Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aid people trapped in confined spaces
Arrange young peoples activities
Arrange youth activities
Assist people in contaminated areas
Assist people trapped in confined spaces
Assisting people in contaminated areas
Ductores docemus
Folie à deux Induced paranoid disorder
Giving help to people in contaminated areas
Helping people in contaminated areas
PETRA
Plan youth activities
Prepare young peoples activities
Psychotic disorder
Traumatic neurosis
Vocational preparation course for young people
We are preparing leaders
We are teaching

Traduction de «people are prepared » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
arrange young peoples activities | prepare young peoples activities | arrange youth activities | plan youth activities

planifier des activités pour des jeunes


Action programme for the training and preparation of young people for adult and working life | Action Programme for the vocational training of young people and their preparation for adult and working life | PETRA [Abbr.]

Programme d'action communautaire sur la formation professionnelle des jeunes et leur préparation à la vie adulte et professionnelle | Programme d'action pour la formation et la préparation des jeunes à la vie d'adulte et professionnelle | programme d'action pour la formation professionnelle des jeunes et la préparation des jeunes à la vie active et professionnelle | Programme d'action pour la formation professionnelle et la préparation des jeunes à la vie adulte et professionnelle | PETRA [Abbr.]


Definition: A delusional disorder shared by two or more people with close emotional links. Only one of the people suffers from a genuine psychotic disorder; the delusions are induced in the other(s) and usually disappear when the people are separated. | Folie à deux Induced:paranoid disorder | psychotic disorder

Définition: Trouble délirant partagé par au moins deux personnes liées très étroitement entre elles sur le plan émotionnel. Un seul des partenaires présente un trouble psychotique authentique; les idées délirantes sont induites chez l'autre (les autres) et disparaissent habituellement en cas de séparation des partenaires. | Folie à deux Trouble:paranoïaque induit | psychotique induit


Definition: This category includes certain disorders of behaviour that are not classifiable under other categories. They are characterized by repeated acts that have no clear rational motivation, cannot be controlled, and generally harm the patient's own interests and those of other people. The patient reports that the behaviour is associated with impulses to action. The cause of these disorders is not understood and they are grouped together because of broad descriptive similarities, not because they are known to ...[+++]

Définition: Cette catégorie comprend certains troubles du comportement qui ne peuvent pas être classés sous d'autres rubriques. Ils sont caractérisés par des actes répétés, sans motivation rationnelle claire, incontrôlables, et qui vont généralement à l'encontre des intérêts du sujet lui-même et de ceux d'autres personnes. Le sujet indique que son comportement est sous l'emprise d'impulsions à agir. La cause de ces troubles n'est pas connue. Ils ont été regroupés en raison de certaines similitudes dans leur tableau clinique, non parce qu'ils ont en commun d'autres caractéristiques importantes.


vocational preparation course for young people

cours de préparation professionnelle pour les jeunes


Action Programme for the Vocational Training of Young People and their Preparation for Adult and Working Life | PETRA [Abbr.]

Programme d'action pour la formation professionnelle des jeunes et la préparation des jeunes à la vie adulte et professionnelle | PETRA [Abbr.]


Definition: Arises as a delayed or protracted response to a stressful event or situation (of either brief or long duration) of an exceptionally threatening or catastrophic nature, which is likely to cause pervasive distress in almost anyone. Predisposing factors, such as personality traits (e.g. compulsive, asthenic) or previous history of neurotic illness, may lower the threshold for the development of the syndrome or aggravate its course, but they are neither necessary nor sufficient to explain its occurrence. Typical features include episodes of repeated reliving ...[+++]

Définition: Ce trouble constitue une réponse différée ou prolongée à une situation ou à un événement stressant (de courte ou de longue durée), exceptionnellement menaçant ou catastrophique et qui provoquerait des symptômes évidents de détresse chez la plupart des individus. Des facteurs prédisposants, tels que certains traits de personnalité (par exemple compulsive, asthénique) ou des antécédents de type névrotique, peuvent favoriser la survenue du syndrome ou aggraver son évolution; ces facteurs ne sont pas toutefois nécessaires ou ...[+++]


assisting people in contaminated areas | giving help to people in contaminated areas | assist people in contaminated areas | helping people in contaminated areas

aider des personnes en zone contaminée


aid people trapped in confined spaces | rescue people stuck in lifts or amusement park attractions | assist people trapped in confined spaces | support people stuck in lifts or amusement park attractions

aider des personnes coincées dans des espaces confinés


We are teaching [ We are preparing leaders | Ductores docemus ]

Nous préparons des chefs [ Nous entraînons des chefs | Ductores docemus ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Improving access to information, providing more quality information and increasing the participation of young people in preparing and disseminating information, have all to be reinforced.

Il importe en outre d’améliorer l’accès à l’information, de fournir des informations de plus grande qualité et d’associer davantage les jeunes à l’élaboration et à la diffusion de l’information.


enhancing learning by opening up to new forms of cooperation with, for example, local services, community organisations, businesses and universities to help young people to prepare for future employment and studies.

Améliorer l’apprentissage en l’ouvrant à de nouvelles formes de coopération avec, par exemple, les services locaux, les organisations sociales, les entreprises et les universités, afin d’aider les jeunes à se préparer à un futur emploi et à de futures études.


Early interaction with career guides, entrepreneurs and academics helps young people to prepare for future employment and further studies.In subject areas such as science or sport, students benefit when other education providers, business and civil society collaborate with their schools. However, not all schools have sufficient external support or support the necessary cooperation among their own teachers, non-teaching staff, pupils and parents.

Une interaction précoce avec des conseillers d’orientation, des entrepreneurs et des universitaires aide les jeunes à se préparer à futur emploi et à de futures étudesDans des matières telles que les sciences ou le sport, les étudiants tirent profit d’une collaboration entre leur école et d’autres prestataires de services éducatifs, des entreprises et la société civile Cependant, les écoles ne disposent pas toutes d’un soutien externe suffisant et ne soutiennent pas toutes la coopération nécessaire entre leurs ...[+++]


Likewise, the time and effort of teachers, trainers and youth workers to invest in helping young people to prepare their stay abroad needs to be recognised accordingly in their task descriptions and work plan.

De même, le temps et le travail investis par ces intervenants pour aider les jeunes à préparer leur séjour à l'étranger doivent être dûment reconnus dans la description de leurs tâches et leur programme de travail.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Although not a substitute for physical mobility, it does enable young people to prepare a stay abroad and can create conditions for future physical mobility by facilitating friendships, contacts and social networking etc.

Sans pouvoir se substituer à cette dernière, la mobilité virtuelle permet aux jeunes de préparer un séjour à l'étranger et peut créer les conditions propices à un séjour ultérieur en favorisant les amitiés, les contacts, la création d'un réseau social, etc.


Internet and other electronic forms of information and communication allow young people to prepare a stay abroad, learn the language, acquaint themselves with the host country and its culture, their future host institution, developing direct contacts etc.

L'internet et les autres moyens d'information et de communication électroniques permettent aux jeunes de préparer leur séjour à l'étranger, d'apprendre une langue, de se familiariser avec le pays d'accueil et sa culture ainsi que l'établissement d'accueil, de nouer des contacts directs, etc.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52008XG1213(05) - EN - Conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 21 November 2008 on preparing young people for the 21st century: an agenda for European cooperation on schools

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52008XG1213(05) - EN - Conclusions du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil du 21 novembre 2008 — Préparer les jeunes au XXI e siècle: un programme de coopération européenne en matière scolaire


Conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council of 21 November 2008 on preparing young people for the 21st century: an agenda for European cooperation on schools

Conclusions du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres, réunis au sein du Conseil du 21 novembre 2008 — Préparer les jeunes au XXI e siècle: un programme de coopération européenne en matière scolaire


The Commission has received a complaint pursuant to Article 5 of Council Regulation (EC) No 384/96 of 22 December 1995 on protection against dumped imports from countries not members of the European Community (‘the basic Regulation’) (1), alleging that imports of certain prepared or preserved citrus fruits (namely mandarins, etc.), originating in the People's Republic of China (‘the country concerned’), are being dumped and are thereby causing material injury to the Community industry.

La Commission a été saisie d'une plainte, déposée conformément à l'article 5 du règlement (CE) no 384/96 du Conseil du 22 décembre 1995 relatif à la défense contre les importations qui font l'objet d'un dumping de la part de pays non membres de la Communauté européenne (1) (ci-après «le règlement de base»), selon laquelle les importations de certains agrumes préparés ou conservés (mandarines, etc.) originaires de la République populaire de Chine (ci-après «le pays concerné») feraient l'objet de pratiques de dumping et causeraient ainsi un préjudice important à l'industrie communautaire.


Improving access to information, providing more quality information and increasing the participation of young people in preparing and disseminating information, have all to be reinforced.

Il importe en outre d’améliorer l’accès à l’information, de fournir des informations de plus grande qualité et d’associer davantage les jeunes à l’élaboration et à la diffusion de l’information.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'people are prepared' ->

Date index: 2023-04-02
w