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Action against monopolies
Action against restrictive practices
Control of restrictive practices
Discard poor quality finished products
Economically weak
Eliminate poor quality finished products
Evolution in practices in practiced dance tradition
Expel inadequate workpieces
Fight against poverty
Line with difficult alignment
Line with difficult profile
Line with poor alignment
Line with poor profile
New poor
Ozone-poor air
Ozone-poor air mass
Poor
Poor run-out
Poor runnability
Poor worker
Poverty
Remove inadequate workpieces
Working poor

Vertaling van "practices are poor " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
evolution in practices in practiced dance tradition | progress in delivery practices in practiced dance tradition | advancement in delivery practices in practiced dance tradition | evolution in delivery practices in practiced dance tradition

évolution des pratiques de prestation de la danse traditionnelle appliquée


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]


ozone-poor air | ozone-poor air mass

air pauvre en ozone | masse d'air pauvre en ozone


poor runnability | poor run-out

coulabilité insuffisante


line with difficult alignment | line with difficult profile | line with poor alignment | line with poor profile

ligne à mauvais tracé | ligne à tracé difficile | ligne difficile


poverty [ economically weak | fight against poverty | new poor | poor ]

pauvreté [ économiquement faible | indigent | lutte contre la pauvreté | nouveau pauvre | pauvre ]


working poor [ poor worker ]

travailleur pauvre [ actif pauvre ]


eliminate poor quality finished products | expel inadequate workpieces | discard poor quality finished products | remove inadequate workpieces

écarter des pièces à usiner non conformes


intervene to reduce poor nutritional status of a person | intervene to reduce poor nutritional status of individuals | interfere to reduce bad nutritional status of individuals | intervene to reduce sub-optimal nutritional status of individuals

intervenir pour améliorer l’état nutritionnel sous-optimal d’un individu


Definition: Starts in the first five years of life and is characterized by persistent abnormalities in the child's pattern of social relationships that are associated with emotional disturbance and are reactive to changes in environmental circumstances (e.g. fearfulness and hypervigilance, poor social interaction with peers, aggression towards self and others, misery, and growth failure in some cases). The syndrome probably occurs as a direct result of severe parental neglect, abuse, or serious mishandling.

Définition: Trouble apparaissant au cours des cinq premières années de la vie, caractérisé par la présence d'anomalies persistantes du mode de relations sociales de l'enfant, associées à des perturbations émotionnelles, et se manifestant à l'occasion de changements dans l'environnement (par exemple par une inquiétude et une hypervigilance, une réduction des interactions sociales avec les autres enfants, une auto- ou une hétéro-agressivité, une tristesse, et, dans certains cas, un retard de croissance). La survenue du syndrome est probablement liée directement à une carence évidente, à des abus ou ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This Communication proposes to establish a Global Climate Change Alliance (GCCA) between the EU and poor developing countries most vulnerable to climate change, in particular the LDCs and SIDS, and outlines the objectives and functioning of the initiative.[5] The Alliance will provide for a platform for dialogue and exchange as well as practical cooperation to tackle the combined challenge of the fight against poverty and climate change, in support of the international negotiations on a post-2012 climate change agreement and the adopt ...[+++]

La communication propose d’instaurer une Alliance mondiale contre le changement climatique (AMCC) entre l’UE et les pays en développement pauvres les plus vulnérables au changement climatique, notamment les PMA et les PEID, et définit les objectifs et le fonctionnement de l’initiative. [5] L’AMCC fournira une plateforme de dialogue et d’échange ainsi qu’une coopération pratique pour relever le défi combiné de la lutte contre la pauvreté et le changement climatique, en soutien aux négociations internationales sur un accord sur le changement climatique pour la période postérieure à 2012 et l’adopti ...[+++]


The GCCA will provide for a platform for dialogue and exchange among the EU and poor developing countries most vulnerable to climate change, in particular the LDCs and SIDS, on practical approaches to realising the integration of development strategies and climate change.

L’AMCC fournira une plateforme de dialogue et d’échange entre l’UE et les pays en développement pauvres les plus vulnérables au changement climatique, et notamment les PMA et les PEID, sur des approches pratiques visant à intégrer le changement climatique dans les stratégies de développement.


The idea would be to define a set of practical scenarios in specific sectors where businesses and citizens most often confront poor functioning of the Single Market and to prioritise sectors on the basis of employment and growth potential.

Il s’agirait de définir un ensemble de scénarios pratiques dans des secteurs spécifiques où les entreprises et les particuliers sont le plus souvent confrontés au mauvais fonctionnement du marché unique, et d’établir des priorités entre les secteurs en fonction de leur potentiel d’emploi et de croissance.


4. Finds it regrettable that, while the European Consensus on Development (2005) and the DCI emphasise the importance of ownership, the involvement of national parliaments in drawing up Country Strategy Papers has, in practice, been poor; finds it regrettable that the Commission has not adequately implemented the provisions of Articles 19, 20 and 33 of Regulation (EC) No 1905/2006 on consultation with non-state actors and local authorities;

4. estime également regrettable qu'alors que le «consensus européen pour le développement» de 2005 et l'ICD soulignent l'importance de l'appropriation, la participation des parlements nationaux à l'élaboration des documents de stratégie par pays ait été faible en pratique; déplore que la Commission n'ait pas mis en œuvre de façon adéquate les dispositions des articles 19, 20 et 33 du règlement (CE) n° 1905/2006 sur les acteurs non étatiques et les autorités locales dans le développement;


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4. Finds it regrettable that, while the European Consensus on Development (2005) and the DCI emphasise the importance of ownership, the involvement of national parliaments in drawing up Country Strategy Papers has, in practice, been poor; finds it regrettable that the Commission has not adequately implemented the provisions of Articles 19, 20 and 33 of Regulation (EC) No 1905/2006 on consultation with non-state actors and local authorities;

4. estime également regrettable qu'alors que le "consensus européen pour le développement" de 2005 et l'ICD soulignent l'importance de l'appropriation, la participation des parlements nationaux à l'élaboration des documents de stratégie par pays ait été faible en pratique; déplore que la Commission n'ait pas mis en œuvre de façon adéquate les dispositions des articles 19, 20 et 33 du règlement (CE) n° 1905/2006 sur les acteurs non étatiques et les autorités locales dans le développement;


6. Stresses the need to tackle the underlying causes of structural rigidities associated with the role and functioning of large public companies, the banking sector, business practices, corruption, poor customs infrastructure and substantial underground economy; such rigidities create in the main an uneven playing field for economic operators, reduce tax collection, increase the inequality in income distribution and poverty; in this context, the Action Plan should be conceived as an instrume ...[+++]

6. souligne qu'il est nécessaire de s'attaquer aux causes sous-jacentes des rigidités structurelles liées au rôle et au fonctionnement des grandes entreprises publiques, au secteur bancaire, aux pratiques commerciales, à la corruption, à la médiocrité des infrastructures douanières et à l'existence d'une importante économie souterraine; souligne que ces rigidités engendrent notamment des conditions de jeu inégales pour les opérateurs économiques, renforcent les inégalités dans la répartition des revenus et accentuent la pauvreté; es ...[+++]


The practice of tying the granting of aid, directly or indirectly, to the purchase of goods and services procured by means of that aid in the donor country reduces its effectiveness and is not coherent with a pro-poor development policy.

La pratique consistant à lier directement ou indirectement l’octroi de l’aide à l’achat de biens et de services au moyen de cette aide dans le pays donateur réduit l’efficacité de celle-ci et n’est pas cohérente avec une politique de développement axée sur les pauvres.


34. Notes that few corrections have been applied to rural development expenditure since this policy entered into force in 2000; is concerned by the Court of Auditors' conclusions that "there is no common control system for rural development", that "several certifying bodies express concerns about this expenditure" and that "standards for "good farming practice" are poorly defined or are unverifiable"; asks the Commission to clarify and tighten the control systems for rural development expenditure ;

34. constate que les corrections appliquées aux dépenses afférentes au développement rural ont été rares depuis que cette politique est entrée en vigueur en 2000; juge préoccupante la conclusion de la Cour selon laquelle il n'existe pas de système de contrôle commun en ce qui concerne le développement rural, que plusieurs organismes de certification se déclarent préoccupés par les dépenses et que les normes de "bonnes pratiques agricoles" sont mal ...[+++]


34. notes that few corrections have been applied to rural development expenditure since this policy entered into force in 2000; is concerned by the Court’s conclusions that “there is no common control system for rural development”, that “several certifying bodies express concerns about this expenditure” and that “standards for ‘good farming practice’ are poorly defined or are unverifiable”; asks the Commission to clarify and tighten the control systems for rural development expenditure;

34. constate que les corrections appliquées aux dépenses afférentes au développement rural ont été rares depuis que cette politique est entrée en vigueur en 2000; juge préoccupante la conclusion de la Cour selon laquelle il n'existe pas de système de contrôle commun en ce qui concerne le développement rural, que plusieurs organismes de certification se déclarent préoccupés par les dépenses et que les normes de "bonnes pratiques agricoles" sont mal ...[+++]


With low self-esteem and often low levels of education, the chances of finding a job are poor with the consequent risk of a return to illegal practices.

Pénalisées par une estime de soi médiocre et des niveaux d'éducation généralement peu élevés, ces personnes n'ont que peu de chance de décrocher un emploi et risquent dès lors de retomber dans des activités illégales.


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