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ABB
Activity-based budgeting
Annuality of the budget
BFOR
Budget
Budget discussions
Budget focused on results
Budget policy
Budget policy debate
Budget preparation
Budgetary discipline
Budgetary policy
Budgetary reform
Continual budget
Continuous budget
Fiscal policy
Moving budget
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Planning-programming-budgeting system
Program budget
Program budgeting
Program-based budgeting system
Programme budgeting
Public budget
RBB
Rationalisation of budget choices
Result-based budgeting
Rolling budget
Rolling forward budget
Yearly nature of the budget

Vertaling van "policy budget being " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
fiscal policy [ budgetary policy | budget policy ]

politique budgétaire [ politique fiscale ]


fiscal policy | budgetary policy | budget policy

politique budgétaire | politique fiscale


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

politique budgétaire [ annalité du budget | annualité du budget | orientation de politique budgétaire | réforme budgétaire ]


Interregional Workshop on Problems of Budget Policy and Management in Developing Countries

Interregional Workshop on Problems of Budget Policy and Management in Developing Countries


budget discussions | budget policy debate | budget preparation

débat d’orientation budgétaire | débat d’orientation des finances publiques | DOB [Abbr.] | DOFP [Abbr.]


An Act to amend certain legislation to give effect to Government budget policy for the fiscal period 1981-1982

Loi modifiant certaines dispositions législatives pour donner suite à la politique budgétaire du gouvernement pour l'exercice 1981-1982


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]


budget

budget [ ligne budgétaire | poste budgétaire ]


continuous budget | continual budget | moving budget | rolling budget | rolling forward budget

budget glissant | budget roulant | budget perpétuel | budget continu


program budget | program-based budgeting system | program budgeting | planning-programming-budgeting system | PPBS

rationalisation des choix budgétaires | budget-programme | budget par programme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROVOC descriptor: fine budgetary control budget policy budget deficit sanction (EU) euro area stability pact

Descripteur EUROVOC: amende contrôle budgétaire politique budgétaire déficit budgétaire sanction (UE) zone euro pacte de stabilité


EUROVOC descriptor: fine budgetary control budget policy budget deficit sanction (EU) euro area stability pact

Descripteur EUROVOC: amende contrôle budgétaire politique budgétaire déficit budgétaire sanction (UE) zone euro pacte de stabilité


Under the current financial perspectives (2007-2013), TEN-T projects are financed mostly through Member States' budgets (€ 196 bn), with support from EU instruments: the TEN-T Programme provides € 8 bn, while the European Regional Development Fund (ERDF) and the Cohesion Fund account for € 43 bn, or about 11 % of the entire cohesion policy budget.

Selon les perspectives financières actuelles (2007-2013), les projets du RTE-T sont en grande partie financés par les budgets des États membres (196 milliards d'euros), avec le soutien d'instruments de l'UE: la contribution du programme RTE-T est de 8 milliards d'euros et celle du Fonds européen de développement régional (FEDER) et du Fonds de cohésion est de 43 milliards d'euros, soit environ 11 % de la totalité du budget consacré à la politique de cohésion.


Within the Commission, an inter-services Co-ordination Committee, including representatives from all relevant Commission services (DGs Enlargement, Agriculture, Regional Policy, Budget, Health and Consumer Protection, Legal Service) has met regularly during 2002.

Au sein de la Commission, un comité de coordination inter-services, composé de représentants de tous les services pertinents de la Commission (élargissement, agriculture, politique régionale, budget, santé et protection des consommateurs, service juridique) se réunit à intervalles réguliers depuis 2002.


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Within the Commission, an inter-services Co-ordination Committee, including representatives from all relevant Commission services (Enlargement, Agriculture, Regional Policy, Budget, Health and Consumer Protection, Legal Service) have met regularly times since March 2000.

Au sein de la Commission, un comité de coordination inter-services, composé de représentants de tous les services pertinents de la Commission (élargissement, agriculture, politique régionale, budget, santé et protection des consommateurs, service juridique) se réunit à intervalles réguliers depuis mars 2000.


4. Suggests that the Commission draw up a study assessing the scope for making external policy budgets more flexible; considers that, in view of the budget surpluses which have arisen to date and the still growing needs in this field of policy, scope for greater flexibility should be provided for in advance, although not at the expense of proper budgeting and budgetary control;

4. propose que la Commission réalise une étude se penchant sur les moyens éventuels de flexibiliser les budgets des politiques externes; estime qu'il devrait être possible, compte tenu des déficits budgétaires enregistrés jusqu'à présent et de l'évolution continue des besoins dans ce domaine, de recourir à titre préventif à des mécanismes de flexibilisation qui ne sauraient toutefois aller à l'encontre d'une gestion et d'un contrôle budgétaire efficaces;


229. Suggests that the Commission draw up a study assessing the scope for making external policy budgets more flexible; considers that, in view of the budget surpluses which have arisen to date and the still growing needs in this field of policy, scope for greater flexibility should be provided for in advance, although not at the expense of proper budgeting and budgetary control;

229. propose que la Commission réalise une étude se penchant sur les moyens éventuels de flexibiliser les budgets des politiques externes; estime qu'il devrait être possible, compte tenu des déficits budgétaires enregistrés jusqu'à présent et de l'évolution continue des besoins dans ce domaine, de recourir à titre préventif à des mécanismes de flexibilisation qui ne sauraient toutefois aller à l'encontre d'une gestion et d'un contrôle budgétaire efficaces;


231. Suggests that the Commission draw up a study assessing the scope for making external policy budgets more flexible; considers that, in view of the budget surpluses which have arisen to date and the still growing needs in this field of policy, scope for greater flexibility should be provided for in advance, although not at the expense of proper budgeting and budgetary control;

231. propose que la Commission réalise une étude se penchant sur les moyens éventuels de flexibiliser les budgets des politiques externes; estime qu'il devrait être possible, compte tenu des déficits budgétaires enregistrés jusqu'à présent et de l'évolution continue des besoins dans ce domaine, de recourir à titre préventif à des mécanismes de flexibilisation qui ne sauraient toutefois aller à l'encontre d'une gestion et d'un contrôle budgétaire efficaces;


Queiró (PPE-DE ), in writing (PT) I voted in favour of the report by Mr Garriga Polledo (A6-0021/2004 ) on the draft general budget for 2005 (Section III), with amendments, because I agree with the main thrust of the evaluations and proposals contained therein, particularly where it states that ‘Budget 2005 shall reflect the following political priorities and objectives: Lisbon Strategy: given the desire for the EU budget to become an effective means of fostering economic growth, sustainable development and job creation; JHA: need for a European response to new challenges in connection with cooperation in immigration, asylum and migrati ...[+++]

Queiró (PPE-DE ), par écrit . - (PT) J’ai voté en faveur du rapport rédigé par M. Garriga Polledo (A6-0021/2004 ) sur le projet de budget général pour l’exercice 2005 (Section III), dans sa version modifiée, car je suis d’accord avec les points essentiels des évaluations et des propositions qu’il contient, plus particulièrement lorsqu’il est dit que «le budget 2005 reflétera les priorités et objectifs politiques suivants: stratégie de Lisbonne: le budget de l’UE doit devenir un instrument efficace pour encourager la croissance économique, le développement durable et la création d’emplois; JAI: l’Union européenne doit répondre aux nouvel ...[+++]


Queiró (PPE-DE), in writing (PT) I voted in favour of the report by Mr Garriga Polledo (A6-0021/2004) on the draft general budget for 2005 (Section III), with amendments, because I agree with the main thrust of the evaluations and proposals contained therein, particularly where it states that ‘Budget 2005 shall reflect the following political priorities and objectives: Lisbon Strategy: given the desire for the EU budget to become an effective means of fostering economic growth, sustainable development and job creation; JHA: need for a European response to new challenges in connection with cooperation in immigration, asylum and migration ...[+++]

Queiró (PPE-DE), par écrit. - (PT) J’ai voté en faveur du rapport rédigé par M. Garriga Polledo (A6-0021/2004) sur le projet de budget général pour l’exercice 2005 (Section III), dans sa version modifiée, car je suis d’accord avec les points essentiels des évaluations et des propositions qu’il contient, plus particulièrement lorsqu’il est dit que «le budget 2005 reflétera les priorités et objectifs politiques suivants: stratégie de Lisbonne: le budget de l’UE doit devenir un instrument efficace pour encourager la croissance économique, le développement durable et la création d’emplois; JAI: l’Union européenne doit répondre aux nouvelles ...[+++]


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