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Classic Directive
Department of work and pensions manager
Jobcentre manager
Municipal works service
National careers service manager
Public Service Work Force 2000
Public Service Work Force 2000 Project
Public employment service manager
Public works service

Vertaling van "public service work force 2000 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Public Service Work Force 2000 [ Public Service Work Force 2000 Project ]

Les effectifs de la fonction publique fédérale en l'an 2000 [ Les effectifs de la fonction publique en l'an 2000 | Un regard sur la fonction publique de l'an 2000 ]


Work force profile of visible minority groups in the Public Service as of March 1985

Profil des groupes des minorités visibles de la fonction publique, mars 1985


Workplace 2000: participation, self-management, and work force productivity

Workplace 2000: participation, self-management, and work force productivity


award of public supply contracts, public service contracts and public works contracts | award of public works, supplies and services contracts

passation des marchés publics de fournitures, de services et de travaux | passation des marchés publics de travaux, de fournitures et de services


municipal works service | public works service

service des travaux publics


Classic Directive | Directive 2004/18/EC on the coordination of procedures for the award of public works contracts, public supply contracts and public service contracts

directive classique


department of work and pensions manager | jobcentre manager | national careers service manager | public employment service manager

directrice d'agence publique pour l'emploi | directeur d'agence publique pour l'emploi | directeur d'agence publique pour l'emploi/directrice d'agence publique pour l'emploi
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The knowledge and innovation capacity of regions depends on many factors – the business culture, work force skills, education and training institutions, innovation support services, technology transfer mechanisms, RD and ICT infrastructure, the mobility of researchers, business incubators, new sources of finance and the local creative potential.

La capacité cognitive et novatrice des régions dépend de nombreux facteurs: la culture d’entreprise, les qualifications de la main-d’œuvre, les établissements d’enseignement et de formation, les services d’appui à l’innovation, les mécanismes de transfert de technologies, les infrastructures de RD et de TIC, la mobilité des chercheurs, les pépinières d’entreprises, les nouvelles sources de financement et le potentiel de créativité local.


To respond adequately to these challenges requires health systems to have efficient and effective work forces of the highest quality as health services are very labour intensive.

Pour relever ces défis de manière adéquate, il faut que les systèmes de santé soient dotés d'un personnel efficace et de la plus haute qualité, car les services de santé utilisent une main-d'œuvre très abondante.


Their isolation is often due to their topographical features (such as a mountain range) and they tend to have an ageing population, poor infrastructure endowment, a low level of basic services and income per head and a poorly qualified work force and to be not well integrated into the global economy.

Leur isolement est souvent dû à leurs caractéristiques topographiques (comme une chaîne de montagnes) et leur population tend à vieillir. Elles ont souvent des dotations médiocres en infrastructures, un bas niveau de services de base et de revenu par habitant, une main-d'oeuvre peu qualifiée et elles ont tendance à ne pas être bien intégrées à l'économie mondiale.


Footnote 7. 3 (1) Notwithstanding this Act or any other Act of Parliament except the Canadian Human Rights Act, or any directive, policy, regulation or agreement made under any such Act, the Work Force Adjustment Directive, any term or condition of employment relating to job security or work force adjustment or any matter in relation to which the Directive may be issued or amended, whether or not the Directive is included in a collective agreement or arbitral award that has ceased, or may cease, to operate, shall not be the subject of collective bargainin ...[+++]

Note de bas de page 7.3 (1) Par dérogation aux autres dispositions de la présente loi ou à toute autre loi fédérale, à l’exception de la Loi canadienne sur les droits de la personne, et aux instructions, lignes directrices, règles, accords, règlements ou directives établis en vertu de ces lois, la Directive sur le réaménagement des effectifs, les conditions d’emploi pour ce qui est de la sécurité d’emploi ou du réaménagement des effectifs ainsi que toute question dont peut traiter la directive ne peuvent, pour les secteurs de l’administration publique fédérale figurant à la partie I de l’annexe I de la Loi sur les relations de travail da ...[+++]


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Footnote 7. 3 (1) Notwithstanding this Act or any other Act of Parliament except the Canadian Human Rights Act, or any directive, policy, regulation or agreement made under any such Act, the Work Force Adjustment Directive, any term or condition of employment relating to job security or work force adjustment or any matter in relation to which the Directive may be issued or amended, whether or not the Directive is included in a collective agreement or arbitral award that has ceased, or may cease, to operate, shall not be the subject of collective bargainin ...[+++]

Note de bas de page 7.3 (1) Par dérogation aux autres dispositions de la présente loi ou à toute autre loi fédérale, à l’exception de la Loi canadienne sur les droits de la personne, et aux instructions, lignes directrices, règles, accords, règlements ou directives établis en vertu de ces lois, la Directive sur le réaménagement des effectifs, les conditions d’emploi pour ce qui est de la sécurité d’emploi ou du réaménagement des effectifs ainsi que toute question dont peut traiter la directive ne peuvent, pour les secteurs de l’administration publique fédérale figurant à la partie I de l’annexe I de la Loi sur les relations de travail da ...[+++]


The work-force availability is set at 7.6 per cent. Overall in the public service, we are at 8.1 per cent, so we do exceed the work-force availability overall in the public service.

Le taux de disponibilité dans la population active s'établit à 7,6 p. 100. Dans l'ensemble de la fonction publique, notre taux de représentation atteint 8,1 p. 100, ce qui est donc supérieur au taux de disponibilité.


These changes are also likely to drive firms to move their R and D activities to other countries with better incentives. The New Democrats are also concerned by the proposed changes to public service pensions that will create a two-tiered work force in which younger people will have to work longer for the same retirement benefit.

Les néo-démocrates s'inquiètent également des modifications proposées aux pensions de la fonction publique, qui créeront un système à deux vitesses dans lequel les fonctionnaires les plus jeunes devront travailler plus longtemps pour avoir les mêmes prestations de retraite que leurs prédécesseurs.


After an initial reduction in employees in 2006, EMI also announced a second reduction of 2000 jobs (about one third of its work force) in January 2008 [15].

Après avoir réduit ses effectifs en 2006, EMI a également annoncé une deuxième réduction de 2 000 emplois (soit un tiers de ses effectifs) en janvier 2008[15].


As a result of this reorganization, two military positions will be transferred to the new Canadians Forces Air Warfare Centre in CFB Trenton and one civilian position will be reintegrated into the CFB Bagotville public service work force under the Treasury Board priority referral program.

Dans le cadre de cette réorganisation, deux postes militaires seront transférés dans le nouveau Centre de guerre aérospatiale des Forces canadiennes à BFC Trenton et un poste civil sera réintégré dans les effectifs de la fonction publique de la BFC Bagotville dans le cadre du programme de présentation prioritaire du Conseil du Trésor.


In 1999, 10 services did not achieve the minimum proportion for European works; in 2000, 12 services did not comply, but five of these came close with more than 45%.

En 1999, 10 services n'atteignaient pas le minimum requis d'oeuvre européennes ; en 2000, ils étaient au nombre de 12, dont 5 qui s'en approchaient (taux supérieur à 45 %).




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Date index: 2024-10-22
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