Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Post-secondary education institution
Post-secondary technical institute
Qualifying PSEI
Qualifying post-secondary education institution

Traduction de «post-secondary francophone institution » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
post-secondary technical institute

institution technique post-secondaire


qualifying post-secondary education institution [ qualifying PSEI ]

établissement d'enseignement postsecondaire agréé


International Accreditation Commission for Post-Secondary Educational Institutions Inc.

International Accreditation Commission for Post-Secondary Educational Institutions Inc.


post-secondary education institution

établissement d'enseignement postsecondaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Demographically, the Faculté is the post-secondary francophone institution with the largest proportion of immersion graduates in Canada with the exception perhaps of the francophone institute of Regina where approximately 70 per cent of the students come from an immersion background.

Démographiquement, la Faculté est une institution post-secondaire francophone qui a la plus forte population immersive au Canada à l'exception peut-être de l'Institut francophone de Regina qui a à peu près 70 p. 100 de sa clientèle étudiante qui est de programme d'immersion.


The following call is open to a consortium of higher education institutions and/or post-secondary training institutions.

L’appel suivant est ouvert à un consortium d’établissements d’enseignement supérieur et/ou de formation postsecondaire.


A consortium applying for an ICI-ECP joint mobility project must include at least three post-secondary vocational training institutions from three different EU Member States and at least two such institutions from the partner country.

Pour pouvoir présenter leur candidature dans le cadre d’un projet conjoint de mobilité au titre du programme de coopération dans le domaine de l’enseignement et dans le cadre de l’IPI, les consortiums doivent inclure au minimum trois établissements de formation professionnelle postsecondaire de trois États membres de l’UE et au minimum deux établissements du pays partenaire.


(Return tabled) Question No. 127 Ms. Alexa McDonough: With respect to the transfer of funds from the government of Canada to the government of Nova Scotia for the post-secondary education institutions, what are the precise, actual / projected transfer amounts to the government of Nova Scotia for each of the fiscal years 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006, and 2006-2007 under each of: (a) the current funding formula in which funds are divided amongst the provinces based on their general population as a percentage of the general Canadian population (per capita); (b) a funding formula in which funds are divided amongst the province ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 127 Mme Alexa McDonough: En ce qui concerne le transfert par le gouvernement du Canada à celui de la Nouvelle-Écosse de fonds destinés aux établissements d’enseignement postsecondaire, à combien s’élèvent exactement les sommes — réelles et prévues — transférées ou à transférer au gouvernement de la Nouvelle-Écosse pour chacun des exercices 2002-2003, 2003-2004, 2004-2005, 2005-2006 et 2006-2007 en vertu de chacune des formules suivantes: a) la formule de financement actuelle, selon laquelle les fonds sont répartis entre les provinces en fonction du pourcentage de la population canadienne (par habitant) ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
While the German Copyright Act refers to "schools, universities, post-secondary institutions and non-commercial career-training institutions", other countries like the UK use the generic term "educational establishments" without any further details, whereas the French Intellectual Property Code does not give any indication as to the institutions to which the exception applies and follows the wording of Article 5(3)(a): "illustration for teaching and research".

La loi allemande sur le droit d'auteur mentionne «les écoles, universités et établissements postsecondaires, ainsi que les établissements de formation professionnelle à but non lucratif». D'autres pays, comme le Royaume-Uni, utilisent le terme générique d’«établissements d’enseignement» sans autre précision, tandis que le code français de la propriété intellectuelle ne donne aucune indication quant aux établissements auxquels l'exception s’applique, se contentant de reproduire la formulation de l'article 5, paragraphe 3, point a): «il ...[+++]


The Greek "Europass Training" beneficiaries in general already hold certificates at upper secondary level and are studying at higher education institutions or at vocational bodies within post-secondary programmes.

En général, les bénéficiaires grecs de «l'Europass-Formation» sont déjà titulaires d'un certificat de l'enseignement secondaire supérieur et étudient dans des établissements d'enseignement supérieur ou dans des organismes de formation professionnelle qui organisent des programmes postsecondaires.


Member States should provide the necessary support and incentives for all universities and post secondary level learning institutions to maintain or develop connections and relations with at least one other similar institution in another Member State, building on the substantial basis already provided by the Socrates and Leonardo da Vinci programmes.

Les États membres doivent aider et encourager comme il se doit toutes les universités et tous les établissements d'enseignement postsecondaire à maintenir ou à établir des contacts et des relations avec au moins une autre institution similaire dans un autre État membre, en se fondant sur les dispositions existantes des programmes Socrates et Leonardo da Vinci.


The object of this presentation is to offer you my thoughts, as an administrator of an adult training centre in a very minority francophone situation, on the challenges and opportunities that immigration provides to post-secondary francophone institutions.

Le but de cette présentation est de vous offrir mes réflexions, à titre d'administrateur d'une institution de formation des adultes dans un contexte très minoritaire francophone, sur les défis et les occasions que représente l'immigration dans les établissements postsecondaires francophones.


The goal of today's meeting is to get a picture of the challenges and opportunities that immigration presents in two post-secondary francophone institutions located in majority anglophone communities.

Le but de la réunion d'aujourd'hui est de dresser le portrait des défis et des occasions que représente l'immigration dans deux établissements postsecondaires francophones situés en milieu majoritairement anglophone.


Mr. Cantin: Yes, the recruitment of international students is something new for post-secondary francophone institutions.

M. Cantin : Effectivement, le recrutement des étudiants internationaux est quelque chose de nouveau pour les établissements francophones postsecondaires.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'post-secondary francophone institution' ->

Date index: 2022-07-19
w