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Health policy monitoring
MIRA
MIRA engine test
MIRAS
Mir Infra Red Atmosphere Spectrometer
Mira Bay
Mira Investments Ltd. Release of Security Regulations
Motor Industry Research Association
Motor Industry Research Association engine test
Non-cancelable policy
Non-cancellable policy
Noncancelable contract
Noncancelable policy
Noncancellable contract
Noncancellable insurance policy
Noncancellable policy
Planotetraspora mira
RPP
Responsible procurement policy
Responsible purchasing policy
Sustainable procurement policy
Sustainable purchasing policy
UK

Vertaling van "policy and mira " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Health policy monitoring

surveillance de la politique en matière de santé


Mira Investments Ltd. Release of Security Regulations

Règlement sur la quittance de la garantie de Mira Investments Ltd.


Motor Industry Research Association engine test | MIRA engine test

essai MIRA de présélection des huiles






noncancelable policy | noncancellable policy | non-cancelable policy | non-cancellable policy | noncancelable contract | noncancellable contract | noncancellable insurance policy

contrat non résiliable


Motor Industry Research Association (MIRA) [UK] | Permanent International Bureau of Motor Cycle Manufacturers (BPICM)

[traduction non attestée] | Bureau permanent international des constructeurs de motocycles (BPICM)


Mir Infra Red Atmosphere Spectrometer | MIRAS [Abbr.]

Spectromètre atmosphérique à infrarouges embarqué à bord de la station Mir | MIRAS [Abbr.]


responsible procurement policy | RPP | sustainable procurement policy | responsible purchasing policy | sustainable purchasing policy

politique d'approvisionnement responsable | PAR | politique d'approvisionnement durable | politique d'approvisionnement écoresponsable | politique d'acquisition responsable | politique d'acquisition durable | politique d'achat responsable | politique d'achat durable
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
27. Considers that the innovative financing methods of cohesion policy could partially resolve the chronic lack of investment in very small enterprises/SMEs in the ORs and stresses the need to improve access to funding for businesses in ORs in particular by setting up a dialogue with the EIB Group and by supporting the creation of local investment funds in each OR as well as the development of regional capital investment markets in accordance with the proposal in the above-mentioned Pedro Solbes Mira report on Europe's outermost regio ...[+++]

27. estime que les financements innovants de la politique de cohésion pourraient répondre partiellement au manque d'investissement chronique de TPE/PME dans les RUP et souligne la nécessité d'améliorer l'accès aux financements des entreprises des RUP notamment en établissant un dialogue avec le «Groupe BEI» et en soutenant, tant la création de fonds d'investissement de proximité dans chaque RUP, que le développement des marchés de capital-investissement régionaux conformément à la proposition du rapport de Pedro Solbes Mira sur les régions ult ...[+++]


27. Considers that the innovative financing methods of cohesion policy could partially resolve the chronic lack of investment in very small enterprises/SMEs in the ORs and stresses the need to improve access to funding for businesses in ORs in particular by setting up a dialogue with the EIB Group and by supporting the creation of local investment funds in each OR as well as the development of regional capital investment markets in accordance with the proposal in the above-mentioned Pedro Solbes Mira report on Europe’s outermost regio ...[+++]

27. estime que les financements innovants de la politique de cohésion pourraient répondre partiellement au manque d'investissement chronique de TPE/PME dans les RUP et souligne la nécessité d'améliorer l'accès aux financements des entreprises des RUP notamment en établissant un dialogue avec le "Groupe BEI" et en soutenant, tant la création de fonds d'investissement de proximité dans chaque RUP, que le développement des marchés de capital-investissement régionaux conformément à la proposition du rapport de Pedro Solbes Mira sur les régions ult ...[+++]


I have always maintained that the Commission is a political body, and I have always consistently asked Commissioners to assume their own political responsibility for what they say and do. If you see how former Commissioner, Anna Diamantopoulou has taken on the main role in the Greek political campaign, how Mr Solbes Mira is very likely to be responsible for managing the Spanish economy, and how Mr Barnier will probably be given foreign policy in France, you will understand the role that the Commission has played over the last five yea ...[+++]

J’ai toujours soutenu que la Commission est un organe politique et demandé avec cohérence aux commissaires de s’exprimer et d’agir en assumant leurs responsabilités politiques: que la commissaire Anna Diamantopoulou reprenne le flambeau dans la campagne politique grecque, que Pedro Solbes assume plus que probablement la responsabilité de la gestion de l’économie espagnole, que Michel Barnier dirige sans doute la politique étrangère de la France, tout cela signifie que l’on a compris le rôle joué par la Commission au cours de ces cinq années.


Mrs Randzio-Plath, we have two responsible experts in monetary policy with us today; Mr Duisenberg, for whom I have the highest esteem, and Mr Solbes Mira, whom I also regard very highly.

Madame Randzio-Plath, deux experts responsables de la politique monétaire sont présents ici, M. Duisenberg, que j’estime au plus haut point, et M. Solbes, que je tiens également en grande estime.


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Environmental policy plans consist of: a) the environment report which describes the state of the environment and makes forecasts ("MIRA-Thema's" for 1998 and 1999 and the "MIRA-Scenario's" for 2000); b) the five-year environment policy plan ("MINA-plan" for 1997-2001), which contains the main lines of Flemish environment policy; c) the annual environment programme, which contains the actions implementing and rendering operational the environment policy plan. Various actions in this plan concern hazardous waste, such as the disposal plan for PCB-containing appliances and the implementation plan for the separate collection of industrial ...[+++]

Les plans de politique environnementale se composent des éléments suivants : a) le rapport environnemental, qui décrit l'état de l'environnement et fait des prévisions (« thèmes MIRA » pour 1998 et 1999 et « scénarios MIRA » pour 2000) ; b) le plan quinquennal de la politique de l'environnement (« plan MINA » pour 1997-2001), qui contient les principales lignes directrices de la politique environnementale flamande ; c) le programme d'environnement annuel dont les actions mettent le plan politique environnemental en oeuvre et le rendent opérationnel (plusieurs actions de ce plan, notamment le plan d'élimination des appareils contenant des PCB et le plan de mise en oeuvre ...[+++]


Alberta—Announcement to Process Imported Hazardous Waste at Swan Hills Treatment Centre—Government Policy Hon. Mira Spivak: Honourable senators, the Government of Alberta has announced a change in policy affecting the Swan Hills Treatment Centre.

L'honorable Mira Spivak: Honorables sénateurs, le gouvernement de l'Alberta a annoncé une modification de sa politique qui a des répercussions sur le centre de traitement de Swan Hills.


Authority for Regulating Substances Entering Rendering Plants—Government Policy Hon. Mira Spivak: Honourable senators, my question is to the Leader of the Government in the Senate.

L'honorable Mira Spivak: Honorables sénateurs, ma question s'adresse au leader du gouvernement au Sénat.


Hon. Mira Spivak: Honourable senators, on the theme of disregarding one's own policy manuals and manifestos, there is ample evidence that the tobacco industry is disregarding its own code of conduct on advertising.

L'honorable Mira Spivak: Honorables sénateurs, à propos du non-respect de ses guides d'orientation et de ses manifestes, il est bien évident que l'industrie du tabac fait fi de son code d'éthique en matière de publicité.


Hon. Mira Spivak: Honourable senators, given the economic context in which it appears, and given the promises under which the current government received its mandate, the 1996 Throne Speech is neither a benign document, as has been heralded, nor a sufficient policy blueprint for Canada.

L'honorable Mira Spivak: Honorables sénateurs, étant donné le contexte économique actuel et les promesses en vertu desquelles le gouvernement actuel a été élu, le discours du Trône de 1996 n'est ni le document salutaire que l'on avait annoncé, ni un plan d'action suffisant pour le Canada.


Taking part in this meeting will be: Jacques Delors, President of the Commission, Antonio Cardoso e Cunha, European Commissioner for Enterprise Policy and Mira Amaral, Portuguese Minister for Industry and President of the Council of Ministers.

Prendront part à cette réunion M. J. Delors, Président de la Commission, M. A. Cardoso e Cunha, Commissaire européen chargé de la Politique d'Entreprise, ainsi que M. Mira Amaral, Ministre portugais de l'Industrie, et Président du Conseil des Ministres.


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