudiciel ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2.4. If, at the end of the procedure referred to in point 2.3, no agreement has been reached, the President of Parliament, in response to a reasoned request from the parliamentary body/office-holder who submitted the request, shall call on the Commission to forward, within the appropriate deadline duly indicated, the confidential information in question, selecting the arrangements from among the options laid down in point 3.2 of this Annex.

2.4. Si à l'issue de la procédure visée au point 2.3 le désaccord persiste, le Président du Parlement, sur demande motivée de l'instance parlementaire ou du titulaire de fonctions qui a présenté la demande, invite la Commission à transmettre, dans le délai approprié dûment indiqué, l'information confidentielle en question, en précisant les modalités applicables parmi celles prévues au point 3.2 de la présente annexe.


Useful procedural references include: O’Brien and Bosc’s House of Commons Procedure and Practice, Erskine May’s Treatise on the Law, Privileges, Proceedings and Usage of Parliament, Beauchesne’s Parliamentary Rules and Forms, and Bourinot’s Parliamentary Procedure and Practice.

Les ouvrages de référence utiles comprennent : La procédure et les usages de la Chambre des communes de O’Brien et Bosc, Treatise on the Law, Privileges, Proceedings and Usage of Parliament de Erskine May, Jurisprudence parlementaire de Beauchesne, et Parliamentary Procedure and Practice de Bourinot.


The motion would have the chair, two vice-chairs, parliamentary secretaries—and bear in mind that although there are three parliamentary secretaries on this committee, the parliamentary secretary for the Minister of Justice and the Solicitor General's parliamentary secretary would be the parliamentary secretaries referred to here—and a representative of each of the Bloc Québécois, New Democratic Party, and the Progressive Conservative Party compose a subcommittee on agenda and procedure ...[+++]

Aux termes de la motion, le président, les deux vice-présidents, les secrétaires parlementaires—n'oubliez pas que, bien qu'il y en ait trois au sein du comité, seuls le secrétaire parlementaire du ministre de la Justice et le secrétaire parlementaire du Solliciteur général sont visés—et un représentant chacun du Bloc québécois, du Nouveau Parti démocratique et du Parti progressiste conservateur constituent le Sous-comité du programme et de la procédure.


On this point, Queen's University professor, Ned Franks, a noted expert on parliamentary procedure, referred to the calls as “disgusting.a perversion of the system of representation”.

Cette histoire jette le discrédit sur les députés et sur cette institution, en plus de porter atteinte à la réputation. D'ailleurs, selon M. Ned Franks, professeur à l'Université Queen's et expert reconnu de la procédure parlementaire, ces appels sont « dégoûtants [.] une perversion du système de représentation ».


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2.4. If, at the end of the procedure referred to in point 2.3, no agreement has been reached, the President of Parliament, in response to a reasoned request from the parliamentary body/office-holder who submitted the request, shall call on the Commission to forward, within the appropriate deadline duly indicated, the confidential information in question, selecting the arrangements from among the options laid down in point 3.2 of this Annex.

2.4. Si à l'issue de la procédure visée au point 2.3 le désaccord persiste, le Président du Parlement, sur demande motivée de l'instance parlementaire ou du titulaire de fonctions qui a présenté la demande, invite la Commission à transmettre, dans le délai approprié dûment indiqué, l'information confidentielle en question, en précisant les modalités applicables parmi celles prévues au point 3.2 de la présente annexe.


2.4. If, at the end of the procedure referred to in point 2.3, no agreement has been reached, the President of Parliament, in response to a reasoned request from the parliamentary body/office-holder who submitted the request, shall call on the Commission to forward, within the appropriate deadline duly indicated, the confidential information in question, selecting the arrangements from among the options laid down in point 3.2 of this Annex.

2.4. Si à l'issue de la procédure visée au point 2.3. le désaccord persiste, le Président du Parlement, sur demande motivée de l'instance parlementaire ou du titulaire de fonctions qui a présenté la demande, invite la Commission à transmettre, dans le délai approprié dûment indiqué, l'information confidentielle en question, en précisant les modalités applicables parmi celles prévues au point 3.2. de la présente annexe.


2.4. If, at the end of the procedure referred to in point 2.3, no agreement has been reached, the President of Parliament, in response to a reasoned request from the parliamentary body/office-holder who submitted the request, shall call on the Commission to forward, within the appropriate deadline duly indicated, the confidential information in question, selecting the arrangements from among the options laid down in point 3.2 of this Annex.

2.4. Si à l'issue de la procédure visée au point 2.3. le désaccord persiste, le Président du Parlement, sur demande motivée de l'instance parlementaire ou du titulaire de fonctions qui a présenté la demande, invite la Commission à transmettre, dans le délai approprié dûment indiqué, l'information confidentielle en question, en précisant les modalités applicables parmi celles prévues au point 3.2. de la présente annexe.


2.3. If, at the end of the procedure referred to in point 2.2, no agreement has been reached, the President of Parliament, in response to a reasoned request from the parliamentary committee concerned, shall call on the Commission to forward, within the appropriate deadline duly indicated, the confidential information in question, selecting the arrangements from among the options laid down in section 3 of this Annex.

2.3 Si à l'issue de la procédure visée au point 2.2, le désaccord persiste, le Président du Parlement, sur demande motivée de la commission parlementaire compétente, invite la Commission à transmettre, dans le délai approprié dûment indiqué, l'information confidentielle en question, en précisant les modalités applicables parmi celles prévues à la section 3 de la présente annexe.


Mr. William Corbett: Mr. Chairman, in essence, this is the classic struggle of all parliamentary committees: between parliamentary procedural precedents that state that committees are bound by their order of reference and the countervailing procedural tenet, which is that “committees are masters of their own destiny”.

M. William Corbett: Monsieur le président, voilà en substance le dilemme classique qui se pose à tout comité parlementaire: il y a, d'une part, les précédents de la procédure parlementaire qui établissent que les comités sont liés par leur ordre de renvoi, et d'autre part, ce canon de la procédure parlementaire qui dit que «les comités sont souverains».


Most members, and this is why it is important to us, are accustomed to using certain procedural reference books at our disposal here at the table, for example Bourinot's Parliamentary Procedure and Practice in the Dominion of Canada which was written in the 1880s, and Beauchesne's Parliamentary Rules and Forms, written in the 1920s.

La plupart des députés ont l'habitude, et c'est la raison pour laquelle le nouvel ouvrage est important, d'utiliser certains ouvrages de référence sur la procédure qui sont à notre disposition sur le Bureau, par exemple le Parliamentary Procedure and Practice in the Dominion of Canada, de Bourinot, rédigé dans les années 1880 et la Jurisprudence parlementaire de Beauchesne, paru dans les années 1920.




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Date index: 2023-01-24
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