Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
TIDE
Technology Initiative for Disabled and Elderly people

Vertaling van "people with unfavourable socio-economic background " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Community technology initiative for disabled and elderly people | technology for the socio-economic integration of the disabled and elderly people | Technology Initiative for Disabled and Elderly people | TIDE [Abbr.]

initiative technologique en faveur des personnes handicapées et des personnes âgées | technologie au service de l'intégration économique et sociale des handicapés et des personnes âgées | TIDE [Abbr.]


Technology for the Socio-economic Integration of the Disabled and of Elderly People | TIDE [Abbr.]

Technologie au service de l'intégration économique et sociale des handicapés et des personnes âgées | TIDE [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Alongside efforts to optimise funding and governance, the participation of under-represented groups should be increased in all Member States, including people from disadvantaged socio-economic backgrounds or geographical locations, ethnic groups and people with disability.

Outre les efforts visant à optimiser les financements et la gouvernance, il conviendrait d'augmenter la participation des groupes sous-représentés dans tous les États membres, notamment des personnes issues de milieux socioéconomiques ou de régions géographiques défavorisés, ou bien de groupes ethniques, et celle des personnes handicapées.


Erasmus and Leonardo da Vinci grants, however, were not always sufficient to enable people from lower socio-economic backgrounds to participate.

Toutefois, les subventions Erasmus et Leonardo da Vinci n’étaient pas toujours suffisantes pour permettre la participation de personnes issues de milieux socio-économiques défavorisés.


In Capacity Building projects, special attention was given to the representation of least developed countries and the inclusion of people from disadvantaged socio-economic backgrounds and of those with special needs.

Dans les projets de renforcement des capacités, une attention particulière a été portée à la représentation des pays moins développés et à l'inclusion des personnes issues de milieux socio-économiques défavorisés et de celles ayant des besoins particuliers.


1. Calls on the Member States, together with regional and local authorities, to use all existing EU-level funding resources, such as the European Social Fund, the European Youth Employment Initiative, the EU Programme for Employment and Social Innovation (EaSI), the Erasmus for Young Entrepreneurs programme and the EU programme for the Competitiveness of Enterprises and Small and Medium-Sized Enterprises (COSME), to encourage and support initiatives which pursue more effective and better-targeted links between businesses and the educa ...[+++]

1. invite les États membres, ainsi que les autorités régionales et locales, à utiliser toutes les ressources disponibles au niveau de l'Union, par exemple le Fonds social européen, l'initiative européenne pour l'emploi des jeunes, le programme de l'Union européenne pour l'emploi et l'innovation sociale (EaSI), le programme "Erasmus pour les jeunes entrepreneurs et le programme de l'Union pour la compétitivité des entreprises et les petites et moyennes entreprises (COSME), afin d'encourager et de soutenir les initiatives destinées à établir des liens plus fructueux et mieux ciblés entre les entreprises et le secteur de l'éducation, de sor ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Also, the Presidency considered that the Member States should place particular attention on the most disadvantaged young people (such as the low-skilled, young people with unfavourable socio-economic background, disabled, migrants or ethnic minorities).

Par ailleurs, la Présidence a estimé que les États membres doivent accorder une attention particulière aux jeunes les plus défavorisés (tels que les jeunes peu qualifiés, issus d’un contexte socioéconomique défavorable, handicapés, immigrés ou issus de minorités ethniques).


Also, the Presidency considered that the Member States should place particular attention on the most disadvantaged young people (such as the low-skilled, young people with unfavourable socio-economic background, disabled, migrants or ethnic minorities).

Par ailleurs, la Présidence a estimé que les États membres doivent accorder une attention particulière aux jeunes les plus défavorisés (tels que les jeunes peu qualifiés, issus d’un contexte socioéconomique défavorable, handicapés, immigrés ou issus de minorités ethniques).


65. Considers the need to widen access to learning as a key priority for the Union, with a clear focus on those who do not have a sufficient level of basic skills; encourages the Member States to introduce specific measures in the form of financial support to people from lower socio-economic backgrounds, in order to ensure for everybody the opportunity of reaching the highest possible level of education and also to ensure that learners’ needs and welf ...[+++]

65. considère la nécessité d'élargir l'accès à l'apprentissage comme une priorité essentielle de l'Union, en mettant nettement l'accent sur les personnes ne possédant pas un niveau suffisant de compétences de base; invite les États membres à introduire des mesures spécifiques, sous la forme d'un soutien financier aux personnes issues de milieux socio-économiques défavorisés, afin d'offrir à chacun la possibilité d'atteindre le niveau d'éducation le plus élevé et de garantir la satisfaction des besoins des apprenants et leur bien-être;


Furthermore, far too much of higher education today is based on theoretical knowledge; while essential in itself, it is also vital for young people to gain more practical knowledge and experience through high quality compulsory traineeships (these should have sound legal status and be paid to ensure inclusion of young people from all socio-economic backgrounds, and should not simply replace permanent jobs).

Par ailleurs, une part trop importante de l'enseignement supérieur repose aujourd'hui sur des connaissances théoriques; bien qu'indispensables, il est également essentiel que les jeunes acquièrent des connaissances et des expériences plus pratiques via des stages obligatoires de haute qualité (ces stages devraient avoir un statut juridique solide et être rémunérés afin de garantir l'intégration des jeunes de tous les milieux socioéconomiques, et ils ne devraient pas simplement remplacer des emplois permanents).


However, the national higher education systems which are free of charge are not necessarily the most equitable, because they favour people from privileged socio-economic backgrounds or who have been in higher education.

Or, les systèmes nationaux d'enseignement supérieur gratuits ne sont pas nécessairement les plus équitables car privilégiant les milieux socioéconomiques élevés ou ayant fait des études supérieures.


However, the national higher education systems which are free of charge are not necessarily the most equitable, because they favour people from privileged socio-economic backgrounds or who have been in higher education.

Or, les systèmes nationaux d'enseignement supérieur gratuits ne sont pas nécessairement les plus équitables car privilégiant les milieux socioéconomiques élevés ou ayant fait des études supérieures.




Anderen hebben gezocht naar : people with unfavourable socio-economic background     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'people with unfavourable socio-economic background' ->

Date index: 2024-08-06
w