Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse milk control test results
Analyse results of milk control tests
Analysing results of milk control tests
Compare production forecasts with actual results
Comparing production forecasts with actual results
Consider lab results
Consolidated results of operations
Election poll results
Election results
Follow-up lab results
Group results
Interpreting milk control test results
Management by output
Management by results
Management by the bottom line
Managing for results
Miniature trumpet triton
Opinion poll results
Pisa shell
Pisa snail
Pisan lesser whelk
Poll results
Polling results
Read lab results
Result of the poll
Result of the polling
Resultant cutting pressure
Resultant force
Resultant force acting on the tool
Resultant force acting on tool
Resultant force on tool
Results of the group
Results-based management
Results-oriented management
Review production forecasts against actual results
Reviewing production forecasts against actual results
Utilise lab results
Voting results

Vertaling van "pisa results " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
resultant cutting pressure | resultant force | resultant force acting on the tool | resultant force acting on tool | resultant force on tool,resultant force on the tool

pression de coupe totale | réaction totale | réaction totale sur l'outil


miniature trumpet triton | Pisa shell | Pisa snail | Pisan lesser whelk

escargot de Pise


analysing results of milk control tests | interpreting milk control test results | analyse milk control test results | analyse results of milk control tests

analyser des résultats de tests de contrôle de lait


consider lab results | utilise lab results | follow-up lab results | read lab results

assurer le suivi de résultats de laboratoire


comparing production forecasts with actual results | reviewing production forecasts against actual results | compare production forecasts with actual results | review production forecasts against actual results

comparer des prévisions de production et des résultats réels


poll results [ polling results | election poll results | opinion poll results ]

résultats de sondages électoraux [ résultats de sondages d'opinion | résultats de sondages ]


election results [ result of the polling | result of the poll | voting results ]

sultat du scrutin [ résultats de l'élection ]


management by results [ managing for results | results-based management | results-oriented management | management by output | management by the bottom line ]

gestion fondée sur les résultats [ gestion par résultats | direction par les résultats | gestion axée sur les résultats ]


resultant cutting pressure | resultant force acting on the tool | resultant force on tool | resultant force

pression de coupe totale | réaction totale sur l'outil | réaction totale


consolidated results of operations | group results | results of the group

résultats consolidés du groupe | résultats du groupe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[31] See OECD (2012) Starting Strong III: A quality toolbox for Early Childhood Education and Care", OECD, Paris - for evidence on how pre-primary education policies affected PISA results (2009), and the divergence between Member States in investing in these policies

[31] Voir Starting Strong III: A quality toolbox for Early Childhood Education and Care (OCDE, Paris) pour en savoir plus sur l’influence des politiques éducatives préscolaires sur les résultats de l’enquête PISA (2009), et sur les différences entre les États membres en matière d’investissements dans ces politiques.


[29] The results of the Netherlands have been published only partially in the OECD PISA report, because the Netherlands did not meet the required response rate of 80%.

[29] Les résultats des Pays-Bas n'ont été publiés qu'en partie dans le rapport PISA de l'OCDE, car ce pays n'a pas satisfait au taux de réponses requis de 80 %.


53. The analysis of the PISA results shows that a certain number of students do not reach even the lowest proficiency level (1).

53. L'analyse des résultats de PISA montre qu'un certain nombre d'étudiants n'ont pas atteint le niveau de compétence le plus bas (1).


This is confirmed by the analysis of PISA results, which show that some of the countries with the highest average achievements also had the lowest levels of inequality between individuals and schools [21]: in other words improving quality does not imply restricting opportunities, but rather the opposite.

Les résultats de l'analyse PISA le confirment. Ils montrent en effet que dans certains des pays où le niveau d'études moyen est le plus élevé on trouve aussi le moins d'inégalités entre individus et entre établissements scolaires [21]: en d'autres termes, améliorer la qualité n'implique pas de restreindre les possibilités d'accès, mais plutôt de les développer.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The 2014 publication also draws from the results of recent OECD surveys: Survey of Adult Skills, PISA, the Programme for International Student Assessment measuring the skills of 15 year olds, and TALIS, the Teaching and Learning International Survey on teachers and school leaders.

La publication de 2014 tient également compte des résultats des enquêtes récentes de l’OCDE: l’enquête sur les compétences des adultes, le programme international pour le suivi des acquis des élèves (PISA), qui évalue les compétences des jeunes de 15 ans, et l’enquête internationale sur les enseignants (et chefs d’établissement), l’enseignement et l’apprentissage (TALIS).


PISA shows encouraging results for several Member States which have improved their scores in certain areas substantially since 2006, including Poland, Greece, Portugal, Italy, Spain, Romania and Bulgaria.

Selon l’enquête PISA, plusieurs États membres se sont améliorés dans certains domaines, fondamentalement depuis 2006, à savoir notamment la Pologne, la Grèce, le Portugal, l’Italie, l’Espagne, la Roumanie et la Bulgarie.


The European Commissioner for Education, Culture, Multilingualism and Youth, Androulla Vassiliou, has welcomed the latest results of the Programme for International Student Assessment (PISA), a worldwide survey on the level of performance of 15-year-olds in reading, mathematics and science.

La commissaire européenne à l’éducation, à la culture, au multilinguisme et à la jeunesse, Mme Androulla Vassiliou, a exprimé sa satisfaction au regard des récents résultats du programme international pour le suivi des acquis des élèves (PISA).


The PISA 2012 results (testing 15-year-old pupils in reading, mathematics, and science) reveal progress towards the 2020 benchmark of at most 15 % low achievers in basic skills, although the EU as a whole is significantly behind in the area of mathematics.

Les résultats de l’enquête PISA 2012 (performance des élèves de 15 ans en mathématiques, en compréhension de l’écrit et en sciences) révèlent des progrès vers le critère de référence fixant à 15 % au plus d’ici 2020 la proportion des personnes ayant une maîtrise insuffisante des compétences de base, bien que l’Union européenne dans son ensemble soit nettement à la traîne dans le domaine des mathématiques.


As a result of the Supreme Court’s interpretation, we say of it in Quebec that it is like the tower in Pisa and always leans in the same direction.

En effet, à cause de l'interprétation de la Cour suprême, on dit d'elle au Québec qu'elle est comme la tour de Pise et qu'elle penche toujours du même côté.


PIRLS assessed a range of reading comprehension skills for two main purposes: reading for literary experience and reading for informational acquisition and use thus complementing the OECD PISA results (published in December 2001).

PIRLS a passé en revue une série de critères de compréhension de l'écrit au regard de deux principaux objectifs : la capacité de lire en tant qu'expérience littéraire et la capacité de lire à des fins d'acquisition et d'utilisation d'informations. Cette étude complète ainsi l'étude PISA de l'OCDE (publié en décembre 2001).


w