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Action against monopolies
Action against restrictive practices
Code of Good Practice
Concentration authorisation
Control of restrictive practices
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
Evolution in practices in practiced dance tradition
GAP
Good agricultural practice
Good agricultural practices
Illegal trade practice
Joint Practical Guide
Maintain work environment in a veterinary practice
Maintain work environments in a veterinary practice
Prepare examinations for vocational courses
Prepare work environment in a veterinary practice
Restriction on competition
Restrictive-practice authorisation
Restrictive-practice authorization
Unfair competition
Unfair trade practice
Usual good farming practice

Vertaling van "prepare practical " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
maintain work environment in a veterinary practice | prepare work environment in a veterinary practice | ensure appropriate work environment in a veterinary practice | maintain work environments in a veterinary practice

entretenir les espaces de travail dans un cabinet vétérinaire


Code of Good Practice | Code of Good Practice for the Preparation, Adoption and Application of Standards

Code de pratique | Code de pratique pour l'élaboration,l'adoption et l'application des normes


evolution in practices in practiced dance tradition | progress in delivery practices in practiced dance tradition | advancement in delivery practices in practiced dance tradition | evolution in delivery practices in practiced dance tradition

évolution des pratiques de prestation de la danse traditionnelle appliquée


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

préparer des examens pour les formations professionnelles


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

réglementation des ententes [ action contre les monopoles | lutte contre les ententes ]


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]


restrictive-practice authorisation [ concentration authorisation | restrictive-practice authorization ]

autorisation d'entente [ attestation négative | autorisation de concentration ]


Joint Practical Guide | Joint Practical Guide for persons involved in drafting legislation within the Community institutions | Joint Practical Guide of the European Parliament, the Council and the Commission for persons involved in the drafting of European Union legislation

Guide pratique commun du Parlement européen, du Conseil et de la Commission à l’intention des personnes qui contribuent à la rédaction des textes législatifs au sein des institutions communautaires


good agricultural practice | good agricultural practices | usual good farming practice | GAP [Abbr.]

bonne pratique agricole | bonnes pratiques agricoles | BPA [Abbr.]


Iron preparations and other anti-hypochromic-anaemia preparations

Préparations à base de fer et autres préparations prescrites dans les anémies hypochromes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
65 (1) Every person subject to the Code of Service Discipline by virtue of paragraph 60(1)(f), (g), (i) or (j) shall, for the purposes of preparation, practice or execution of any plan, arrangement or manoeuvre for the defence or evacuation of any area in the event of attack, be under the command of the commanding officer of the unit or other element of the Canadian Forces that the person is accompanying or with which the person is serving or is in attendance and, for those purposes, the commanding officer shall be deemed to be a superior officer of the person.

65 (1) Toute personne assujettie au code de discipline militaire aux termes de l’alinéa 61(1)f), g), i) ou j) est, pour la préparation ou l’exécution de quelque plan, arrangement ou manoeuvre en vue de la défense ou de l’évacuation d’une zone dans l’éventualité d’une attaque — ainsi que pour l’entraînement y afférent — placée sous l’autorité du commandant de l’unité ou autre élément des Forces canadiennes qu’elle accompagne ou avec lequel elle sert ou se trouve, et ce commandant est réputé, à ces fins, être le supérieur de cette personne.


65 (1) Every person subject to the Code of Service Discipline by virtue of paragraph 60(1)(f), (g), (i) or (j) shall, for the purposes of preparation, practice or execution of any plan, arrangement or manoeuvre for the defence or evacuation of any area in the event of attack, be under the command of the commanding officer of the unit or other element of the Canadian Forces that the person is accompanying or with which the person is serving or is in attendance and, for those purposes, the commanding officer shall be deemed to be a superior officer of the person.

65 (1) Toute personne assujettie au code de discipline militaire aux termes de l’alinéa 61(1)f), g), i) ou j) est, pour la préparation ou l’exécution de quelque plan, arrangement ou manoeuvre en vue de la défense ou de l’évacuation d’une zone dans l’éventualité d’une attaque — ainsi que pour l’entraînement y afférent — placée sous l’autorité du commandant de l’unité ou autre élément des Forces canadiennes qu’elle accompagne ou avec lequel elle sert ou se trouve, et ce commandant est réputé, à ces fins, être le supérieur de cette personne.


15. Calls on the EU and its Member States to work towards a shared global understanding and operationalisation of humanitarian principles in preparation of the WHS, and to develop jointly a wide, participatory code of conduct among current and new donors in order to share best practices, facilitate access to people in need and enhance existing commitments for good donor practices, such as those reflected in the GHD principles;

15. invite l'Union et ses États membres à travailler à une interprétation et à une mise en pratique communes et globales des principes humanitaires en préparation du sommet humanitaire mondial, et à élaborer ensemble un vaste code de conduite participatif avec les donateurs établis et émergents, dans le but de partager des pratiques exemplaires, de faciliter l'accès aux personnes en détresse et de consolider les engagements déjà pris en faveur de bonnes pratiques des bailleurs de fonds, telles que celles établies dans le cadre de l'initiative Good Humanitarian Donorship;


(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of the Legislative Services Branch to draft bijural legislative texts, (iii) undertook, in drafting both ver ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes l ...[+++]


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the main objectives and best practices in cases where the managing authority involves the relevant partners in the preparation of calls for proposals and in particular the best practices to avoid potential conflicts of interest in cases where relevant partners may be potential beneficiaries, and for the involvement of the relevant partners in the preparation of progress reports and in relation to monitoring and evaluation of programmes in accordance with the relevant provisions of this Regulation and the fund-specific rules;

les principaux objectifs et les meilleures pratiques dans les cas où l'autorité de gestion fait participer les partenaires pertinents à la préparation des appels à propositions et en particulier les meilleures pratiques pour éviter d'éventuels conflits d'intérêt dans les cas où les partenaires pertinents peuvent également être des bénéficiaires potentiels et pour permettre la participation des partenaires pertinents à la préparation des rapports intermédiaires et en ce qui concerne le suivi et l'évaluation des programmes conformément aux dispositions du présent règlement en la matière et des règles spécifiques des fonds;


to prepare an annual report on implementation of the European Statistics Code of Practice (hereinafter referred to as the 'Code of Practice') by the Commission (Eurostat) and to review the reports on implementing the Code of Practice by Member States and include in the annual report an assessment of the overall implementation of the Code of Practice and its implications for the European Statistical System.

d'élaborer un rapport annuel sur la mise en œuvre du code de bonnes pratiques de la statistique européenne (ci-après dénommé «le code de bonnes pratiques») par la Commission (Eurostat), d'examiner les rapports sur la mise en œuvre du code de bonnes pratiques par les États membres et d'inclure dans le rapport annuel une évaluation de la mise en œuvre globale du code de bonnes pratiques et de ses implications pour le Système statistique européen.


7. Stresses that the energy sector is a key sector for accession and that the candidate countries must immediately start preparing practical measures to implement the new legislation as regards the liberalisation of electricity and gas, renewable sources of energy, security of supply and EU commitments to reduce CO2 emissions; calls also on the Commission to take into account the situation of the candidate countries as regards the question of trading in emission certificates on the basis of the Kyoto Protocol;

7. souligne que le secteur de l'énergie revêt une importance cruciale sous l'angle de l'adhésion et que les pays candidats doivent dès aujourd'hui préparer les étapes concrètes nécessaires à la mise en œuvre de la nouvelle législation en ce qui concerne la libéralisation du marché de l'électricité et du gaz, les énergies renouvelables, la sécurité d'approvisionnement et la réduction des émissions de CO2; demande à la Commission de tenir compte, en ce qui concerne le commerce des certificats d'émissions, sur la base du protocole de Kyoto, de la situation des pays candidats;


I also believe it is good that the Member States should not only be obliged to prepare practical programmes for achieving the targets, but that obligations should also be imposed in terms of informing people about the programmes that are being prepared and about the results – both positive and negative – that are obtained, just as we have acquired a number of rules as to when people are to be notified that there are problems with the unduly strong concentration of ozone – both people in general and people belonging to groups which are especially sensitive to problems in this area.

Je me réjouis également de savoir que les États membres ne seront pas seulement obligés d’élaborer des programmes concrets permettant d’atteindre les objectifs fixés, mais qu’ils auront également l’obligation d’informer les citoyens sur les programmes mis en œuvre et sur les résultats obtenus - qu’ils soient positifs ou négatifs. Je suis également ravi d’apprendre que nous disposerons désormais de certaines règles concernant le moment auquel les citoyens devront être avertis en cas de trop forte concentration d’ozone - les citoyens en général, mais aussi les groupes particulièrement sensibles aux problèmes enregistrés dans ce domaine.


* Vocational training At Community level, the Commission, which has considerable experience in this field, is preparing practical training operations through public and private institutions, which must fit into a long- running multiannual programme and the work of the future European training foundation.

* Formation professionnelle Sur un plan communautaire, la Commission, forte d'une certaine expérience dans ce domaine, prépare des actions concrètes de formation à travers des institutions publiques et privées qui doivent s'insérer dans une programmation pluriannuelle de longue haleine et dans les travaux de la future fondation européenne de formation (voir chapitre C ci-dessus).


* Vocational training At Community level, the Commission, which has considerable experience in this field, is preparing practical training operations through public and private institutions, which must fit into a long- running multiannual programme and the future European training foundation (see section C above)/.

* Formation professionnelle Sur un plan communautaire, la Commission, forte d'une certaine expérience dans ce domaine, prépare des actions concrètes de formation à travers des institutions publiques et privées qui doivent s'insérer dans une programmation pluriannuelle de longue haleine et dans les travaux de la future fondation européenne de formation (voir chapitre C ci-dessus).


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