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Artist's initials
Carry out emergency situation prioritisation
Designer's initials
Determine priority emergency situations
Federal popular initiative
Initials of the artist
Initials of the designer
Initiative in the form of a specific draft
Look after youths' psychiatric care needs
Manage youths' psychiatric care needs
Mixed-initiative dialog
Mixed-initiative dialogue
Mixed-initiative exchange
Mixed-initiative interaction
Mixed-initiative man-computer discourse
Popular initiative
Popular initiative in the form of a draft proposal
Popular initiative in the form of a specific draft
Prioritisation
Prioritisation of customers
Prioritise
Prioritise children's psychiatric care needs
Prioritise emergencies
Prioritise requests
Prioritise youths' psychiatric care needs
Prioritising a requests
Prioritising requests
Prioritize
Priority treatment of customers
Priorize
Request for a vote on an initiative
Schedule requests
Systems prioritization
Triage

Traduction de «prioritise initiatives » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
prioritising requests | schedule requests | prioritise requests | prioritising a requests

établir un ordre de priorités de demandes


determine emergency priorities and dispatch ambulances accordingly | determine priority emergency situations | carry out emergency situation prioritisation | prioritise emergencies

établir des priorités dans les urgences


manage youths' psychiatric care needs | prioritise children's psychiatric care needs | look after youths' psychiatric care needs | prioritise youths' psychiatric care needs

établir des priorités dans les besoins en soins psychiatriques des jeunes


priority treatment of customers | prioritisation of customers

traitement prioritaire de clients


prioritize [ prioritise | priorize ]

accorder la priorité à [ donner la priorité à | prioriser ]


triage | systems prioritization | prioritisation

triage | tri


mixed-initiative dialogue [ mixed-initiative dialog | mixed-initiative interaction | mixed-initiative man-computer discourse | mixed-initiative exchange ]

dialogue convivial [ dialogue à initiative mixte | dialogue à initiative partagée ]


designer's initials [ artist's initials | initials of the designer | initials of the artist ]

initiales du concepteur [ initiales du dessinateur | initiales de l'artiste | paraphe de l'artiste | «signature» de l'artiste ]


popular initiative in the form of a draft proposal | popular initiative in the form of a specific draft | initiative in the form of a specific draft

initiative populaire revêtant la forme d'un projet rédigé | initiative populaire présentée sous la forme d’un projet rédigé | initiative populaire présentée sous forme de projet rédigé de toutes pièces | initiative revêtant la forme d'un projet rédigé


federal popular initiative | popular initiative | request for a vote on an initiative

initiative populaire en matière fédérale | initiative populaire fédérale | demande d'initiative | initiative populaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Prioritise initiatives that would simplify or improve existing laws such as those initiatives identified in the Commission's REFIT programme – to deliver the intended benefits more quickly.

donner la priorité aux initiatives qui simplifieraient ou amélioreraient la législation existante, comme celles recensées dans le programme REFIT de la Commission, de manière à obtenir plus rapidement les bénéfices recherchés.


a proposal for a new interinstitutional agreement between the Parliament, the Council and the European Commission which will aim to ensure that all parties legislate better, for example, by prioritising initiatives that improve existing laws and conducting impact assessments of any substantial amendments by the Parliament or Council to legislation proposed by the Commission.

une proposition pour un nouvel accord interinstitutionnel entre la Commission européenne, le Parlement et le Conseil qui visera à garantir que toutes les parties légifèrent mieux, par exemple, en donnant la priorité à des initiatives qui améliorent les législations existantes et en procédant à des analyses d’impact de toute modification substantielle apportée par le Parlement ou le Conseil à une proposition de législation de la Commission.


42. Encourages the Commission and the Member States to further prioritise initiatives directed towards supporting cultural diversity, intercultural dialogue and education, and to fully exploit EU financial instruments, programmes and initiatives, such as the Erasmus+, Europe for Citizens, Creative Europe and Horizon 2020 programmes, EU neighbourhood policy and external relations instruments, and bodies such as the European Union Agency for Fundamental Rights, for the promotion and support of intercultural dialogue and cultural diversity within Europe and with its neighbour countries and other world regions;

42. invite la Commission et les États membres à accorder une priorité plus grande aux initiatives en faveur de la diversité culturelle, du dialogue interculturel et de l'éducation et à tirer pleinement parti des instruments financiers, des programmes et des initiatives de l'Union, tels que les programmes Erasmus+, L'Europe pour les citoyens, Europe créative et Horizon 2020, la politique de voisinage de l'Union et les instruments des relations extérieures, ainsi que des organes tels que l'Agence des droits fondamentaux de l'Union europ ...[+++]


c.Increase awareness and prioritise joint actions and exchange of best practises, in close cooperation with the UN, regional organizations and civil society, including the 10 year global initiative (Convention against torture Initiative, CTI), to achieve global ratification and implementation of the UN Convention against Torture (CAT) by 2024 and to promote the ratification and implementation of its Optional Protocol (OPCAT) and the International Convention for the Protection of All Persons from Enforced Disappearance.

c.Mener des actions de sensibilisation et accorder une priorité élevée aux actions conjointes et aux échanges de bonnes pratiques, en étroite coopération avec les Nations unies, les organisations régionales et la société civile, y compris l’initiative mondiale sur 10 ans relative à la convention contre la torture, pour parvenir d’ici 2024 à la ratification et à la mise en œuvre de la convention contre la torture à l’échelle mondiale et pour promouvoir la ratification et la mise en œuvre du protocole facultatif de cette convention ains ...[+++]


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On the basis of the debate initiated by this Communication, the Commission will consider proposing a focused set of prioritised actions in Spring 2003.

Sur la base du débat initié par la présente communication, la Commission envisagera de proposer un ensemble ciblé d'actions prioritaires au printemps 2003.


The initiative is part of the Commission's wider commitment to provide tailored assistance to regions in order to help them improve the way they manage and invest Cohesion Policy funds (see MEMO 15/4654) and foster more ownership, coordination and prioritisation in regional investment and development strategies.

L'initiative s'inscrit dans un engagement plus large pris par la Commission de fournir aux régions une assistance sur mesure afin de les aider à améliorer la manière dont elles gèrent et investissent les fonds de la politique de cohésion (voir MEMO 15/4654) et de favoriser une plus grande appropriation, coordination et hiérarchisation des priorités dans le cadre des stratégies régionales en matière d'investissement et de développement.


C. whereas the Commission should seek as a priority to devote its energies and resources in supporting the member states in dealing effectively with these crises whilst avoiding bureaucracy and centralisation; whereas the 2013 work programme for the last full year of the current Commission’s term of office must prioritise initiatives that will stimulate growth and improve competiveness;

C. considérant que la Commission devrait avant tout consacrer son énergie et ses ressources à soutenir les États membres pour qu'ils puissent lutter efficacement contre ces crises, tout en évitant la bureaucratie et la centralisation; que le programme de travail pour 2013, dernière année complète du mandat de l'actuelle Commission, doit accorder la priorité aux initiatives qui stimulent la croissance et améliorent la compétitivité;


84. Urges the Commission to prioritise initiative that promote growth and jobs which are crucial for Europe’s economic recovery; Calls for enhanced budgetary efforts to support competitiveness, innovation and small and medium enterprises (SMEs), since most of the EU economic potential lies in its 23 million SMEs, which, are the backbone of our economy; considers that strengthening the European Investment Bank (EIB) support for SMEs and infrastructure should be considered a key priority;

84. demande instamment à la Commission de privilégier les initiatives de nature à promouvoir la croissance et les emplois qui sont déterminants pour la reprise économique de l'Europe; souhaite que des efforts budgétaires accrus soient consentis en faveur de la compétitivité, de l'innovation ainsi que des petites et moyennes entreprises, car le potentiel économique européen réside pour l'essentiel dans ses 23 millions de PME, qui forment l'épine dorsale de notre économie; estime que le renforcement des interventions de la Banque européenne d'investissement au service des PME et des infrastructures devrait être considéré ...[+++]


24. Recalls that the main challenge for poor countries is to broaden the tax base; points out that among other factors the decline of trade taxes has led to the introduction of consumption taxes (VAT or energy taxes); considers that even if VAT can enable the widening of the tax base in economies with large informal sectors, the non-discriminatory nature of VAT hits poor people the hardest; believes that EU development assistance should prioritise initiatives to improve the effectiveness and transparency of tax systems, e.g. by investigating ways in which developing countries can broaden their tax base/tax revenue stream through direc ...[+++]

24. rappelle qu'élargir l'assiette fiscale constitue le principal défi pour les pays pauvres; souligne que la diminution des taxes commerciales a notamment conduit à l'introduction de taxes à la consommation (TVA et taxes sur l'énergie); considère que, même si la TVA peut permettre l'élargissement de l'assiette fiscale dans les économies disposant de secteurs informels importants, elle frappe plus durement les pauvres en raison de son caractère non discriminatoire; estime que l'aide européenne au développement devrait être orientée en priorité vers des initiatives destinées à améliorer l'efficacité et la transparence des systèmes fisc ...[+++]


24. Recalls that the main challenge for poor countries is to broaden the tax base; points out that among other factors the decline of trade taxes has led to the introduction of consumption taxes (VAT or energy taxes); considers that even if VAT can enable the widening of the tax base in economies with large informal sectors, the non-discriminatory nature of VAT hits poor people the hardest; believes that EU development assistance should prioritise initiatives to improve the effectiveness and transparency of tax systems, e.g. by investigating ways in which developing countries can broaden their tax base/tax revenue stream through direc ...[+++]

24. rappelle qu'élargir l'assiette fiscale constitue le principal défi pour les pays pauvres; souligne que la diminution des taxes commerciales a notamment conduit à l'introduction de taxes à la consommation (TVA et taxes sur l'énergie); considère que, même si la TVA peut permettre l'élargissement de l'assiette fiscale dans les économies disposant de secteurs informels importants, elle frappe plus durement les pauvres en raison de son caractère non discriminatoire; estime que l'aide européenne au développement devrait être orientée en priorité vers des initiatives destinées à améliorer l'efficacité et la transparence des systèmes fisc ...[+++]


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