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4.7
ACHPR
ACJ
ACJHR
Able-bodied people
Acronym
Adolescence
Adolescence
Adolescent
African Court of Justice
African Court of Justice and Human Rights
African Court on Human and Peoples' Rights
Aid people trapped in confined spaces
Assist people in contaminated areas
Assist people trapped in confined spaces
Assisting people in contaminated areas
Evacuate people from buildings
Giving help to people in contaminated areas
Helping people in contaminated areas
LDC Conference
Least squares
Least squares method
Method of least squares
Minor
Minors
Population relocation
Population resettlement
Relocation of people
Relocation of persons
Remove people from buildings
Rescue people from buildings
Resettlement
Resettlement of people
Resettlement of persons
Resettlement policy
Teenager
Withdraw people from buildings
Young adults
Young people
Young person
Youth

Vertaling van "people least able " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
least squares | least squares method | method of least squares

méthode moindres cars


aid people trapped in confined spaces | rescue people stuck in lifts or amusement park attractions | assist people trapped in confined spaces | support people stuck in lifts or amusement park attractions

aider des personnes coincées dans des espaces confinés


remove people from buildings | withdraw people from buildings | evacuate people from buildings | rescue people from buildings

évacuer les gens de bâtiments


assisting people in contaminated areas | giving help to people in contaminated areas | assist people in contaminated areas | helping people in contaminated areas

aider des personnes en zone contaminée


least squares method | method of least squares

méthode des moindres carrés | méthode des moindres carrés


LDC Conference | United Nations Conference on Least Developed Countries | United Nations Conference on the Least Developed Countries

Conférence des Nations unies sur les pays les moins avancés | Conférence PMA




resettlement of persons [4.7] [ population relocation | population resettlement | relocation of people | relocation of persons | resettlement of people | [http ...]

réinstallation de personnes [4.7] [ réinstallation de populations | relocalisation de personnes | relocalisation de populations ]


young person [ adolescence | adolescent | minor | teenager | young people | youth | adolescence (human)(AGROVOC) | youth(GEMET) | Young adults(STW) | Youth(STW) | minors(UNBIS) ]

jeune [ adolescence | adolescent | jeunes gens | jeunesse | mineur d'âge ]


African Court of Justice and Human Rights [ ACHPR | ACJ | ACJHR [acronym] African Court of Justice | African Court on Human and Peoples' Rights ]

Cour africaine de justice et des droits de l'homme [ CAJDH [acronym] Cour africaine de justice | Cour africaine des droits de l'homme et des peuples ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When referring to the number of people at risk of poverty or social exclusion, the indicator includes the number of people affected by at least one of the three types of poverty, namely income poverty (people at risk of poverty after social transfers[12]), material poverty (severely materially deprived people[13]) and people living in households with very low work intensity[14].

Lorsqu’il évoque le nombre de personnes menacées de pauvreté ou d’exclusion sociale, l’indicateur se rapporte au nombre de personnes touchées par au moins un des trois types de pauvreté, à savoir la pauvreté monétaire (les personnes confrontées au risque de pauvreté après transferts sociaux[12]), la pauvreté matérielle (les personnes vivant dans un dénuement matériel extrême[13]) et les personnes faisant partie d’un ménage à très faible intensité de travail[14].


The Greek authorities estimate that at least 250 000 unemployed people should receive support, together with 180 000 who are already employed and can benefit from training, as well as around 30 000 migrants and Roma, 33 000 living in jobless homes, 10 000 disabled people and 80 000 other disadvantaged people.

Selon les estimations des autorités grecques, au moins 250 000 chômeurs devraient bénéficier d'une aide, ainsi que 180 000 personnes ayant déjà un emploi et pouvant bénéficier d'une formation, 30 000 migrants et Roms, 33 000 personnes vivant dans des foyers dont tous les membres sont sans emploi, 10 000 personnes handicapées et 80 000 autres personnes défavorisées.


The financial Regulations[9] set out that at least 23.1% of the Cohesion policy budget would be earmarked to investment in people - through the European Social Fund, allocating at least 20% of this amount in each Member State to combating poverty and social exclusion.

Selon les règlements financiers[9], au moins 23,1 % du budget de la politique de cohésion devraient être affectés à des investissements dans l’humain par le biais du Fonds social européen, chaque État membre devant allouer au moins 20 % de ce montant à la lutte contre la pauvreté et l’exclusion sociale.


I am sick and tired of the government prattling on about tax fairness when again and again it means higher taxes for the people least able to defend themselves, least able to hire tax lawyers and accountants who populate the Liberal Party, least able to handle this kind of cut to their income.

J'en ai assez d'entendre le gouvernement parler d'équité fiscale alors qu'il hausse sans cesse les impôts des gens qui peuvent le moins se défendre, qui sont le moins en mesure d'engager des avocats et des comptables au sein du Parti libéral, qui ont le moins les moyens d'absorber ce genre de réductions de revenu.


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Given their fixed incomes, these are the people least able to absorb sudden dramatic price jumps.

Et parce qu'ils ont des revenus fixes, ces gens sont ceux qui peuvent le moins absorber des hausses soudaines et élevées des prix.


It would reduce taxes by about a billion dollars in a targeted sense on many people who are the least able to pay for taxes in Canada.

Cela permettrait des réductions d'impôts de l'ordre d'un milliard de dollars qui viseraient de nombreux Canadiens qui ont le moins la capacité de payer.


The significant numbers of people teleworking[16], working in shifts (17 %), evenings/nights (10 % at least three times a month) or Saturdays/Sundays (53 % at least once a month)[17], as well as the non-quantified but increasing phenomenon of ‘taking work home’ compound a general picture of increasingly diversified work patterns across Europe.

Le nombre important de personnes ayant opté pour le télétravail[16], le travail posté (17 %), le travail en soirée ou de nuit (10 % à raison d’au moins trois fois par mois), ou encore le samedi/dimanche (53 % à raison d’au moins une fois par mois)[17], ainsi que la proportion croissante, quoique non quantifiée, des personnes «qui prennent du travail à la maison», composent un patchwork de formules de travail de plus en plus varié en Europe.


[10] Island regions are defined as land of an area of at least 1 sq.km., permanently inhabited by a statistically significant population (at least 50 people), not linked to the mainland by permanent structures, at least 1 km distant from it and not including the capital of a Member State.

[10] Les régions insulaires sont définies comme une terre d'au moins 1 km de superficie, habitée en permanence par une population statistiquement significative (au moins 50 habitants), non reliée au continent par des structures permanentes, séparée du continent européen par une étendue d'au moins 1 km et ne comprenant pas une des capitales d'un Etat membre.


The brunt of this tax will affect most seriously those who are least able to afford it: seniors, people working on minimum wages, et cetera.

Le gros de cette taxe sera assumé précisément par les gens les plus démunis, c'est-à-dire les personnes âgées, les travailleurs au salaire minimum, et ainsi de suite.


Poor Canadians, unemployed Canadians, people in marginal jobs, are least able to put aside savings to fund their own training, just as poor Canadian families are least able to put money into registered education savings plans, which can then be topped up with a 20% contribution from the federal government.

Les Canadiens démunis, les Canadiens sans emploi et les Canadiens qui occupent des emplois marginaux sont moins bien placés que les autres pour économiser en vue de financer leur propre formation. De la même façon, les familles canadiennes à faible revenu sont celles qui sont les moins en mesure d'investir de l'argent dans un régime enregistré d'épargne-études même si la contribution du gouvernement fédéral à ces régimes est de 20 p. 100.


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