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Brothers of the Poor of St Francis
Clarissines
Discard poor quality finished products
Draft casting budget
Draw up casting budget
Eliminate poor quality finished products
Expel inadequate workpieces
Giving and taking
Giving and taking the May 1985 budget and the poor
Line with difficult alignment
Line with difficult profile
Line with poor alignment
Line with poor profile
Order of St Clare
Ozone-poor air
Ozone-poor air mass
Poor Brothers of St Francis Seraph
Poor Clares
Poor Clares of St Colette
Poor Ladies
Poor run-out
Poor runnability
Poor worker
Prepare casting budget
Prepare casting budgets
Remove inadequate workpieces
Working poor

Vertaling van "poor budget " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Giving and taking: the May 1985 budget and the poor [ Giving and taking ]

Donner d'une main et reprendre de l'autre : le budget de mai 1985 et les pauvres [ Donner d'une main et reprendre de l'autre ]


Clarissines [ Poor Ladies | Poor Clares | Order of St Clare | Poor Clares of St Colette ]

Clarisses [ Pauvres Dames ]


eliminate poor quality finished products | expel inadequate workpieces | discard poor quality finished products | remove inadequate workpieces

écarter des pièces à usiner non conformes


intervene to reduce poor nutritional status of a person | intervene to reduce poor nutritional status of individuals | interfere to reduce bad nutritional status of individuals | intervene to reduce sub-optimal nutritional status of individuals

intervenir pour améliorer l’état nutritionnel sous-optimal d’un individu


line with difficult alignment | line with difficult profile | line with poor alignment | line with poor profile

ligne à mauvais tracé | ligne à tracé difficile | ligne difficile


ozone-poor air | ozone-poor air mass

air pauvre en ozone | masse d'air pauvre en ozone


poor runnability | poor run-out

coulabilité insuffisante


working poor [ poor worker ]

travailleur pauvre [ actif pauvre ]


Brothers of the Poor of St Francis [ Poor Brothers of St Francis Seraph ]

Pauvres Frères de Saint François Séraphique


draft casting budget | draw up casting budget | prepare casting budget | prepare casting budgets

préparer le budget d'un casting
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
However, there were still obstacles to obtaining rapid and easy access to detailed data owing to problems that were already flagged up in the first report — legal status, data ownership, budget shortage, and poor information and technology support.

Cependant, l’accès rapide et aisé aux données détaillées restait entravé par des problèmes déjà signalés dans le premier rapport, à savoir les questions du statut juridique et de la propriété des données, un budget limité, un manque d’informations et un soutien technologique insuffisant.


* Simplifying structure and procedures [5] Budget lines and procedures (financing instruments and their legal bases) will be streamlined to make them more effective and more efficient, in particular with regard to emergencies and crises, and more responsive to new initiatives such as the Global Fund to fight HIV/AIDS, Tuberculosis and Malaria or the Heavily Indebted Poor Countries initiative.

* simplifier la structure et les procédures [5]: les lignes budgétaires et les procédures (les instruments financiers et leurs bases juridiques) seront réorganisées pour accroître leur efficacité, notamment en ce qui concerne les urgences et les crises, et pour qu'elles répondent mieux aux initiatives nouvelles telles que le Fonds mondial pour la lutte contre le VIH/SIDA, la tuberculose et la malaria, ou l'initiative déployée en faveur des pays pauvres très endettés.


The Commission makes a substantial contribution to macroeconomic stabilisation and support to economic reforms through budget support and more recently through a substantial contribution to the multilateral Highly-Indebted Poor Countries (HIPC) initiative, which is designed to help these countries deal with the burden of their debts.

La Commission apporte une contribution substantielle à la stabilisation macro-économique et soutient les réformes économiques par une aide budgétaire et plus récemment par une contribution substantielle à l'initiative multilatérale en faveur des pays pauvres très endettés (PPTE) qui a pour objet d'aider ces pays à supporter la charge de leurs dettes.


5. In view of the current macro-economic environment and the challenges of the changing world feels that allowing the MFF 2014-2020 a more enhanced budgetary flexibility both within and across headings, as well as between financial years within the MFF shows poor budgeting;

5. estime, compte tenu du contexte macro-économique actuel et des défis posés par un monde en pleine mutation, le fait de laisser au CFP pour 2014-2020 bénéficie une plus grande souplesse budgétaire au sein des rubriques et entre celles‑ci, ainsi que d'un exercice financier à l'autre au sein du CFP, témoigne d'une budgétisation inadéquate;


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24. Is concerned that outstanding budgetary commitments (unused commitments carried forward to be used in future years), mainly on multiannual programmes, increased in 2008 by EUR 16,4 billion (11,8 %) to EUR 155,0 billion (point 3.9 of the 2008 Annual Report), whilst acknowledging that this is due in certain cases to delays in the start-up phase of the new programmes while in others it reflects a poor budget planning process; is concerned that unused funds each year represent lost opportunities for implementation of EU policies and programmes;

24. s'inquiète de ce que les engagements budgétaires restant à liquider (c'est-à-dire les engagements inutilisés et reportés pour être exécutés lors des exercices ultérieurs), principalement dans le cadre de programmes pluriannuels, aient augmenté de 16 400 000 000 EUR (11,8 %) en 2008, pour atteindre 155 000 000 000 EUR (point 3.9 du rapport annuel 2008), mais reconnaît que cela est dû, dans certains cas, à des retards dans la phase de démarrage des nouveaux programmes, tout en reflétant, dans d'autres cas, un processus de planification insuffisant du budget; s'inqui ...[+++]


24. Is concerned that outstanding budgetary commitments (unused commitments carried forward to be used in future years), mainly on multiannual programmes, increased in 2008 by EUR 16,4 billion (11,8 %) to EUR 155,0 billion (point 3.9 of the 2008 Annual Report), whilst acknowledging that this is due in certain cases to delays in the start-up phase of the new programmes while in others it reflects a poor budget planning process; is concerned that unused funds each year represent lost opportunities for implementation of EU policies and programmes;

24. s'inquiète de ce que les engagements budgétaires restant à liquider (c'est-à-dire les engagements inutilisés et reportés pour être exécutés lors des exercices ultérieurs), principalement dans le cadre de programmes pluriannuels, aient augmenté de 16 400 000 000 EUR (11,8 %) en 2008, pour atteindre 155 000 000 000 EUR (point 3.9 du rapport annuel 2008), mais reconnaît que cela est dû, dans certains cas, à des retards dans la phase de démarrage des nouveaux programmes, tout en reflétant, dans d'autres cas, un processus de planification insuffisant du budget; s'inqui ...[+++]


Ladies and gentlemen, this is a poor budget. I say this not only because it is small. As I said before, it is a poor budget because it has implications for the future, and because it will destroy the natural inclination and impulse of the European Community, which should be the first concern of every one of us.

Mesdames et Messieurs, le budget 2006 est un budget médiocre, et ce non seulement parce qu’il est de petite envergure, mais également, comme je l’ai dit précédemment, parce qu’il a des implications pour l’avenir et qu’il détruira les élans et impulsions naturels de la Communauté européenne, dont chacun d’entre nous devrait se soucier en priorité.


Mr President, the 2006 budget is a poor budget, and it should be rejected.

Monsieur le Président, le budget de l’exercice 2006 est de qualité médiocre et devrait être rejeté.


- Ensure more flexible TRA programmes that can adapt to changing situations (for example to deal with sanitary/phyto-sanitary issues) and that involve new delivery methods, e.g. budget and sector support to: (1) facilitate adjustment - including the social dimension - to trade policy reforms (2) to strengthen the productive sector, (3) support social safety mechanisms to protect the poor and to (4) promote that trade and environment policy frameworks are mutually supportive and directed at sustainable development.

- veiller à la définition de programmes d’ATLC plus flexibles, qui puissent être adaptés à des situations évolutives (dans le domaine sanitaire et phytosanitaire par exemple) et qui intègrent les nouvelles méthodes de fourniture , telles qu'une aide budgétaire et sectorielle, afin de (1) faciliter les ajustements – y compris dans la sphère sociale - aux réformes de la politique commerciale, (2) renforcer le secteur de la production, (3) soutenir les mécanismes de sécurité visant à protéger les plus pauvres, (4) s’agissant des politiques commerciale et environnementale, promouvoir la mise en place de cadres se renforçant mutuellement et a ...[+++]


* Simplifying structure and procedures [5] Budget lines and procedures (financing instruments and their legal bases) will be streamlined to make them more effective and more efficient, in particular with regard to emergencies and crises, and more responsive to new initiatives such as the Global Fund to fight HIV/AIDS, Tuberculosis and Malaria or the Heavily Indebted Poor Countries initiative.

* simplifier la structure et les procédures [5]: les lignes budgétaires et les procédures (les instruments financiers et leurs bases juridiques) seront réorganisées pour accroître leur efficacité, notamment en ce qui concerne les urgences et les crises, et pour qu'elles répondent mieux aux initiatives nouvelles telles que le Fonds mondial pour la lutte contre le VIH/SIDA, la tuberculose et la malaria, ou l'initiative déployée en faveur des pays pauvres très endettés;


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