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Reducing Paper Burden on Small Business

Vertaling van "progressively reduce them " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
the aids granted to shipbuilding shall be progressively reduced

les aides à la construction navale sont progressivement réduites


A rare hereditary motor and sensory neuropathy disorder with characteristics of the typical CMT phenotype (slowly progressive distal muscle atrophy and weakness in upper and lower limbs, distal sensory loss in extremities, reduced or absent deep tend

maladie de Charcot-Marie-Tooth intermédiaire autosomique dominante type F


A rare non-progressive form of cone photoreceptor dysfunction characterized by reduced visual acuity, normal retinal appearance and absent or reduce cone responses on electroretinography but normal color vision. The syndrome is very rare with only 14

oligocône trichromatie


A rare non-progressive form of cone photoreceptor dysfunction characterised by reduced visual acuity, normal retinal appearance and absent or reduce cone responses on electroretinography but normal colour vision. The syndrome is very rare with only 1

syndrome oligocône


Reducing Paper Burden on Small Business [ Reducing Paper Burden on Small Business - A Progress Report for 1995 by the President of the Treasury Board ]

Réduire la paperasserie pour les PME [ Réduire la paperasserie pour les PME - Rapport d'étape du Président du Conseil du Trésor pour l'année 1995 ]


Reducing Paper Burden on Small Business - Making it Permanent, A Progress Report by the Treasury Board President

Réduire la paperasserie pour les PME - Une réforme durable, Un rapport d'étape du président du Conseil du Trésor


A Guide for Tracking Progress on the Objectives of the National Strategy to Reduce Tobacco use in Canada

Guide de repérage pour l'établissement des objectifs stratégiques nationaux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Draws attention with satisfaction to the Court of Auditors' comment about the reduction in the carryover of committed appropriations from 32 % in 2012 to 29 % in 2013; notes the Court of Auditors' comment that these carryovers mainly concern procurement procedures concluded late in the year due to reasons mostly beyond the Institute's control; calls on the Institute to continue its efforts to progressively reduce them and to deliver improved budget efficiency;

6. attire l'attention, avec satisfaction, sur le commentaire de la Cour des comptes concernant la réduction du transfert des crédits d'engagement, qui sont passés de 32 % en 2012 à 29 % en 2013; prend note du commentaire de la Cour des comptes selon lequel ces transferts portent sur des procédures des marchés conclues tard dans l'année pour des raisons largement indépendantes du contrôle de l'Institut; invite l'Institut à poursuivre ses efforts en vue de les réduire progressivement et d'accroître l'efficacité du budget;


When establishing the future budgetary allocations for economic and social cohesion, the Union will need to take into account the unprecedented scale of economic and social disparities in an enlarged Union highlighted in this progress report, and the intensive, long-term nature of the effort required to reduce them.

Lors de la fixation des dotations budgétaires futures concernant la cohésion économique et sociale, l'Union devra tenir compte de l'amplitude sans précédent des disparités économiques et sociales dans une Union élargie, mise en évidence dans ce rapport d'étape et le caractère intensif des efforts à long terme, nécessaire pour les réduire.


This progress report confirms both the unprecedented increase in the disparities within the enlarged Union and the long-term nature of the efforts that will be needed to reduce them.

Ce rapport d'étape confirme à la fois l'accroissement sans précédent des disparités au sein d'une Union élargie et la nécessité d'efforts à long terme pour les réduire.


(3) Transposing the acquis and EU standards in the candidate countries in the field of synthetic drugs and their precursor chemicals, with a specific focus on strengthening the institutions responsible for enforcing the legislation, on improving co-ordination amongst them, regional inter-agency co-operation and the information exchange to monitor precursor chemicals and reduce their diversion - In February 2002, the Dutch Ministry of Justice was entrusted with the implementation of this Phare project worth EUR 1.5 million. This p ...[+++]

(3) Transposition, dans les pays candidats, de l'acquis et des normes communautaires dans le domaine des drogues de synthèse et des précurseurs de drogues, en mettant particulièrement l'accent sur le renforcement des institutions chargées de faire appliquer la législation et sur l'amélioration de la coordination entre elles, de la coopération régionale entre les agences et de l'échange d'informations pour surveiller les précurseurs et réduire leur détournement - En février 2002, le ministère néerlandais de la Justice a été chargé de mettre en oeuvre ce projet Phare, doté de 1,5 million d'euros, qui progresse de façon satisfaisante.


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It aims to support EU countries’ progress towards common priorities in line with the EU alcohol strategy, and to help them to address and reduce alcohol-related harm.

Elle vise à encourager les progrès des pays de l’UE vers la réalisation de priorités communes conformément à la stratégie de l’UE en matière d’alcool et les aider à combattre et à réduire les dommages liés à l’alcool.


32. As job mobility tends to increase, thanks to the technological progress that is reducing the constraint of physical location, individuals will be freer to choose where to work and live. Less densely populated, rural or outlying regions, including border areas, can try to turn this development to their advantage and attract inhabitants by offering them a different way of life from the towns and cities and other densely populated areas. Conversely, the latter can attempt to improve their quality of life through better use of transpo ...[+++]

32. La mobilité professionnelle tendant à augmenter, grâce au progrès technologique réduisant la contrainte de localisation, les individus seront plus libres de choisir leur lieu de vie et de travail. Les régions moins peuplées, rurales ou périphériques, y compris les zones frontalières, peuvent essayer d'en profiter pour attirer des habitants en leur offrant des modes de vie différents de ceux des villes et autres zones densément peuplées. Réciproquement, ces dernières peuvent tenter d'améliorer la qualité de vie par une meilleure utilisation des systèmes de transport et de l'énergie, la diminution des nuisances sonores et atmosphérique ...[+++]


37. Points out that domestic and crossborder multilateral interchange fees (MIFs) in the Single Euro Payments Area (SEPA) vary significantly between Member States; believes that both domestic and crossborder multilateral interchange fees in the SEPA should be harmonised in order to allow consumers to benefit from the single market; calls on the Commission to conduct an impact assessment, by the end of 2012, on setting a cap for MIFs and progressively reducing it; calls on the Commission to propose a regulation harmonising MIFs and progressively decreasing them ...[+++]

37. souligne que les commissions multilatérales d'interchange (CMI) nationales et transfrontalières au sein de l'espace unique de paiements en euros (SEPA) varient considérablement d'un État membre à l'autre; estime que les commissions multilatérales d'interchange, tant nationales que transfrontalières, au sein de l'espace unique de paiements en euros (SEPA) devraient être harmonisées pour permettre aux consommateurs de tirer profit du marché unique; demande à la Commission de réaliser une analyse d'impact, au plus tard avant la fin de 2012, sur le plafonnement des CMI et leur réduction progressive; invite la Commission à proposer un ...[+++]


37. Points out that domestic and crossborder multilateral interchange fees (MIFs) in the Single Euro Payments Area (SEPA) vary significantly between Member States; believes that both domestic and crossborder multilateral interchange fees in the SEPA should be harmonised in order to allow consumers to benefit from the single market; calls on the Commission to conduct an impact assessment, by the end of 2012, on setting a cap for MIFs and progressively reducing it; calls on the Commission to propose a regulation harmonising MIFs and progressively decreasing them ...[+++]

37. souligne que les commissions multilatérales d'interchange (CMI) nationales et transfrontalières au sein de l'espace unique de paiements en euros (SEPA) varient considérablement d'un État membre à l'autre; estime que les commissions multilatérales d'interchange, tant nationales que transfrontalières, au sein de l'espace unique de paiements en euros (SEPA) devraient être harmonisées pour permettre aux consommateurs de tirer profit du marché unique; demande à la Commission de réaliser une analyse d'impact, au plus tard avant la fin de 2012, sur le plafonnement des CMI et leur réduction progressive; invite la Commission à proposer un ...[+++]


This was a reasonable vote, following an agreement with the Council which essentially returns to the main proposals of the European Commission: the obligation to reduce the polluting emissions of commercial vehicles to 175 g CO2/km by 2014 for 100% of the fleet, and to reduce them progressively to 147 g CO2/km by 2020.

Un vote raisonnable après un accord avec le Conseil et qui, à peu de choses près, reprend les principales propositions de la Commission européenne, soit l’obligation de ramener les émissions polluantes des utilitaires à 175 g/km de CO2 en 2014 pour 100 % du parc et de les réduire progressivement à 147 g/km de CO2 d’ici à 2020.


12. Insists on the need to particularly focus on non-trade barriers (NTBs), which, as tariffs are progressively reduced or eliminated, tend to become the main obstacle to international trade; draws attention to the great variety, technical complexity and political sensitivity of NTBs, which make them difficult to tackle, and calls on the Commission to devote sufficient resources to that demanding task;

12. insiste sur la nécessité de mettre tout particulièrement l'accent sur les barrières non commerciales, qui, dans la mesure où les tarifs douaniers sont progressivement réduits ou éliminés, tendent à devenir le principal obstacle au commerce international; attire l'attention sur la grande variété, la complexité technique et la sensibilité politique des barrières non commerciales, toutes choses qui rendent difficiles la solution du problème, et invite la Commission à consacrer des ressources suffisantes à cette tâche exigeante;




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Date index: 2021-03-05
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