Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
2) obscuring power
Coating capacity
Cover factor
Covering capacity
Covering power
Fix wall coverings
Hiding power
Install coverings of walls
Install wall coverings
Obliterating power
Opacifying power
Opacity
Power driver cover
Power supply cover

Traduction de «powers to cover » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
hiding power [ opacity | covering capacity ]

pouvoir masquant [ opacité | pouvoir couvrant | pouvoir opacifiant ]






2) obscuring power | covering power | hiding power | obliterating power | opacifying power

pouvoir couvrant | pouvoir masquant | pouvoir opacifiant






hiding power | covering power

pouvoir couvrant | pouvoir masquant | pouvoir opacifiant


coating capacity [ covering power | hiding power ]

pouvoir couvrant




build in wall coverings, attach wall coverings | install coverings of walls | fix wall coverings | install wall coverings

poser des revêtements muraux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The proposal extends these supervisory powers to cover also fund managers, in addition to MiFID firms and credit institutions.

Les propositions étendent ces pouvoirs de surveillance afin qu'ils couvrent également les gestionnaires de fonds, en sus des entreprises et des établissements de crédit relevant de la directive MiFID.


To do so in a cost-effective manner, the industrial and power sectors covered by the EU emissions trading system (ETS) should reduce emissions by 43% by 2030 compared to 2005.

Pour atteindre cet objectif d'une manière économiquement avantageuse, les secteurs de l'industrie et de l'énergie qui relèvent du système d’échange de quotas d’émissions (SEQE) de l’UE devraient réduire leurs émissions de 43 % d'ici à 2030 par rapport aux niveaux de 2005.


In cases where power production from intermittent sources covers a high share of domestic power consumption, it is important for RES-E producers to be able to react better to power prices on the spot market.

Lorsque la production d’énergie à partir de sources intermittentes représente une forte proportion de la consommation énergétique nationale, il est important que les producteurs d’E-SER puissent mieux réagir à l’évolution des prix sur le marché au comptant.


127. Calls on the Council and Commission to consent without further delay to the proposal adopted by the European Parliament on 23 May 2012 for a regulation of the European Parliament on the detailed provisions governing the exercise of the European Parliament's right of inquiry and repealing Decision 95/167/EC, Euratom, ECSC of the European Parliament, the Council and the Commission presented on the basis of Article 226 TFEU; calls for a revision of the Treaty in order to extend such inquiry powers to cover, without restrictions or exceptions, all fields of Union competence or activity and to include the possibility of questioning unde ...[+++]

127. invite le Conseil et la Commission à approuver sans délai la proposition, adoptée par le Parlement européen le 23 mai 2012, de règlement du Parlement européen relatif aux modalités d'exercice du droit d'enquête du Parlement européen et abrogeant la décision 95/167/CE, Euratom, CECA du Parlement européen, du Conseil et de la Commission, présentée sur la base de l'article 226 du traité FUE; demande une révision du traité pour étendre ces pouvoirs d'enquête afin de couvrir, sans restrictions ni exceptions, tous les domai ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
126. Calls on the Council and Commission to consent without further delay to the proposal adopted by the European Parliament on 23 May 2012 for a regulation of the European Parliament on the detailed provisions governing the exercise of the European Parliament's right of inquiry and repealing Decision 95/167/EC, Euratom, ECSC of the European Parliament, the Council and the Commission presented on the basis of Article 226 TFEU; calls for a revision of the Treaty in order to extend such inquiry powers to cover, without restrictions or exceptions, all fields of Union competence or activity and to include the possibility of questioning unde ...[+++]

126. invite le Conseil et la Commission à approuver sans délai la proposition, adoptée par le Parlement européen le 23 mai 2012, de règlement du Parlement européen relatif aux modalités d'exercice du droit d'enquête du Parlement européen et abrogeant la décision 95/167/CE, Euratom, CECA du Parlement européen, du Conseil et de la Commission, présentée sur la base de l'article 226 du traité FUE; demande une révision du traité pour étendre ces pouvoirs d'enquête afin de couvrir, sans restrictions ni exceptions, tous les domai ...[+++]


(9) The decommissioning of the nuclear power plants covered by this Regulation should be carried out with recourse to the best available technical expertise, and with due regard to the nature and technological specifications of the units to be shut down, in order to ensure the highest possible efficiency.

(9) Le déclassement des centrales nucléaires couvertes par le présent règlement devrait être effectué en recourant aux meilleures compétences techniques disponibles et en tenant dûment compte de la nature et des spécifications technologiques des unités à fermer, afin d'assurer la meilleure efficacité possible.


(9) The decommissioning of the nuclear power plants covered by this Regulation should be carried out with recourse to the best available technical expertise, with due regard to the nature and technological specifications of the units to be shut down and with comprehensive assessments on the progress of the decommissioning and mitigation processes, in order to ensure the highest possible efficiency.

(9) Le déclassement des centrales nucléaires couvertes par le présent règlement devrait être effectué en recourant aux meilleures compétences techniques disponibles et en tenant dûment compte de la nature et des spécifications technologiques des unités à fermer, ainsi qu'en procédant à des évaluations complètes de l'état d'avancement des processus de déclassement et d'atténuation, afin d'assurer la meilleure efficacité possible.


(9) The decommissioning of the nuclear power plants covered by this Regulation should be carried out with recourse to the best available technical expertise, and with due regard to the nature and technological specifications of the units to be shut down, in order to ensure the highest possible efficiency.

(9) Le déclassement des centrales nucléaires couvertes par le présent règlement devrait être effectué en recourant aux meilleures compétences techniques disponibles et en tenant dûment compte de la nature et des spécifications technologiques des unités à fermer, afin d'assurer la meilleure efficacité possible.


(2) The measures which can be covered by delegations of powers, as referred to in Article 290(1) of the Treaty on the Functioning of the European Union (TFEU), correspond in principle to those covered by the regulatory procedure with scrutiny established by Article 5a of Council Decision 1999/468/EC of 28 June 1999 laying down the procedures for the exercise of implementing powers conferred on the Commission[3].

(2) Les mesures qui peuvent être couvertes par des délégations de pouvoirs, au sens de l’article 290, paragraphe 1, du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne (TFUE), correspondent en principe à celles couvertes par la procédure de réglementation avec contrôle établie par l’article 5 bis de la décision 1999/468/CE du Conseil du 28 juin 1999 fixant les modalités de l’exercice des compétences d’exécution conférées à la Commission[3]


In particular, the European Community also declares that the legal instruments in force do not cover fully the implementation of the obligations resulting from Article 9(3) of the Convention as they relate to administrative and judicial procedures to challenge acts and omissions by private persons and public authorities other than the institutions of the European Community as covered by Article 2(2)(d) of the Convention, and that, consequently, its Member States are responsible for the performance of these obligations at the time of approval of the Convention by the European Community and will remain so unless and until the Community, in the exerci ...[+++]

Plus particulièrement, la Communauté européenne déclare que les instruments juridiques en vigueur ne couvrent pas totalement l'exécution des obligations découlant de l'article 9, paragraphe 3, de la convention, puisqu'ils concernent des procédures administratives ou judiciaires pour contester les actes ou omissions de particuliers ou d'autorités publiques autres que les institutions de la Communauté européenne visées à l'article 2, paragraphe 2, point d), de la convention et que, par conséquent, ses États membres sont responsables de ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'powers to cover' ->

Date index: 2021-09-30
w