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Box-section chassis frame rail
Box-section frame rail
Box-section frame side rail
Box-section side rail
Chassis frame rail
Chassis frame side rail
Chassis rail
Constant section rail
Constant section side rail
Continuous full depth frame side rail
Frame rail
Frame side rail
Full depth frame rail
Industrial siding
Industry track
Ordinance of 26 February 1992 on Private Sidings
PrivSidO
Private rail siding
Private siding
Rail siding
Side beam
Side member
Side rail
Siderail

Traduction de «private rail siding » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
rail siding | private rail siding

embranchement particulier


chassis frame side rail [ chassis frame rail | frame side rail | side rail | chassis rail | frame rail ]

longeron de cadre de châssis [ longeron de châssis ]


chassis frame side rail | frame side rail | chassis frame rail | side rail

longeron de cadre de châssis | longeron de châssis


side beam | side member | side rail | siderail

longeron | longeron du châssis


constant section side rail [ continuous full depth frame side rail | constant section rail | full depth frame rail ]

longeron à section constante


box-section chassis frame rail [ box-section side rail | box-section frame side rail | box-section frame rail ]

longeron à profilé fermé [ longeron caissonné ]


industrial siding | industry track | private siding

embranchement particulier


industrial siding(private siding | industry track

embranchement particulier


box-section chassis frame rail | box-section side rail | box-section frame side rail

longeron à profilé fermé | longeron caissonné | longeron en caisson | longeron à section fermée


Ordinance of 26 February 1992 on Private Sidings [ PrivSidO ]

Ordonnance du 26 février 1992 sur les voies de raccordement [ OVR ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The insurance and liability aspect on the rail side is handled through the private sector.

C'est le privé qui se charge des questions relatives aux assurances et aux responsabilités.


The objective of the aid scheme is to grant funding for investments in the construction, extension and reactivation of private sidings in order to increase rail freight traffic with the aim to shift a proportion of freight traffic from road to rail.

Le régime d’aide a pour objet l’octroi de fonds pour le financement d’investissements en vue de la construction, de l’extension et de la remise en service de voies d’évitement privées, dans le but d’accroître le trafic ferroviaire de marchandises et, partant, de transférer une partie du trafic marchandises de la route vers le rail.


In my own country of Belgium, for example, the railways’ share of the transport markets is falling; in ten years the number of private sidings has fallen to a third of its former level; this means that the rail industry has not furnished proof of its efficiency, and as a result of this it has been gradually shedding jobs.

Par exemple, dans mon propre pays, la Belgique, la part du marché du transport que détiennent les chemins de fer se réduit. En dix ans, le nombre de lignes privées a chuté pour atteindre le tiers de son niveau précédent; cela signifie que l’industrie ferroviaire n’a pas fourni la preuve de son efficacité et a, par conséquent, progressivement perdu des emplois.


In other words, the Commission proposals – and unfortunately these reports go along with them – care nothing for quality, the cost of transport or the safety of users, all of which have been blown out of the water by the philosophy of unbridled competition and the profitability of capital, leaving the way free for private investors to ransack the profitable rail transport sector and dump responsibility for exorbitant infrastructure building and maintenance cos ...[+++]

En d’autres termes, les propositions de la Commission - et malheureusement ces rapports en sont une prolongation - ne se soucient guère de la qualité, du coût des transports ou de la sécurité des usagers, trois facteurs sacrifiés sur l’autel de la concurrence à tout prix et du profit financier, laissant aux investisseurs privés la voie libre pour piller le juteux secteur du transport ferroviaire et se décharger sur le secteur public de la lourde responsabilité de prendre en charge le développement des infrastructures et des coûts de maintenance - tâche ô combien exorbitante - et de gérer le volet le moins profitable du transport ferrovia ...[+++]


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The government supports the bill and we encourage members on the other side to do likewise because it is an important moment in Canadian history, allowing one of our crown corporations to become a full player in the private sector and give the country what it needs, efficient, affordable and reliable rail service.

Le gouvernement appuie ce projet de loi et invite les députés d'en face de faire de même, car nous vivons un moment important dans l'histoire du Canada, puisque nous permettons à l'une de nos sociétés d'État d'évoluer librement dans le secteur privé et nous donnons aux Canadiens ce dont ils ont besoin, soit un réseau ferroviaire efficace, abordable et fiable.




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'private rail siding' ->

Date index: 2024-10-15
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