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Give guidance over the phone
Give telephonic advice and support
Handing over for the purpose of giving evidence
Handover for the purpose of providing evidence
Over-the-counter service provider
Provide a global logistics service
Provide global logistics services
Provide over the phone guidance
Provide social guidance over the phone
Surrender for the purpose of providing evidence
Trails Act

Vertaling van "provide slightly over " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
give guidance over the phone | provide over the phone guidance | give telephonic advice and support | provide social guidance over the phone

donner des conseils en matière sociale par téléphone


provide global logistics services | respond to requests for logistical services from all over the world | provide a global logistics service | respond to requests for logistics services from all over the world

répondre aux demandes de services logistiques à travers le monde


handover for the purpose of providing evidence | surrender for the purpose of providing evidence | handing over for the purpose of giving evidence

remise à titre probatoire | remise de moyens de preuve | remise servant à l'administration des preuves


First Nations Jurisdiction over Education in British Columbia Act [ An Act to provide for jurisdiction over education on First Nation lands in British Columbia ]

Loi sur la compétence des premières nations en matière d'éducation en Colombie-Britannique [ Loi concernant la compétence en matière d'éducation sur les terres autochtones en Colombie-Britannique ]


over-the-counter service provider

fournisseur de services au comptoir [ fournisseur de services en personne ]


Trails Act [ An Act to Provide for Trails Over Land and Water in the Province ]

Trails Act [ An Act to Provide for Trails Over Land and Water in the Province ]


packet mode bearer service provided over the B and/or D channels

service support en mode paquets fournis sur le canal B ou D
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
My conference has a budget that is six times greater than the budget for the Festival acadien, however, the people from Canadian Heritage and ACOA agreed to work together and say, « Instead of producing one report for ACOA, another report for Canadian Heritage and yet another report for the province, which is also providing us with slightly over a million dollars in funding, I would write a single report ».

Le budget de mon congrès est six fois plus gros que celui du Festival acadien, mais les gens de Patrimoine canadien et de l'APECA ont convenu de travailler ensemble puis de dire: « Au lieu de faire un rapport à l'APECA, un autre rapport à Patrimoine canadien et un autre rapport à la province, qui eux aussi nous financent à un peu plus d'un million de dollars, moi j'écris un seul rapport».


Mr. Gauvin: I think it is estimated at slightly over $800 million again, all funded by the private sector, except that the government will provide a subsidy for the next 35 years of $42 million per year, to increase with inflation.

M. Gauvin: Je pense qu'on l'évalue à un peu plus de 800 millions de dollars ici encore entièrement financé par le secteur privé sauf que le gouvernement fournira une subvention sur les 35 prochaines années de 412 millions par année, en fonction de l'inflation.


On the Nisga'a themselves and just the federal and provincial money currently provided to the Nisga'a, using the figure of 2,000—which I think is slightly generous—men, women, and children on the reserve, there is over $15,000 per capita going in there now, yet they have these problems that we're trying to address with this treaty.

Pour ce qui est des Nisga'as, si on ne compte que les fonds qui leur sont versés par le gouvernement fédéral et la province, et si on évalue leur nombre à 2 000—ce chiffre est un peu généreux à mon avis—hommes, femmes et enfants qui vivent dans la réserve, cela fait plus de 15 000 $ par habitant qu'ils reçoivent à l'heure actuelle, mais ils ont quand même ces problèmes que nous essayons de régler par le traité.


29. Notes that just over half of EU consumers (51%) feel that they are adequately protected by existing consumer measures, more than half (54%) believe that public authorities protect their rights well and a slightly higher proportion (59%) believe that sellers and providers respect their rights;

29. note qu'un peu plus de la moitié (51%) des consommateurs européens considèrent être correctement protégés par les dispositions actuelles, que plus de la moitié (54%) estiment que les pouvoirs publics protègent bien leurs droits et qu'ils sont encore un peu plus nombreux (59%) à estimer que les vendeurs et fournisseurs respectent leurs droits;


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29. Notes that just over half of EU consumers (51%) feel that they are adequately protected by existing consumer measures, more than half (54%) believe that public authorities protect their rights well and a slightly higher proportion (59%) believe that sellers and providers respect their rights;

29. note qu'un peu plus de la moitié (51%) des consommateurs européens considèrent être correctement protégés par les dispositions actuelles, que plus de la moitié (54%) estiment que les pouvoirs publics protègent bien leurs droits et qu'ils sont encore un peu plus nombreux (59%) à estimer que les vendeurs et fournisseurs respectent leurs droits;


According to the information available to the Commission, slightly over a third of Member States provide for effective protection from tobacco smoke in all indoor workplaces and public places, as required by the WHO Convention.

Sur la base des informations fournies à la Commission, à peine plus d’un tiers des États membres prévoit une protection efficace contre la fumée de tabac dans les lieux de travail et les lieux publics intérieurs, conformément à la convention de l’OMS.


5. Supports Letter of amendment No 1 to the PDB 2009 adopted by the Commission on 9 September 2008, as it seems to give a slightly more realistic picture of needs in heading 4 than the PDB; regrets, however, that due to the constraints of the MFF 2007 - 2013 it is not in a position to take over new unforeseen and urgent needs such as food aid and the reconstruction needs of Georgia, Kosovo, Afghanistan and Palestine; underlines that it is only recourse to the possibilities provided ...[+++]

5. approuve la lettre rectificative n° 1 à l'APB 2009 adoptée le 9 septembre 2008 par la Commission dans la mesure où elle semble refléter de manière quelque peu plus réaliste que l'APB les besoins de la rubrique 4; regrette cependant que, à cause des contraintes du CFP 2007/2013, il ne lui soit pas possible de tenir compte des besoins nouveaux urgents et imprévus, par exemple l'aide alimentaire et la reconstruction en Géorgie, au Kosovo, en Afghanistan et en Palestine; souligne que seules l'exploitation des possibilités offertes par les dispositions de l'Accord interinstitutionnel du 17 mai 2008 (AII) et une grande détermination polit ...[+++]


5. Supports Letter of amendment No 1 to the PDB 2009 adopted by the Commission on 9 September 2008, as it seems to give a slightly more realistic picture of needs in heading 4 than the PDB; regrets, however, that due to the constraints of the MFF 2007 - 2013 it is not in a position to take over new unforeseen and urgent needs such as food aid and the reconstruction needs of Georgia, Kosovo, Afghanistan and Palestine; underlines that it is only recourse to the possibilities provided ...[+++]

5. approuve la lettre rectificative n° 1 à l'avant-projet de budget 2009 adoptée le 9 septembre 2008, par la Commission dans la mesure où elle semble refléter de manière quelque peu plus réaliste que l'avant-projet de budget les besoins de la rubrique 4; regrette cependant que, à cause des contraintes du cadre financier pluriannuel 2007-2013, il ne lui soit pas possible de tenir compte des besoins nouveaux urgents et imprévus, par exemple l'aide alimentaire et la reconstruction en Géorgie, au Kosovo, en Afghanistan et en Palestine; souligne que seules l'exploitation des possibilités offertes par les dispositions de l'accord interinstit ...[+++]


Over the weekend my research assistant provided me with slightly more data. I have another table that's not in the paper, and I would like to comment on what we got from these supplementary data.

Au cours du week-end, mon adjoint de recherche m'a fourni un peu plus de données.


In services, differences are slightly narrower, with women in retailing earning on average 65-70% of the pay of men in most countries, in insurance 70-75% and in banking 75-80%, although, in some cases, the difference is much wider. EMPLOYMENT POLICIES Unemployment compensation schemes The systems in operation in the Community for providing income support to the unemployed differ widely between Member States. - 6 - Broadly, schemes can be divided into those based on an insurance principle -which relate benefits to earnings when in wor ...[+++]

Dans le secteur des services, les écarts sont légèrement plus faibles, les femmes percevant en moyenne 65 à 70% du salaire des hommes dans le commerce de détail, 70 à 75% dans les assurances et 75 à 80% dans le secteur bancaire (avec cependant des différences beaucoup plus grandes dans certains cas. POLITIQUES DE L'EMPLOI Systèmes d'allocations-chômage Comme nous l'avons vu au chapitre 7, les systèmes d'allocations-chômage en vigueur dans les Etats membres de la Communauté diffèrent considérablement. De manière schématique, ces systèmes peuvent être divisés en deux catégories: ceux basés sur le principe de l'assurance, dans lesquels le m ...[+++]




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Date index: 2024-04-04
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