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Auto-bank card
Bail payment
Cash card
Changing money
Charge card
Counterfeit currency
Counterfeit money
Counterfeiting
Counterfeiting of currency
Counterfeiting of means of payment
Counterfeiting of money
Counterfeiting of the euro
Credit card
Debit card
Defered debit card
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E-money
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Forgery of means of payment
Forgery of money
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International money market
M-payment
Mobile money transfer
Mobile payment
Money changing activity
Money exchange
Money laundering predicate offence
Money market
Multiservices card
Payment card
Payment of money
Payment of money bail
Payment of money in the context of relief
Payments to Estates Regulations
Predicate offence for money laundering
Predicate offence to money laundering
Relief by payment of money
Stoppage of payment of a money-order

Vertaling van "payment money " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
electronic money [ auto-bank card | cash card | charge card | credit card | debit card | defered debit card | delayed debit card | electronic purse | e-money | e-money payment | multiservices card | payment card ]

monnaie électronique [ argent électronique | carte accréditive | carte à débit différé | carte bancaire | carte de crédit | carte de paiement | carte multiservices | monétique | paiement électronique | paiement en monnaie électronique | porte-monnaie électronique ]


counterfeiting [ counterfeit currency | counterfeiting of currency | counterfeiting of means of payment | counterfeiting of money | counterfeiting of the euro | counterfeit money | falsification of means of payment | forgery of currency | forgery of means of payment | forgery of money | forgery of the euro ]

faux monnayage [ contrefaçon de l'euro | contrefaçon des moyens de paiement | crime de faux monnayage | émission de fausse monnaie | falsification des moyens de paiement | fausse monnaie | fausse-monnaie | faux-monnayage | faux monnayage de l'euro ]


payment of money in the context of relief [ relief by payment of money | payment of money ]

compensation pécuniaire


Payment to Estates Regulations, 1996 [ Payments to Estates Regulations, 1990 | Regulations Respecting Payments to Estates of Certain Persons Where Moneys Are Payable by Her Majesty to a Deceased Person | Payments to Estates Regulations ]

Règlement de 1996 sur les versements aux successions [ Règlement de 1990 sur les versements aux successions | Règlement concernant le versement, à la succession ou à certaines personnes, des montants payables par Sa Majesté à une personne décédée | Règlement sur les versements aux successions ]


stoppage of payment of a money-order

opposition au paiement d'un mandat


payment of money bail | bail payment

fourniture de sûretés | prestation de sûretés | caution


mobile payment | m-payment | mobile money transfer

paiement mobile


money market [ international money market ]

marché monétaire [ marché monétaire international ]


money changing activity | money exchange | changing money

activité de change | change


predicate offence to money laundering | predicate offence for money laundering | money laundering predicate offence

infraction préalable au blanchiment d'argent | infraction sous-jacente au blanchiment d'argent | infraction sous-jacente au blanchiment de capitaux | infraction sous-jacente du blanchiment de capitaux | acte préparatoire au blanchiment d'argent
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
108. Concerning harmonisation instruments in the field of judicial cooperation in criminal matters, a limited number of Commission reports were released during the period examined by this Communication Thus, reports adopted concerning instruments related to non-cash means of payment, money laundering, instrumentalities and proceeds from crime, as well as those related to trafficking in human beings, unauthorised entry, transit and residence, generally report overall unsatisfactory transposition in the Member States assessed.

108. En ce qui concerne les instruments d'harmonisation dans le domaine de la coopération judiciaire en matière pénale, un nombre restreint de rapports de la Commission sont parus durant la période considérée dans la présente communication. Les rapports adoptés concernant les textes relatifs aux moyens de paiement autres que les espèces, au blanchiment d'argent, aux instruments et produits du crime, ainsi que ceux qui concernent la traite des êtres humains, l'entrée, le transit et le séjour irréguliers, révèlent globalement une transposition insatisfaisante dans les États membres soumis à l'évalu ...[+++]


Imagine the paradox if we were to accept, as parliamentarians, a new joint program for home care when the federal government cannot even manage to give us all the transfer payment money we are entitled to.

Imaginez-vous dans quel paradoxe on serait si on acceptait, comme parlementaires, qu'il y ait un nouveau programme conjoint pour les soins à domicile, alors qu'on n'est même pas foutu, au gouvernement fédéral, de nous donner l'ensemble des transferts qui nous reviennent de droit.


This means that we will have retired more than $33 billion of debt in the last four years—$27 billion in the last two years alone—saving Canadians close to $2 billion a year in interest payments—money that can be used for other priorities, such as health care and education, year in and year out.

Cela signifie que nous aurons remboursé une tranche supérieure à 33 milliards de dollars de notre dette au cours des quatre dernières années, dont 27 milliards de dollars uniquement au cours des deux dernières années. Ceci représente pour les Canadiennes et les Canadiens une économie d'intérêt de 2 milliards de dollars par année, somme qui peut servir à d'autres priorités, comme les soins de santé et l'éducation, année après année.


During these tough economic times, the government is leaving Ontarians out in the cold by cutting another $641 million in transfer payments; money that could have helped support the people of Ontario.

En cette période économique difficile, le gouvernement laisse les Ontariens en plan en retranchant 641 millions de dollars de plus des paiements de transfert, quand on sait que cet argent aurait pu aider la population de l'Ontario.


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It is necessary to specify the categories of payment service providers which may legitimately provide payment services throughout the Union, namely, credit institutions which take deposits from users that can be used to fund payment transactions and which should continue to be subject to the prudential requirements laid down in Directive 2013/36/EU of the European Parliament and of the Council , electronic money institutions which issue electronic money that can be used to fund payment transactions and which should continue to be subj ...[+++]

Il est nécessaire de préciser les catégories de prestataires de services de paiement qui peuvent légitimement proposer des services de paiement dans toute l’Union, à savoir les établissements de crédit qui reçoivent des dépôts d’utilisateurs pouvant être utilisés pour financer des opérations de paiement et qui devraient rester soumis aux exigences prudentielles énoncées dans la directive 2013/36/UE du Parlement européen et du Conseil , les établissements de monnaie électronique qui émettent de la monnaie électronique pouvant être utilisée pour financer des opérations de paiement et qui devraient rester soumis aux exigences prudentielles ...[+++]


This overall legal inconsistency will increase once the Payment Services Directive provisions have been implemented (by November 2009), since some of the requirements for the prudential regime of payment institutions differ widely from those applicable today to electronic money institutions (e.g. electronic money institutions are currently subject to the principle of exclusivity of activities whereas payment institutions will not be).

Ce manque global d'homogénéité s'aggravera avec la mise en application des dispositions de la directive sur les services de paiement (en novembre 2009) car certaines exigences du régime prudentiel des établissements de paiement diffèrent largement des exigences qui s'appliquent aujourd'hui aux établissements de monnaie électronique (par exemple, les établissements de monnaie électronique sont actuellement soumis au principe d'exclusivité des activités, ce qui ne sera pas le cas des établissements de paiement).


Funds received in the form of payment by payment instrument need not be safeguarded until they are credited to the electronic money institution’s payment account or are otherwise made available to the electronic money institution in accordance with the execution time requirements laid down in the Directive 2007/64/EC, where applicable.

Les fonds reçus sous forme de paiement par un instrument de paiement ne nécessitent pas d’être protégés jusqu’à ce qu’ils soient portés au crédit du compte de paiement de l’établissement de monnaie électronique ou mis par tout autre moyen à la disposition de l’établissement de monnaie électronique, le cas échéant, conformément aux dispositions relatives au délai d’exécution énoncées dans la directive 2007/64/CE.


It is necessary to specify the categories of payment service providers which may legitimately provide payment services throughout the Community, namely, credit institutions which take deposits from users that can be used to fund payment transactions and which should continue to be subject to the prudential requirements under Directive 2006/48/EC of the European Parliament and of the Council of 14 June 2006 relating to the taking up and pursuit of the business of credit institutions , electronic money institutions which issue electroni ...[+++]

Il est nécessaire de préciser les catégories de prestataires de services de paiement qui peuvent légitiment proposer des services de paiement dans toute la Communauté, à savoir les établissements de crédit qui acceptent les dépôts d'utilisateurs qui peuvent être utilisés pour financer des opérations de paiement et qui devraient rester soumis aux exigences prudentielles fixées au titre de la directive 2006/48/CE du Parlement européen et du Conseil du 14 juin 2006 concernant l'accès à l'activité des établissements de crédit et son exercice , les établissements de monnaie électronique qui émettent de la monnaie électronique qui peut être ut ...[+++]


Last year we spent $38 billion on interest payments, money my constituents believe could have been used for programs and services.

Mes électeurs considèrent que nous aurions mieux fait d'utiliser cet argent pour payer des programmes et des services.


The provincial premiers clearly called for him to withdraw from areas that are not under federal jurisdiction, and to put transfer payment money back.

Les premiers ministres des provinces ont été clairs. Ils lui demandent de se retirer des champs de compétence qui n'appartiennent pas au fédéral, de remettre l'argent pour les paiements de transfert.


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