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Draft regulation
Omnibus II Directive
Proposal for a Regulation
Proposed regulation

Vertaling van "proposed regulation neither " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Draft Amendments to the Income Tax Regulations Relating to Retirement Savings : proposed regulations and explanatory notes

Avant-projet de modification du Règlement de l'impôt sur le revenu concernant l'épargne-retraite : avant-projet de règlement et notes explicatives


proposed regulation [ draft regulation ]

projet de règlement [ projet réglementaire ]


Draft of the Proposed Regulations Respecting Communications With and Services to the Public in Either Official Language

Avant-projet de règlement concernant l'emploi de l'une ou l'autre des langues officielles dans les communications avec le public et la prestation de services au public


regulations of the Council and of the Commission shall refer to any proposals which...

les règlements du Conseil et de la Commission visent les propositions qui...


Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC and Regulations (EC) No 1060/2009, (EU) No 1094/2010 and (EU) No 1095/2010 in respect of the powers of the European Supervisory Authority (European Insurance and Occupational Pensions Authority) and the European Supervisory Authority (European Securities and Markets Authority) | Omnibus II Directive | Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council amending Directives 2003/71/EC and 2009/138/EC in respect of th ...[+++]

directive Omnibus II | Proposition de directive du Parlement européen et du Conseil modifiant les directives 2003/71/CE et 2009/138/CE en ce qui concerne les compétences de l’autorité européenne des marchés financiers et de l’autorité européenne des assurances et des pensions professionnelles


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Calls on the Council to clarify the competence of each existing body in charge of protecting the Union’s financial interests; points out that it is of the utmost importance that the relationship between the EPPO and other existing bodies, such as Eurojust and OLAF, be further defined and clearly demarcated; stresses that the EPPO should take advantage of OLAF’s long-term expertise in conducting investigations, at both national and Union level, in areas pertaining to the protection of the Union’s financial interests, including corruption; stresses, in particular, that the Council should clarify the complementarity of OLAF and EPPO action when it comes to ‘internal’ and ‘external’ investigations; emphasises that the Commission’ ...[+++]

2. invite le Conseil à préciser les compétences de chacun des organes qui sont chargés aujourd'hui d'assurer la protection des intérêts financiers de l'Union; estime qu'il est de la plus grande importance de définir plus finement les relations entre le Parquet européen et les autres organes en place, comme Eurojust et l'OLAF, et de délimiter clairement leurs attributions; souligne que le Parquet européen devrait tirer profit de la longue expérience que l'OLAF a acquise dans la conduite des enquêtes, sur le plan national comme à l'échelle de l'Union, dans les domaines en rapport avec la protection des intérêts financiers de l'Union, not ...[+++]


Indeed, the proposed Regulation neither clarifies this issue nor does it contain a specific legal basis providing for clarification of the circumstances under which such processing by FRONTEX could take place, subject to strong data protection safeguards and in accordance with the proportionality and necessity principles.

En effet, la proposition de règlement ne donne aucune précision sur cette question et ne contient aucune base juridique spécifique permettant de clarifier les circonstances dans lesquelles le traitement par FRONTEX pourrait avoir lieu, sous réserve de garanties solides de protection des données et conformément aux principes de proportionnalité et de nécessité.


This is especially true of the use of certain key terms and concepts, which are neither defined nor explained in the proposal for a Regulation (see paragraphs 21, 23, 35, 39, 41 and 42), although, pursuant to Article 290 of the TFEU, only non-essential elements of the financial rules can be the subject of a delegated act.

Il en va particulièrement du recours à certains notions et concepts clés pour lesquels ni définition ni contour ne figurent dans la proposition de règlement (voir les points 21, 23, 35, 39, 41 et 42), alors que sur la base de l'article 290 du TFUE, seuls les éléments non essentiels des règles financières peuvent faire l'objet d'un acte délégué.


In the event that the Commission neither submits a proposal nor sets out the reasons why no changes are needed to this Regulation, this Regulation should cease to apply.

Dans le cas où la Commission ne soumettrait pas de proposition ni n'exposerait les raisons pour lesquelles elle ne juge pas nécessaire d'apporter des changements au présent règlement, ce dernier devrait cesser de s'appliquer.


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Since neither Directive 97/68/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 1997 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery (4) and Directive 2006/42/EC of the European Parliament and of the Council of 17 May 2006 on machinery (5) nor this Regulation provide for design and construction requirements to ensure safety on the road of self-propelled non-road mobile machinery i ...[+++]

Étant donné que ni la directive 97/68/CE du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 1997 sur le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures contre les émissions de gaz et de particules polluants provenant des moteurs à combustion interne destinés aux engins mobiles non routiers (4) et la directive 2006/42/CE du Parlement européen et du Conseil du 17 mai 2006 relative aux machines (5), ni le présent règlement n’établissent des exigences en matière de conception et de construction visant à garantir la sécurité routière des engins mobiles non routiers automoteurs destinés à être utilisés en particulier dan ...[+++]


This resolution must also make a firm request to Council to adopt a decision on the proposed Regulation of the Solidarity Fund, to facilitate a quicker and more effective response to disasters that Member States are unable to deal with alone. Neither can we forget the victims of these disasters, who need immediate aid and support.

Il faut aussi que cette résolution invite instamment le Conseil à adopter une décision sur la proposition de règlement relatif au Fonds de solidarité, afin de permettre une réaction plus rapide et plus efficace face aux catastrophes auxquelles les États membres ne peuvent faire face seuls, sans oublier les victimes de ces catastrophes qui ont besoin d'une aide et d'une assistance immédiates.


This resolution must also make a firm request to Council to adopt a decision on the proposed Regulation of the Solidarity Fund, to facilitate a quicker and more effective response to disasters that Member States are unable to deal with alone. Neither can we forget the victims of these disasters, who need immediate aid and support.

Il faut aussi que cette résolution invite instamment le Conseil à adopter une décision sur la proposition de règlement relatif au Fonds de solidarité, afin de permettre une réaction plus rapide et plus efficace face aux catastrophes auxquelles les États membres ne peuvent faire face seuls, sans oublier les victimes de ces catastrophes qui ont besoin d'une aide et d'une assistance immédiates.


Since, on the expiry of the period laid down in Article 17(2) of Regulation (EC) No 850/2004, the Council had neither adopted the proposed measures nor indicated its opposition to them, they should, under the third subparagraph of Article 5(6) of Council Decision 1999/468/EC (4), be adopted by the Commission,

Le Conseil n’ayant pas adopté les mesures proposées à l’expiration du délai prévu à l’article 17, paragraphe 2, du règlement (CE) no 850/2004, ni indiqué qu’il s’y opposait, il convient que les mesures soient arrêtées par la Commission, conformément à l’article 5, paragraphe 6, troisième alinéa, de la décision 1999/468/CE du Conseil (4),


The definition of ‘intermediary payment service provider’ (hereinafter the ‘intermediary PSP’) contained in Article 3(6) of the proposed regulation refers to a payment service provider (hereinafter the ‘PSP’) which is neither that of the payer nor that of the payee and which participates in the execution of transfers of funds'.

La définition de «prestataire de services de paiement intermédiaire» (ci-après le «PSP intermédiaire») contenue à l'article 3, paragraphe 6, du règlement proposé fait référence à un prestataire de services de paiement (ci-après le «PSP») «qui n'est ni celui du donneur d'ordre ni celui du bénéficiaire et qui participe à l'exécution du virement de fonds».


Nevertheless, neither this proposal for a regulation nor the proposal for a regulation laying down general provisions sets out the Fund’s expenditure allocation on a year-by-year basis or by programming period.

Néanmoins, ni dans cette proposition de règlement, ni dans la proposition de règlement portant dispositions générales ne se retrouve une répartition des dépenses du Fonds de cohésion, année par année ou pour une période de programmation.




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Date index: 2024-11-07
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