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Consumption per capita
Consumption per head
Distribution per capita
GDP per capita in PPS
GDP per capita in purchasing power standards
Income per capita
Overall consumption
Per capita
Per capita GDP in PPS
Per capita consumption
Per capita distribution
Per capita income
Per capita retail sales
Per capita tax
Per capita tobacco consumption

Vertaling van "per capita would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
GDP per capita in PPS | GDP per capita in purchasing power standards | per capita GDP in PPS

PIB par habitant en standards de pouvoir d’achat


such an interpretation...would be contrary to the clear wording of the regulation and would in addition impair its efficacy by calling in question the proper functioning of the system

une telle interprétation...serait contraire au libellé clair de la réglementation,dont elle compromettrait,de plus,l'effet utile en mettant en cause le fonctionnement adéquat du système


per capita tax | per capita

capitation | taxes per capita


per capita income [ income per capita ]

revenu par tête [ revenu par habitant ]


distribution per capita [ per capita distribution ]

distribution par tête


per capita consumption | per capita tobacco consumption

consommation par tête


per capita distribution [ Per capita income(ECLAS) ]

répartition par habitant


Absorptive Capacity: Too many Immigrants? Not Enough? How would We Know?

Capacité d'absorption : trop d'immigrants? Pas assez? Comment savoir?


consumption per head | consumption per capita | overall consumption

consommation par habitant


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Everything else being equal, stabilising material use per capita would not reverse the trend in environmental degradation.

Toutes autres choses égales par ailleurs, la stabilisation des quantités de matières utilisées par habitant ne permettrait d'inverser la tendance à la dégradation de l'environnement.


EU leaders recognised that an approach for higher income Member States based solely on relative GDP/capita would mean that some would have relatively high costs for reaching their targets.

Les dirigeants de l’UE ont admis qu'une approche pour les États membres à revenus élevés fondée uniquement sur le PIB relatif par habitant reviendrait à imposer à certains d'entre eux des coûts relativement élevés pour atteindre leurs objectifs.


Expressed in GDP per capita, average annual growth in the EU would thus be in the order of 0.9% over 2014-2020, compared to 1.8% over 2001-2007.

Traduite en PIB par habitant, la croissance annuelle moyenne dans l'UE serait ainsi de l'ordre de 0,9 % sur la période 2014-2020, contre 1,8 % sur la période 2001-2007.


Everything else being equal, stabilising material use per capita would not reverse the trend in environmental degradation.

Toutes autres choses égales par ailleurs, la stabilisation des quantités de matières utilisées par habitant ne permettrait d'inverser la tendance à la dégradation de l'environnement.


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The question is therefore how to define regions whose development is lagging behind and lay down the limits of and rules for Community support". The report reviews the four possible options for determining the eligibility of regions whose development is lagging behind: 1) application of the present threshold of 75 % irrespective of the number of countries joining the Union. This option would eliminate a large number of regions in EU 15; 2) the same approach, but all regions above this threshold currently eligible under Objective 1 would receive temporary transitional support; 3) setting a threshold of per ...[+++]

La question est désormais de savoir comment définir les régions en retard de développement et de fixer les limites et les modalités du soutien communautaire.Le rapport rappelle les quatre options possibles pour l'éligibilité future des régions en retard de développement: 1) l'application du seuil actuel de 75 % quel que soit le nombre de pays qui adhéreront, option qui éliminerait un grand nombre de régions des Quinze; 2) la même approche mais toutes les régions actuellement éligibles à l'Objectif 1 qui seraient au-dessus de ce seuil bénéficieraient d'un soutien transitoire modulable; 3) la fixation d'un seuil d'éligibilité supérieur à ...[+++]


The regions currently eligible under Objective 1 which, after enlargement, would be above the threshold of 75 % of average per capita GDP have a population of 37 million.About two thirds of the population of these regions, i.e. 25 million, would automatically cease to be eligible because of the statistical fall in the Community GDP average by about 13 %.The remaining third would in any case be above the 75 % threshold, irrespective of enlargement.

Les régions actuellement bénéficiaires de l'Objectif 1, qui se situeraient après l'élargissement au-dessus du seuil de 75 % du PIB moyen par habitant, représenteraient 37 millions d'habitants.Pour deux tiers environ de la population de ces régions soit 25 millions, cette évolution résulterait d'un simple effet mécanique d'éviction dû à la diminution statistique de 13 % du PIB moyen communautaire.Le tiers restant se trouve d'ores et déjà au-dessus du seuil de 75 % indépendamment de tout élargissement.


Hence, the most developed 10% of regions would have a per capita GDP of 170% of the Community average while the least prosperous 10% would be at about 38%.

Ainsi, les 10 % de régions les plus développées auraient un PIB par habitant égal à 170 % de la moyenne communautaire, tandis que les 10 % de régions les moins prospères se situeraient autour de 38 %.


The remaining third would in any case be above the 75% threshold, irrespective of enlargement, which demonstrates the existence of a genuine convergence of some of the regions of the Fifteen (Map 11 - Regions whose per capita GDP is less than 75% of the average in 1997-1999 and Table 5 - Summary statistics for regions falling below the 75% threshold)

Le dernier tiers se trouve d'ores et déjà au-dessus du seuil de 75 %, indépendamment de tout élargissement, ce qui met bien en évidence la convergence réelle d'un certain nombre de régions des quinze (carte 11 - Régions ayant un PIB par habitant inférieur à 75 % de la moyenne, 1997-1998-1999 et tableau 5 - Statistiques résumées concernant les régions qui se situent en deçà du seuil de 75 %).


Within the enlarged Union of 27, the ratio between the richest 10% of regions and the least developed 10% would rise to 5.8, compared with only 2.6 in the present Union (Map 1 - per capita GDP by region (PPS) 1999).

Enfin, au sein de cette Union élargie à 27, le rapport entre les 10 % de régions les plus riches et les 10 % les moins développées passerait à 5,8, alors qu'il n'est que de 2,6 dans l'Union actuelle (carte 1 - PIB par habitant, par région (SPA), 1999).


Hence, the most developed 10% of regions would have a per capita GDP of 170% of the Community average while the least prosperous 10% would be at about 38%.

Ainsi, les 10 % de régions les plus développées auraient un PIB par habitant égal à 170 % de la moyenne communautaire, tandis que les 10 % de régions les moins prospères se situeraient autour de 38 %.




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'per capita would' ->

Date index: 2024-08-31
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