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Dropout
Dropping out
Early school leaver
Early school leaving
Educational dropout
Female student drop-out rate
High School Drop-out Prevention Strategy
School dropout
School leavers
Student dropout
University dropout

Traduction de «prevent students dropping » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


dropout [ dropping out | early school leaver | early school leaving | educational dropout | school dropout | student dropout | university dropout | school leavers(UNBIS) ]

abandon scolaire [ abandon de la scolarité | abandon des études | abandon en cours d'études | décrochage scolaire | jeune en décrochage scolaire | jeune en rupture scolaire | jeune quittant l'école prématurément | rupture scolaire | sortie précoce du système éducatif ]


High School Drop-out Prevention Strategy

Stratégie de prévention de l'abandon des études secondaires


Evaluating the Effectiveness of School Drop-Out Prevention Strategies: Some Suggestions for Future Research-Final Report

Évaluation de l'efficacité des stratégies de prévention des abandons scolaires : Propositions pour une étude ultérieure - Rapport définitif
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
20. Calls on the Member States to ensure equal access to education for girls and boys, regardless of their age, gender, socio-economic status, cultural background or religion, and emphasises the need for European, national, and local institutions to promote specific programmes to integrate marginalised communities in general in schools as well as, in particular, girls from those communities, since they often face multiple discrimination, and all minorities in European society; highlights the importance of ensuring that girls complete their secondary education, and emphasises the need for financial assistance programmes for economically disadvantaged families in order to prevent students dropping ...[+++]

20. appelle les États membres à garantir aux garçons et aux filles une égalité d'accès à l'éducation, indépendamment de leur âge, genre, condition socio-économique, culture ou religion, et estime que les institutions européennes, nationales et locales doivent promouvoir des programmes spécifiques en faveur de l'intégration dans les écoles des communautés marginalisées, ainsi que, en particulier, des filles de ces communautés, étant donné qu'elles font face à des discriminations multiples, et de toutes les minorités qui composent l'espace social européen; met en exergue l'importance de veiller à ce que les filles termin ...[+++]


20. Calls on the Member States to ensure equal access to education for girls and boys, regardless of their age, gender, socio-economic status, cultural background or religion, and emphasises the need for European, national, and local institutions to promote specific programmes to integrate marginalised communities in general in schools as well as, in particular, girls from those communities, since they often face multiple discrimination, and all minorities in European society; highlights the importance of ensuring that girls complete their secondary education, and emphasises the need for financial assistance programmes for economically disadvantaged families in order to prevent students dropping ...[+++]

20. appelle les États membres à garantir aux garçons et aux filles une égalité d'accès à l'éducation, indépendamment de leur âge, genre, condition socio-économique, culture ou religion, et estime que les institutions européennes, nationales et locales doivent promouvoir des programmes spécifiques en faveur de l'intégration dans les écoles des communautés marginalisées, ainsi que, en particulier, des filles de ces communautés, étant donné qu'elles font face à des discriminations multiples, et de toutes les minorités qui composent l'espace social européen; met en exergue l'importance de veiller à ce que les filles termin ...[+++]


20. Calls on the Member States to ensure equal access to education for girls and boys, regardless of their age, gender, socio-economic status, cultural background or religion, and emphasises the need for European, national, and local institutions to promote specific programmes to integrate marginalised communities in general in schools as well as, in particular, girls from those communities, since they often face multiple discrimination, and all minorities in European society; highlights the importance of ensuring that girls complete their secondary education, and emphasises the need for financial assistance programmes for economically disadvantaged families in order to prevent students dropping ...[+++]

20. appelle les États membres à garantir aux garçons et aux filles une égalité d'accès à l'éducation, indépendamment de leur âge, genre, condition socio-économique, culture ou religion, et estime que les institutions européennes, nationales et locales doivent promouvoir des programmes spécifiques en faveur de l'intégration dans les écoles des communautés marginalisées, ainsi que, en particulier, des filles de ces communautés, étant donné qu'elles font face à des discriminations multiples, et de toutes les minorités qui composent l'espace social européen; met en exergue l'importance de veiller à ce que les filles termin ...[+++]


BSR Stars ‘Demola’ is a collaborative open innovation platform where talented university students co-create new solutions to real-life problems with companiesThe project helps to prevent students from ‘dropping out’ of universities Launched in Tampere (Finland) in 2008, ‘Demola’ has now been exported within the Baltic Sea region (to Latvia, Lithuania, Sweden) and beyond (to Hungary, Slovenia).

BSR Stars «Demola» est une plate-forme collaborative d'innovation ouverte permettant à des étudiants universitaires talentueux d'élaborer des solutions nouvelles à des problèmes concrets de concert avec les entreprises. Le projet contribue à freiner le «décrochage» des étudiants des universités. Lancé à Tampere (Finlande) en 2008, «Demola» est désormais exporté vers d'autres pays de la région de la mer Baltique (Lettonie, Lituanie, Suède) et au-delà (Hongrie, Slovénie).


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68. Calls on the Member States to provide a wide range of support structures, such as scholarships, grants, student loans on favourable terms, tutoring, mentoring and networking assistance to disadvantaged students throughout their studies, in order to prevent them dropping out at the secondary or tertiary stage, and at tertiary level help them gain access to the Erasmus programme, in which current participation rates for students coming from low-income families are lower than average, as well as promoting their access to quality internships in business, public administration ...[+++]

68. demande aux États membres de proposer un large éventail de structures de soutien, comme des bourses, des subventions et des prêts étudiant à des conditions favorables, des systèmes de tutorat, de parrainage et de constitution de réseaux au bénéfice des élèves défavorisés tout au long de leurs études, de façon à prévenir leur sortie précoce de l'enseignement secondaire ou universitaire, et d'aider ces élèves, au niveau de l'enseignement supérieur, à accéder au programme Erasmus - les taux actuels de participation des étudiants issus de familles à bas revenus étant inférieurs à ...[+++]


68. Calls on the Member States to provide a wide range of support structures, such as scholarships, grants, student loans on favourable terms, tutoring, mentoring and networking assistance to disadvantaged students throughout their studies, in order to prevent them dropping out at the secondary or tertiary stage, and at tertiary level help them gain access to the Erasmus programme, in which current participation rates for students coming from low-income families are lower than average, as well as promoting their access to quality internships in business, public administration ...[+++]

68. demande aux États membres de proposer un large éventail de structures de soutien, comme des bourses, des subventions et des prêts étudiant à des conditions favorables, des systèmes de tutorat, de parrainage et de constitution de réseaux au bénéfice des élèves défavorisés tout au long de leurs études, de façon à prévenir leur sortie précoce de l'enseignement secondaire ou universitaire, et d'aider ces élèves, au niveau de l'enseignement supérieur, à accéder au programme Erasmus - les taux actuels de participation des étudiants issus de familles à bas revenus étant inférieurs à ...[+++]


Our best chance to assist students is through prevention programs, before they drop out of the education system.

Notre meilleure chance d'aider les étudiants est d'appliquer des programmes de prévention avant qu'ils décrochent du système scolaire.


The regime has expelled activists from universities and prevented them from pursuing their education, and it has repeatedly attacked campuses or dormitories, firing tear gas and bullets, resulting in the killing of students and forcing them to drop out of university for fear of arrest.

Il a expulsé des manifestants des universités et les a empêchés de poursuivre leurs études. Il a, à de nombreuses reprises, attaqué les campus ou les résidences universitaires, faisant usage de gaz lacrymogènes et d'armes à feu.


We recommend the following: that the federal government encourage and provide financial support to first nations so they can develop their own health human resources strategy on a regional scale; that, in Quebec, the federal government agree to bring its programs and policies in line with the framework set out in the First Nations Health and Social Services Blueprint for 2007 to 2017; that the federal government foster the creation of post-secondary institutions tailored to first nations, in partnership with colleges, universities and first nations authorities; that the federal government fund training, support and cultural adaptation initiatives to prevent first nat ...[+++]

Nous recommandons que le gouvernement fédéral encourage et soutienne financièrement les Premières nations pour qu'elles réalisent leur propre planification stratégique à l'échelle des régions en matière de développement des ressources humains en santé; qu'en ce qui concerne le Québec, le gouvernement fédéral accepte d'orienter ses programmes et ses politiques conformément au cadre établi dans le plan directeur de la santé et des services sociaux des Premières nations du Québec 2007-2017; que le gouvernement fédéral favorise le développement des institutions postsecondaires spécifiques aux Premières nations, en partenariat avec les collègues, les universités et les instances concernées des Premières nations; que le gouvernement fédéral so ...[+++]


With regard to Canada's dropout problem, the Organization for Economic Cooperation and Development's report on education, released in September of 1997, states that Canada should look at preventive measures, early childhood education, effective career guidance and more years of compulsory schooling to reduce the number of students who either drop out or graduate without the basic skills for the job market.

Par rapport au problème du décrochage au Canada, l'Organisation de coopération et de développement économiques explique, dans son rapport sur l'éducation rendu public en septembre 1997, que le Canada devrait envisager des mesures de prévention, l'éducation des jeunes enfants, des services d'orientation professionnelle efficaces et un nombre accru d'années d'études obligatoires, cela pour réduire le nombre d'étudiants qui décrochent ou qui, lorsqu'ils finissent leurs études, n'ont pas les qualifications de base pour accéder au marché d ...[+++]




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'prevent students dropping' ->

Date index: 2023-04-05
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